Vorige week moest ik voor een extra placentacontrole naar de gynaecoloog. Ik kreeg daar ook een echo en daar kwam uit dat de placenta gelukkig prima werkt, zelfs zo goed, dat hij het kindje op ruim 8 pond al schatte (oke, dat was vorige week, dus met 37 weken). Ik moest van hem me dus geen zorgen meer maken en lekker thuis gaan bevallen met mijn vk. Ik ben heel blij dat alles goed gaat, ik was totaal niet bang voor de bevalling, maar nu begin ik me wel lichtelijk zorgen te maken om er zo'n reus uit te persen. Mijn dochtertje was net 7 pond en die bevalling was al niet echt makkelijk, moest ook naar het ziekenhuis, want het schoot totaal niet op. Ze zeggen wel vaak dat een tweede bevalling beter gaat, dus dat hopen we dan maar. Alleen weet ik het nu echt niet meer, thuis bevallen of in het ziekenhuis. Kan het de vk wel vragen, maar die zijn altijd zo pro-thuisbevallen dat ik het antwoord toch al weet. Wie is er nog meer van een groot kind bevallen en hoe ging dat? Ben je in het ziekenhuis bevallen of thuis en zou je de volgende bevalling voor een andere plek kiezen? Ik weet het niet meer.
Mijn eerste kindje woog 3780 gram bij de geboorte. Was een probleem bevalling die thuis begon en in het ziekenhuis eindigde met een vaccuumpomp verlossing..Dus joekel van een knip, bloedverlies, hechtingen en noem maar op Mijn tweede kindje woog 4200 gram bij de geboorte. Is thuis geboren (stagneerde wel heel even op 8 centimeter, maar had een zeer doortastende vk die me even op het toilet zette om de zwaartekracht zijn werk te laten doen en het kindje door de druk naar beneden, het restje ontsluiting te laten bevorderen). Terug op bed, lag ze al voor de opening en met 2 perweeën was ze er. Ik had alleen een klein schaafwondje, dus hoefde niet gehecht. Kreeg een prik voor de nageboorte, die netjes binnen het uur geboren werd.. Ik ga niet meer bevallen Maar had dat nu wel zo geweest, dan had ik absoluut weer gekozen voor de thuisbevalling. Ziekenhuis heb ik ook als positief ervaren hoor, ze waren allemaal erg lief voor me enzo, maar thuis is gewoon anders, fijner. Vooral na de geboorte. Je hoeft niet met je zere lijf en je ieniemienie beebje over straat en in een hobbelige auto.. Maargoed, als jìj je er niet prettig bij voelt, dan kan je zelf toch nog kiezen voor een zh bevalling?
Ja, ik heb het nu nog open gelaten, thuis bevalling of ziekenhuisbevalling. Mijn voorkeur gaat toch licht uit naar een thuisbevalling. Fijn om te horen dat het bij jouw tweede een stuk makkelijk ging, terwijl die toch groter is!
Mijn meisje was 4005 gram. En kwam met haar handje tegen haar wang op de wereld. Wel een knip gehad en veel bloedverlies maar dit kwam door een niet samentrekkende baarmoeder. Ben doordat ze in het vruchtwater had gepoept in het zh bevallen
Belle was 8 pond ik ben ingeleid in het ziekenhuis het persen viel mee na 15 min en een scheurtje was ze er Romy was 9 pond weer ingeleid en in 8 min en een knip was ook zij er een 3e komt er niet maar anders zou ik zeker in het ziekenhuis willen bevallen maar niet voor de grote van de baby maar ik vond het gewoon erg prettig
Mijn zoontje woog 10 pond. Ik ben ingeleid met 42 weken en moest dus in het ziekenhuis bevallen. Ik was achteraf erg blij dat ik in het ziekenhuis was, want mijn zoontje pastte dus niet door mijn bekken en heb uiteindelelijk een ks gekhad.
Ik ben ongeveer 2 weken geleden bevallen van de 2e. Ik ben ingeleid, omdat hij groot zou worden, met 41 +1. Bevalling ging super, nu 6 uurtjes weeën en 1,5 perswee (in 2 minuten) waren we klaar! Had alleen een klein scheurtje door de snelheid!
Ik ben twee weken ook bevallen van een 8 ponder. Wel in het ziekenhuis omdat ze in het vuichtwater had gepoept, als ze dat niet had gedaan dan was ik lekker thuis gebleven. Na een snelle bevalling en twee persweeën was ze er, 1 hechting. Ik was ook bang dat ik ze er niet uit zou krijgen, ik wist dat haar hoofdje niet groot was en daar was ik erg blij mee. Trouwens het poliklinisch bevallen is me ook goed bevallen, we mochten na een paar uur al naar huis. Heel veel succes, hopen dat alles goed gaat!
mijn vk zei gister toevallig nog tegen me toen ik vroeg of ze kon schatten hoe groot mijn baby nu is. Dat grootte niet altijd wat zegt ivm moeilijkheid van bevallen. Ze zei dat sommige vrouwen heel veel moeite hadden met een 6 ponder en sommige vrouwen minder zware bevalling met een 8 ponder. Succes met beslissen!!!
Ik ben vorige week woensdag bevallen van een manneke die 4330 gram woog. Het is een hele voorspoedige bevalling geweest. Ik denk inderdaad dat het gewicht niet zo heel veel zegt over de zwaarte van de bevalling. Succes en Sterkte.
Mijn verloskundige vertelde dat ook. Zij zei dat het er om gaat dat het hoofdje goed voor de uitgang ligt. Het hoofdje is normaal zo'n 9 cm en het breedste deel dat er door moet. Als dat eenmaal is gelukt, volgt de rest vanzelf, of het kind nou 6 of 10 pond is.
Ik ben van mijn eerste thuis bevallen, heb wel 2 uur moeten persen maar heb hem er toch uitgekregen hij woog 4460 gram. Iets meer dan een week geleden bevallen van mn tweede. Ben thuis begonnen maar moest uiteindelijk naar het ziekenhuis omdat hij er niet goed voor lag. Daar hebben ze hem met de vacuümpomp gehaald (1x meetrekken) zonder knip of scheur. Totale duur vanaf de eerste wee tot hij geboren was: 4,5 uur! Als ik nog een keer moet bevallen dan probeer ik het lekker weer thuis, veel fijner in zo'n vertrouwde omgeving.
@Pinkpuma, gefeliciteerd met Thijs! Bedankt voor alle reacties. Het hoofd is trouwens normaal qua grootte, dus dat scheelt inderdaad denk ik al. Nou, nu is het een kwestie van afwachten tot de baby komt. Ben al wat meer gerust gesteld.
hoi, onze eerste woog 3910 gram , de bevalling duurde ruim 27 uur, ondanks opwekkers, het persen duurde anderhalf uur. onze tweede gup woog 4650 gram en die bevalling duurde 6 uur en het persen 45 min. kortom het zegt allemaal niet zoveel, o en onze jongste lag ook nog eens verkeerd, hielp ook niet echt mee. niet te druk over maken, makkelijk gezegd ik weet het. en als je liever in het ziekenhuis wilt bevallen dan moet je dat gewoon doen en bespreekbaar maken met je vlos. onze vlos vondt het prima, we hadden 4 vloskundigen en geen van allen heeft op een thuisbevalling aangedrongen, dus misschien valt het allemaal wel mee. veel succes vast! joyce
Mijn eerste was 4095 gram en is na een vrij vlotte bevalling in het ziekenhuis geboren. De tweede bleek ook van formaat en ik zou in het ziekenhuis bevallen, maar door de snelheid hebben we dat niet gered. De hele bevalling duurde nog geen 2,5 uur Ze woog 5120 gram en was 56 cm. De vk had alles paraat staan mocht het mis gaan. Maar ik ben niet ingeknipt, heel ietsje gescheurd, maar dat kwam vooral omdat ik maar een minuut of 10 geperst heb. Het isniet altijd zo dat als het hoofdje er is het een eitje is. Vooral bij zwaardere kindjes kunnen de schouders nog wel eens voor problemen zorgen. Succes met bevallen meid!
Ons kindje wordt ook geschat op ongeveer 8 pond en ik moet bekennen dat ik daar toch ook wel een beetje van schrok. Helemaal omdat ze de hele zwangerschap een beetje achterliep qua groei, maar de laatste weken heeft ze dus blijkbaar een enorme groeispurt gemaakt. Volgens mijn vlos zegt het gewicht niet zo heel veel over of het een zware bevalling wordt of niet: er zijn vrouwen die "moeite" hebben met een kindje van net 6 pond en er zijn vrouwen die er een 8-ponder zo uitpersen....
Ik ben 9 weken geleden bevallen , en ons dochtertje was 4510 gram, Ben gestript met 40+1. Ik ben thuis bevallen, persen duurde 1uur en 35 min. Ik ben gescheurd want mijn vk knipte niet! Ben blij toe want het is prachtig genezen! Zo mooi zelfs dat ik haar een compliment moest geven van de huisarts voor het hechten.
Mijn eerste woog 10 pond, bevalling duurde 32 uur (gerekend vanaf weeen om de 4 minuten). Na 20 uur nog geen ontsluiting. Vanwege uitputting nr ziekenhuis voor ruggenprik en bijstimulatie. Tijdens persfase bleef de schouder steken in mijn bekken. Met de Mc Roberts manouvre is hij uiteindelijk geboren. Ten gevolge hiervan had ik een subtotaal ruptuur. Dus tsja, het hoofdje paste uiteindelijk wel, maar de schouders gaven dus problemen. Dus dat na het hoofdje de rest wel vanzelf komt is echt niet waar helaas. Nu bij mijn 2e wil ik beslist in het ziekenhuis bevallen, vanwege de pijnstilling (liefst Remifentanyl en anders ruggenprik) en ook om niet weer zo'n langdurige bevalling te hebben (maar al eerder bij te stimuleren mocht dat nodig zijn). Geeft me veel meer rust. Groetjes, Emma
De eerste (4540 gram) is geboren in het zh. Per ongeluk, omdat de ontsluiting niet vorderde. Niemand had zo'n forse baby verwacht. Achteraf ben ik blij in het zh te zijn bevallen. Ze is met haar schouder blijven hangen en door snel ingrijpen (4 extra verpleegkundigen) is ze zonder schade (bij haar dan ) geboren. Wat knipt of scheurt heelt ook weer dus ook bij mij. Bij de tweede stond vast dat ik het in het zh zou gaan doen. Stel dat...... Ik ben bevallen poliklinisch, omdat ik niet medisch was, want volgens de gyn had ik bij de eerste eigenlijk een prima bevalling. Dus ik kan dat, vond hij. Anyway, ik had wel 2 verloskundigen, omdat ze nu toch op z'n minst 9 pond verwachten. Uiteindelijk is hij blijven hangen met zijn hoofd, beide schouders en ook met zijn bekken. De vk had na 2 dagen nog spierpijn. Maar ook hier, een geslaagde bevalling (met knip, maar geen scheur, en hier geen last van gehad achteraf). Kind woog 5,6 kilo. Over dat hoofd, dat is trouwens niet waar. Bij ons zijn de hoofdjes normaal tot klein (ook nu nog) maar de rest van het lijf moet er ook uit natuurlijk. Vandaar het blijven hangen bij de schouders. Ik zou bij een groot kind echt in het zh willen bevallen, gewoon, om toch. Overigens is me aangeraden geen kinderen meer te dragen, omdat ik blijkbaar groot kweek en de aanslag van 2 zulke drachten en bevallingen op met name de bekkenbodem is niet gering.