Bevalling reportage? Een fotograaf erbij...

Discussie in 'De bevalling' gestart door MijnNoa, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MijnNoa

MijnNoa Lid

24 apr 2013
    15
    0
    0
    Fotografie en kunst
    Spijkenisse
    Ja,
    Ik ben een beetje aan het in lezen op fotografie rond kleintjes!
    Nu kwam ik toch iets tegen,
    en ik weet echt niet wat ik er van moet denken!

Een fotograaf die bevalling reportages doet.
    Moet ik eerlijk zeggen dat de foto's mooi waren en er geen rare
    ongewenste/on charmante shots waren te bekennen onder de foto's op de site.

Maar zouden jullie het dulden, iemand die je een keer eerder heb ontmoet die
    rond je bed/bad/bevalling locatie hobbelt?

Ik weet niet eens zeker waar ik dit nou moet posten.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zou denk ik niks voor mij zijn, maar toch wel een bijzonder idee...
    Nu maakt een zuster even snel foto's of je man..

En dan worden er meer gemaakt, en is t toch een soort "filmpje"

Alleen zou ik diegene er pas op t laatst bij willen hebben.
    Bij persweeen??

Dat word toch lastig voor een fotograaf, je weet nooit wanneer dit is...

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vind opzich wel een bijzonder iets om over na te denken....

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik ben zelf fotograaf en had graag hele mooie foto's gewild van mijn kleintje... maarja aangezien ik degene ben die aan het bevallen is kan dat niet :p
    Er zijn bij mij weinig foto's gemaakt en ik kan niet echt terugkijken, volgende x maak ik sowieso meer foto's van de eerste week!

Maarja daarnaast is het wel een intiem moment en hobbelt daar toch iemand om je heen en aan de andere kant, het kon mij echt niks schelen wie er rond mijn bed stond, het enige waar ik aan dacht -> BABY EXIT

5. MijnNoa

MijnNoa Lid

24 apr 2013
    15
    0
    0
    Fotografie en kunst
    Spijkenisse
    Dat laatste wat je zegt bedacht ik mij ook,
    maar ik zag dat de fotografen echt 600/800 euro vragen!
    En dan 24-7 klaar staan voor je.

En over het hoe en wanneer weet ik niet, maar ik zelf zou inderdaad
    een paar foto's schieten dat paps en mams weeën zitten af te wachten en pas terug komen als de kleine er echt net is en het proces volgen wat volgt... en dan absoluut alle flitsers thuis laten!

Ahaha, ja als fotograaf zou ik het niet willen!
    Ik denk dat mijn vriend, ongeacht het geslacht, de fotograaf direct een tik zou verkopen. Die zou het al helemaal niet willen.

En je moet zeker de eerste 10 dagen je scheel fotograferen,
    want zo worden ze gewoon nooit meer en zijn ze maar eventjes!

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Bij mijn eerste bevalling dacht ik ook: no way, niet te veel detail foto's hoor...
    Maar ik trof een verpleegkundige in het ziekenhuis, die met onze camera een stuk of 50 prachtige foto's heeft gemaakt van zo ongeveer álles, vanaf het moment dat het hoofdje stond tot half er uit, dat ik haar aan pakte, daarna heel veel, één met de verloskundige en mij blij lachend naast elkaar, met man erbij etc etc etc. Wat ben ik haar dankbaar zeg. Later zei ze: ik heb vanalles gemaakt, wis maar als je ze niet wilt hebben. Maar ik ben er zo ontzettend blij mee, niet in de laatste plaats een stukje verwerking van je eigen bevalling.
    Dus zo'n geboorte-reportage lijkt me prachtig om achteraf te hebben. Niet dat wij daar het geld voor hebben, maar hoop wel weer een verpleegkundige te treffen die ook weer gewoon lekker héél véél foto's maakt!!!!!! Die eerste momenten, emoties etc komen nooit meer terug.

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf ook fotograaf en vindt het super mooi om bevallingsfoto's te zien!

En een collega fotograaf (ken ik ook persoonlijk) is hier als 1e in NL mee gestart en het loopt nu erg goed!
    Zij staat inderdaad 24u per dag paraat om gebeld te worden en te komen.

Ze maakt super mooie foto's! Maar helaas is het voor ons te duur :(
    Ik ga maar proberen om binnen 2 weken na de geboorte zelf newbornfoto's te maken :D

8. Flubje

Flubje Niet meer actief

precies wat Mausi zegt.
    Ik wilde ab-so-luut geen foto's van tijdens de bevalling. Maar toen de kraamhulp binnenkwam heeft mijn nicht (=mijn verloskundige) haar het fototoestel in handen geduwd en gezegd dat ze ALLES moest fotograferen. Tijdens persen zag ik haar foto's maken en dacht ik een fractie van een seconde 'ohnee geen foto's nu' en verder niet meer doorgehad. Achteraf heel erg blij met deze foto's (die het daglicht verder nooooooit zullen zien ;) ). Het maakte de verwerking van de bevalling makkelijker en realistischer.

Een fotograaf... tja van mij hoeft dat niet zo. wat wil je namelijk met de foto's doen? ophangen..? Zou voor mij zonde van het geld zijn, maar dat is voor iedereen anders. Vriendin van mij wilde het wel doen, maar uiteindelijk was haar man erop tegen. Hebben toen zelf een spiegelreflexcamera gekocht en foto's gemaakt. Ze vindt ze zelf erg mooi geworden. Ik zou het niet weten want ze laat ze aan niemand zien, dussss

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier hetzelfde... Ik ben ook fotograaf en had best gewild dat er een mooie serie was ontstaan uit deze bijzondere gebeurtenis, maar wat je zegt Sdenise, ik was zelf hard aan het werk. Mijn vriend heeft wel wat mooie foto's gemaakt, maar niet zoals ik het zelf in beeld zou brengen.

Ik denk dat een goede fotograaf er iets heel bijzonders en blijvends van kan maken! Het is misschien gek om er iemand bij te hebben die verder niks voor je kan betekenen 'bevallings-gewijs', maar als je je er niet aan probeert te storen denk ik dat de foto's goud waard zijn.

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    En ik wilde ook geen foto's van het 'heftigste' gedeelte van de bevalling, maar achteraf gezien was ik best nieuwsgierig. Gelukkig zaten er nog wel een paar semi-interessante foto's tussen :D. Kon ik toch nog een beetje invullen hoe het eruit moet hebben gezien.

De volgende mag wat mij betreft helemaal worden vastgelegd. Mijn nieuwsgierigheid wint het van de gene. :D

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Mijn moeder (hobby) heeft foto's van de bevalling gemaakt.
    Ik wilde dit eerst niet, want tja je ligt bijna helemaal naakt, maar de verloskundige zij dat dit ook goed voor mij was dus toch gebeurd.
    Later was ik hier heel blij om. Ik kon goed terug zien hoe de bevalling ging en vond het fijn om de foto's terug te kijken.
    Later hebben we wel een hoop foto's ervan verwijderd en de meer charmante foto's gehouden.
    We hebben een hele mooie dat ik op de baarkruk tegen mijn man aan leun.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.198
    113
    Brabant
    Ik zou t zooooo graag willen. Maar helaas niet te betalen zeg.
    Dit wordt mijn laatste bevalling en ik zou t graag vast willen laten leggen.
    Ik denk dat t gefilmd wordt.

13. MijnNoa

MijnNoa Lid

24 apr 2013
    15
    0
    0
    Fotografie en kunst
    Spijkenisse
    Ik vind het echt super dit te lezen,
    ik verbaas me over de "stille" wens uitspraak die ik nou eigenlijk hoor.

Je ziet maar weer dat het misschien niks voor jezelf is maar voor
    andere misschien juist van groots belang is.
    Ook de uitspraak over de prijzen, hmmm.

Ik zou er serieus eens over moeten gaan na denken.. misschien?
    Momenteel 0 kans, want ik heb geen auto!
    Maar het is wel duidelijk verder onderzoek waard :D
    Vooral of de prijs vriendelijker kan!

14. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik heb laatst ook gekeken op de site van een fotografe die dit doet, en ik had bijna een mail willen sturen, tot ik zag wat het kostte...
    Jammer dat het zo duur is, anders had ik mij daar echt wel verder in verdiept.

15. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Voor ons is het helaas ook te duur :(

Ik heb een paar keer zo'n reportage online gezien en vond het heel mooi en discreet gemaakt. Of je ze aan de buitenwereld laat zien is natuurlijk een tweede, maar ik zou het voor mezelf wel bijzonder vinden om zoiets te hebben en terug te kunnen kijken. Zeker omdat elke bevalling uniek is, ongeacht hoeveel kindjes je krijgt.

16. Luja

Luja Niet meer actief

Helaas is het voor ons veeeel te duur. Maar het zou me geweldig lijken, wat een prachtige voorbeelden vind je op internet zeg...

17. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik heb ook even op internet gekeken, ik vind die foto's van de pasgeboren babytjes echt prachtig. Vooral als de vk hem/haar in de foetus houding vast heeft. Maar vind de rest van de foto's niet echt bijzonder genoeg om daar zoveel geld voor te betalen en een fotograaf te laten komen. En zou ook geen foto's willen waar alles op is te zien.

18. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Terugkijkend had ik wel meer foto's willen hebben misschien. Mijn man was zelf veels te gespannen om al na te denken dus is er niet echt van gekomen.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou geen vreemde fotograaf bij mijn bed willen, maar een paar foto's van je bevalling is wel mooi om te hebben. Ik heb ze alleen van de tweede bevalling. Bij de eerste en derde hebben we er niet aan gedacht, bij de tweede deed de kraamverzorgster het uit zichzelf. Ik heb 1 hele mooie waar ik hem net eruit pers op de baarkruk. Als je mijn gezicht ziet.... brrrr..... maar het geeft wel heel goed weer hoe ik me voelde, haha. En aangezien die bevalling toevallig net de meest chaotische was, ben ik blij met die foto's, omdat ik me er eigenlijk verder weinig van herinner.

20. Nikaya

Nikaya Actief lid

27 mrt 2013
    428
    0
    0
    Gelderland
    ik zou er absoluut wel een fotograaf bij willen hebben. Mijn vriend kan absoluut niet fotograferen, plus hij is daar om mij te steunen en niet om te fotograferen. Ik vind het veel geld maar ik vind het niet duur. Fotograaf staat 24/7 voor je klaar en kan gerust zijn dat ze uren bij je aanwezig is.

Deel Deze Pagina