Ha meiden, Ook ik word ingeleidt en wel morgen! Zooo spannend, net klysma moeten doen en morgen ons om 6.30 melden in het ziekenhuis! 2e bevalling, vorige keer bevallen met 42 weken. Spontaan begonnen en na volledige ontsluiting en 10 minuten persen een keizersnee. Voor de meiden die ook binnenkort aan de 'bak' moeten heel veel succes en we kunnen het!! Kus
Ik weet niet of het verplicht is in elk ziekenhuis, maar ik kreeg er 1 mee en de opdracht om dat te doen. Nou dan doe ik dat maar en het is een fluitje van een cent.. Het is een raar idee dat is alles...
Ze zeiden tegen mij dat het was omdat eventueel aanwezige ontlasting de bevalling zou kunnen tegenwerken. Eigenlijk wel logisch als je erover nadenkt...
Heeeel veel succes vandaag! Misschien dat ik daarom dan geen klysma kreeg... er was absoluut geen reden om te denken dat mijn inleiding niet zou lukken. Had van mezelf al weeën dus het breken van de vliezen was genoeg inprincipe. Om het wat te versnellen heb ik een licht infuus met wee-opwekkers gekregen omdat mijn eigen weeën te licht waren. Maar mijn ontlasting zou de bevalling echt niet tegen kunnen werken. Misschien dat ik daarom geen klysma heb gehad dus.
Ik lees ook even mee. Vandaag te hore gekregen dat ik met 38 weken wordt ingeleid, als mijn lichaam al niet zelf begint. Heb zwangerschapsdiabetes, maar de groei van de kleine loop precies zoals het gemiddelde. Ben er wel blij mee, waarom ze dan toch inleiden weet ik niet, want mijn kindje is niet groter als normaal. Nog 7,5 week wachten dus... pffff....waren ze maar alvast voorbij
Aah, ik word morgen ingeleid! Vind het doodeng. Bij 29 weken heb ik in 't ziekenhuis gelegen en was mijn baarmoederhals nog maar 2,5/3 cm. Van vrij. t/m ma. heb ik veel harde buiken gehad en ma.nacht heel erge buikkramp; dacht dat het begonnen was! Maar bleek uiteindelijk niet zo te zijn... Is de kans groter dat het morgen allemaal vlotter verloopt, door al deze voordingen??
Volgens mij is een cervix van 2,5 a 3 cm is niet kort, zeker met deze termijn. Dat zegt dus inprincipe niets. Maar de harde buiken die je gehad hebt, kunnen best wat gedaan hebben. Wie weet heb je al wel ontsluiting of een verstreken baarmoederhals. Maar dat weet je waarschijnlijk morgen pas, en dan nog zegt het vrij weinig over hoe de rest van de bevalling zal gaan denk ik. Ik had al 10 weken weeën dus had ik maar een klein zetje nodig om alles echt op gang te laten komen. Maar hoe het dan verder verloopt dat ligt volgens mij meer aan hoe goed je de weeën kunt verdragen en je dus kunt ontspannen waardoor je vaak sneller ontsluiting krijgt. Ik wens je iig heeeeeeeel veel succes! Toi toi toi! Je kunt het.
fynn spannend hoor! ik heb geen idee of je ''klachten'' het zal gaan versnellen ben erg benieuwd naar je verhaal straks!
HE Dames, Ik kwam deze topic tegen. Ik ben nu zwanger voor de 2 de weet het net hoor dus is nog erg pril. Met de eerste ben ik met 37+3 ingeleid heeft 2 dagen geduurd waarvan 16uur en 30 min weeën. Was erg pittig, maar ik moet zeggen ik zei na 2 wk al weer ik zou het zo overdoen, wat een rijkdom een kindje. Ik ben erg benieuwd hoe het dit keer gaat aflopen. Hoop dat het voor jullie erg snel gebeurd is. O ja mijn zoon was 3605 en 54 cm dus een flinke boy voor die tijd.
Helemaal vergeten te melden hier, ik zou afgelopen maandag ingeleid worden, met 36,5 week maar afgelopen zondag koos dochterlief ervoor op spontaan geboren te worden
Ha meiden, Afgelopen dinsdag moest ik me melden voor inleiden met 38 weken..Na 3 uur wachten(ivm wachten op groen licht kinderarts en kindercardio die niet in huis was) braken ze om 11 uur mijn vliezen en werd het hoofdje naar beneden geduwd omdat die nog vrij hoog lag... Het was allemaal superspannend, omdat beebje een hartafwijking heeft met daarbij een hoofdje die 4 weken voor liep op groei en klompvoetjes. Na het breken van de vliezen zag je wel activiteit op de CTG maar zette niet echt door, dus na 1,5 uur aan de weeopwekkers. 's middags om 17 uur toucheren, nog geen 2 cm en de bmm was nog niet verstreken. Inmiddels wel al behoorlijke weeen. Om 18 uur toch maar om pijnstilling gevraagd, we waren zo teleurgesteld. Achteraf gelukkig maar, want om 22.30 nog steeds maar krap 2 cm. De teleurstelling was minder groot omdat ik nauwelijks pijn meer had. Om 1 uur 's nachts weer toucheren, nog steeds nauwelijks vooruitgang, maar ks mocht niet want daar zou de kinderarts niet mee akkoord gaan omdat het geen spoed was. Om kwart voor 3, inmiddels ondanks ruggeprik toch pijn bij elke wee, besloten samen met de gyn om er mee te stoppen en de ks de volgende dag uit te voeren. De weeopwekkers uitgezet, mijn lichaam nam ook echt niks over en de weeen stopten accuut. Dus een duidelijk teken dat mijn bm er nog niet klaar voor was... Nog een beetje kunnen slapen, maar wel volop in spanning voor de volgende ochtend, dan zou die er eindelijk zijn! Na een heftige keizersnee, heel erg hard duwen en trekken waar ik ook veel pijn bij had werd Gijs om 10.12 eindelijk geboren! Zijn hoofdje is helemaal niet groot, hij woog 3305 gram en is 54 cm lang! Ook geen klompvoetjes, dus zo zie je maar weer een echo zegt lang niet alles! 1 nachtje op de IC ivm wat lucht bij longetjes, zijn hartje ziet er ondanks de afwijking goed uit en hij doet het geweldig!! Morgen lekker naar huis met zijn allen!! Bij mij is het inleiden dus niet gelukt, denk dat mijn bm alleen te huur is voor 42 weken en niet voor 38!