Ervaringen gezocht van Vena cava syndroom tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lappie, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik heb dus last van het Vena cava syndroom (baby/baarmoeder drukken op de aorta). Ik voel me hierdoor heel slapjes, zwak, benauwd, buien adem, heel naar in mijn hoofd en buik...
    Het wordt nu echt met de dag erger. Ik mag blij zijn als ik er twee uur per dag geen last van heb.
    Gaan liggen op mijn linkerzij helpt ook niet meer. Het nare gevoel trekt gewoon niet meer weg.

Nu ben ik 36w2d zwanger en begin me toch wel zorgen te maken over de bevalling, trek ik dat dan wel?
    Ik ben dus op zoek naar ervaringen hier mee.
    Hadden jullie hier extra last van, of juist niet, tijdens de bevalling?

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
  3. logo

logo Niet meer actief

Lappie ik lees even mee. Ik ben vooral benieuwd naar houdingen tijdens de bevalling. Wanneer ik iets te ver onderuit zit of op mijn rug lig voel ik me helemaal niet lekker. Gelukkig heb ik het niet zo erg als jou.

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Tot nu toe alleen niet zoveel reacties logo.

Het artikel (bedankt daarvoor) gaat jammer genoeg vooral over de zwangerschap. Daar kan ik van alles over vinden op google. Maar ik ben zo benieuwd naar ervaringen van meiden die hier ook last van hadden en hoe het dan tijdens de bevalling is gegaan.

A.s. woensdag heb ik weer een afspraak bij de vk, liggingsecho en de bevalling wordt dan besproken. Ik ga het dus zeker aankaarten bij haar.
    Als ik iets wijzer ben geworden zet ik het hier zeker neer.

Maar ervaringen zijn nog steeds meer dan welkom!!

5. logo

logo Niet meer actief

Je kan eventueel wel op je zij bevallen of misschien zo'n baarkruk?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!

Deel Deze Pagina