Hey allemaal! Ik ben vandaag 40+2d zwanger en ze willen me maandag gaan inleiden. Gisteren hebben ze me gestript maar helaas zonder resultaat, Morgen word ik nog een keer gestript maar ik ben bang dat dat weer niet helpt. Ik heb sterk het gevoel dat het dus toch in het ziekenhuis geboren word maar daar heb ik dan ook wat vragen over, Ze hadden het er over dat je, je een dag ervoor moet melden op de poli, Mijn vraag is hoe dit bij jullie gegaan is? Beginnen ze gelijk met iets of doen ze dat pas de dag erna?? en hoelang duurt het ongeveer? Ik weet dat het bij iedereen verschillend is maar ik heb ook wel eens gelezen dat het 3 dagen duurde. Ik hoop dat jullie je verhaal hier kunnen vertellen zodat we een beetje een beeld hebben van wat we kunnen verwachten. Bedankt!!
hoi meid, erg spannend! ik ben ingeleid met 37 weken, ik kreeg sochtends om 8 uur gel, daarna hebben ze na de lunch mijn vliezen kunnen breken, ik kreeg toen wat harde buiken, 2 uur na het breken van de vliezen heb ik een infuus met weeopwekkers gekregen, ik had toen 2 cm ontsluiting een halfuur na het starten an het infuus had ik het gevoel dat de harde buiken veranderde, ik dacht dat de echte weeen waren begonnen maar de aanwezige vpk dacht aan persweeen, ik bleek idd volledige onsluiting te hebben en toen is na 3 x persen onze zoon geboren, ik had weinig schade, 6 hechtingen! al met al hier dus een hele positieve ervaring met inleiden. Ik mocht niet van het bed af en had ook een lijn op het hoofdje etc, ik heb hier geen last verder van gehad, ik heb me zo ontspannen mogelijk gemaakt, manlief lekker mijn voeten masseren etc. ik hoop voor je dat jouw bevalling ook zo voorspoedig mag gaan verlopen! heelveel succes! liefs Suuuus
Hoe gaan ze je inleiden? Met een gel of ballon? Ik moest me melden een dag voor de daadwerkelijke inleiding, ze zouden dan een ballon plaatsen om wat ontsluiting te creëren zodat ze de dag erna de vliezen konden breken en aan het infuus gelegd te worden. Toen ik die dag me meldde, bleek ik toch 2 cm ontsluiting te hebben en konden ze meteen mijn vliezen breken en me aan het infuus leggen. Anders had ik een nacht moeten blijven om de ballon zijn werk te laten doen. Nadat ik aan het infuus ben gelegd, is 5 uur later mijn zoon geboren. Echte pijnlijke weeën heb ik een uurtje of 2 gehad geloof ik. Heb je wel al wat ontsluiting of is je baarmoedermond al week? Succes! Het viel mij in ieder geval niet tegen.
Hoi, Ik ben bij mijn dochter ingeleid bij 41+5. Moest er 's cohtends zijn, kreeg gel, en steeds ctg om alles te registreren. Tegen lunch tijd nog eens gel want alle zatnog potdicht. Dit resulteerde in 2 cm ontsluiting in de avond. Besloten om volgende dag verder te gaan. Na het eten kreeg ik sterkere weeen, kreeg een slaappil en pijnstilling in de bil tegen 23.00 om te kunnen slapen. Volgende ochtend nog steeds 2 cm ontsluiting maar toen toch de vliezen gebroken en aan het infuus. Dit ging (door fouten van de verpleegkundige en gyn.) niet helemaal goed waardoor ik eerst niets binnen kreeg en daarna de dubbele dosis. Toen kwam ik in een weeen storm. Tegen lunchtijd hield ik het niet meer en kreeg ik pijnstilling via infuus, dat gaf rust. Ron 16.00 had ik volledige ontsluiting en persweeen en mocht ik persen. 45 min. later was onze dochter er. Ben nauwelijks ingescheurd. Uiteindelijk heeft het bij mij dus bijna 2 dagen geduurd. Het is heel verwschillend en ligt er ook aan of je bij aanvang al iets van ontsluiting hebt. Ik had nog helemaal niks, baarmoedermond was nog niet verstreken, zat nog potdicht en naar achteren enzo dus dan duurt het vaak wat langer. Meestal als je al begint met iets ontsluiting dan gaat het vaak wat sneller. Succes en wie weet dient de baby zixh alsnog vanzelf aan!
Ik hoop dat ik morgen bij de verloskundige te horen te krijg hoe ze het beginnen, ze hebben gisteren alleen gezegt dat ik me maandag moet melden op de poli om ingeleid te worden, Het moest eigelijk bij 40+5w maar dat is zondag en dat hadden ze liever niet, Daarom kwamen ze er ook mee dat ze het konden proberen met eerst strippen, maar dus zonder effect. Morgen word ik weer gestript en hopelijk legt de VK dan alles uit. De baarmoedermond is al week en gisteren had ik zobizo al 2cm ontsluiting. Bedankt dat jullie, jullie ervaring delen dat is echt fijn om te lezen, en zo kan ik me er een beetje op voorbereiden. Maar moesten jullie allemaal een dag ervoor aanwezig zijn? of op de dag zelf? en moet je tijdens de inleiding op bed blijven liggen of mag je ook van bed af?
Dat is nog eens een fijne bevalling! Hopelijk heb ik dat net zo! Moest je, je dan ook vroeg in het ziekenhuis melden of later op de dag (omdat ze ervanuit gingen dat je nog geen ontsluiting had) Ik had gisteren zobizo al 2cm ontsluiting. en de baarmoedermond is al week. Bedankt voor de reactie!! Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat.
Dat is ook een fijne bevalling geweest! Beetje stomme vraag maar hoe gaat dat dan als je naar het toilet moet? moest je je ook de dag ervoor melden? of die ochtend? Ik hoop ook dat ik net zo'n bevalling krijg!! Bedankt hoorr!! liefss
Wat toevallig ik wou hier ook een topic over openen! Ik word maandag ook ingeleid met 42 weken. En vroeg me ook af hoe alles in z'n werking gaat. Ik had gisteren ruim 1 cm maar dan vraag ik me af of het genoeg is of dat ze dan als nog zo'n ballon katheter aanbrengen, weet iemand dat? Ben gisteren m'n slijmprop na het strippen verloren en word morgen weer gestript en hoop dat ik dan meer ontsluiting heb. Morgen ook gesprek in het ziekenhuis over inleiden, welk ziekenhuis word jij ingeleid Vlokje?
Even in het kort! Hier ingeleid met 36.5 ivm hoge bloeddruk. Donderdag om 17.30 een ballonkatheter. Vrijdag ochtend om 07.30 hebben ze m'n vliezen gebroken (3cm ontsluiting) 08.30 weenopwekkers 09.00 weenstorm om de 2 min. Hele heftige weeën.. 11.00 ruggenprik (die helaas alleen links werkte, maar dat was goed genoeg om de rest van de dag relatief ontspannen door te komen) 18.58 was M.addox er na 2 pers weeën.. Door de ruggenprik is het mij 10000x meegevallen.. Maar zonder had ik niet geweten hoe ik t had moeten doen.. Ik krijg vrijwel meteen een weeën storm en vanaf dan wordt het alleen nog maar heftiger..
Vlokje, ik moest me gewoon de dag van inleiden melden, niet eerder. toen de gel ingebracht werd, daarna mocht ik gewoon het bed uit, toene het infuus de volgende dag hadden aangebracht mocht ik ook nog op de stoel zitten, ook gewoon naar de wc, later ben ik niet meer van het bed afgekomen... Succes hoor!
Ik moest me ook gewoon op de dag zelf melden. Had nog geen ontsluiting, ben de dag erna pas bevallen. Kon al die tijd gewoon rond lopen, hangen, douchen etc. Toen ik 2 cm ontsluiting had konden ze de vliezen breken, ik kreeg daardoor vanzelf weeën, dus geen infuus nodig gehad. Door de ctg wel op bed gebleven. Uiteindelijk mocht ik van bed af om onder de douche de weeën op te vangen, maar zover kwam ik niet, even later lag mijn dochter namelijk al op mijn buik!!! Is me allemaal reuze mee gevallen. Succes!!!
Oh ik lag trouwens al 1,5 week in het ziekenhuis. Maar waarom je je meestal een dag eerder moet melden is dat als je nog geen ontsluiting hebt ze dit dmv gel of een ballonkatheter gaan creëren.. Dat duurt gem. 24 uur voor je 3 cm hebt. Dit is nodig om de vliezen te kunnen breken en dan begint het pas.
Volgens mij was ik er om half 8 al, maar het was heel druk die dag dus tot half 10 gewacht. Ik weet niet waarom ze bij jou de vliezen dan niet gewoon breken, aangezien je baarmoedermond ook al week is. Zou dat als ik jou was morgen eens aan de vk vragen, wie weet hoef je dan niet aan de weeënopwekkers. Vond dat een nadeel, bij mijn eerste kon ik tijdens de weeën gewoon rondlopen en naar de wc, met een ingeleide bevalling kan dat niet. Plassen moest dus dmv een katheter. Hoop voor je dat je baby nog vanzelf eruit wil
Ik ben 37 jaar en ik ben met precies 40 weken ingeleid. Ik moest me 's morgens om 8 uur melden. Ze begonnen om 8.30 uur met gel, want alles zat nog op slot. Toen moest ik wachten, ik had zelf niet het idee dat er wat gebeurde. Om 13.00 uur kwamen ze kijken of ik ontsluiting had. En ja hoor...2 cm. Ze hebben toen mijn vliezen doorgeprikt en er gebeurde nog naar mijn gevoel weinig. Om een uur of 14.30 voelde ik een wee, niet pijnlijk. Dat bleef zo een tijdje doorgaan. Goed te doen. Rond 15.30 kreeg ik weeen die meer pijn deden en moeilijk weg te puffen waren. Zo'n stuk of 10. Om 15.55 had ik volledige ontsluiting en binnen 5 minuten was mijn dochter geboren. Ik zou het zo weer over doen. Ik kon wel gewoon naar het toilet gaan, alleen niet als ik aan de ctg lag. Dan moest ik even wachten. Succes!
Oh ja, ik mocht trouwens wel naar de wc haha, met die infuusdinges geloof ik. Alleen helemaal op het laatst niet meer.
Ik ben 2 keer ingeleid en 1 keer moest ik aan de CTG blijven liggen. Ze vertrouwden mijn slaapkopje niet. De tweede keer mocht ik gewoon rondlopen en douchen etc en dat vond ik echt zo fijn! Beide keren trouwens hele vlotte bevallingen gehad zonder weeenstorm ofzo (met gel en zonder wee-opwekkers)
Ik ben vandaag weer naar de verloskundige geweest! Ik voelde me kindje minder bewegen en dus hebben ze me gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar hebben ze een hart filmpje gemaakt en gelukkig was er niks aan de hand! Ze hebben me weer gestript en nu had ik 4cm ontsluiting! Terwijl ik helemaal nergens last van heb gehad. Omdat ik de laatste dagen heel erg vermoeid ben (niet meer kunnen slapen ect.) stelde de gynaceloog van het ziekenhuis voor dat morgen ochtend mijn eigen verloskundige aan huis komt om me vliezen te breken en als ik dan voor 13:00 nog geen weeen heb, dan moet ik me morgen na 13:00 uur melden in het ziekenhuis en dan krijg ik gelijk een infuus met weeenopwekkers. De baarmoedermond was helemaal 'rijp' (of hoe ze dat ook noemen) en ze hoefde dus niet eerst een ballon of gel of tabletten in te brengen. Nadat je aan het infuus gelegd word duurde het zobizo niet langer meer dan 24 uur! Dus als het goed is zijn we morgen en anders zondag ouders! Ik laat nog weten hoe het gegaan is!! Bedankt voor alle reacties! we hebben er veel informatie uit kunnen halen, Liefss !