ervaringen ziekenhuizen Ede en Tiel

Discussie in 'De bevalling' gestart door lillibit, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik hoop dat ik onder het goede onderwerrp plaats, maar wil graag ervaringen horen van mensen die in Ede of in Tiel zijn bevallen. Ik moet nl kiezen tussen de twee en mijn voorkeur gaat nu uit naar Tiel. Moet daar nog wel naar de info avond toe. Heb ik in Ede al gehad en vond dat vnl heel zakelijk. Ede spreekt mij so wie so al niet zo aan, maken daar naar mijn idee te vaak en teveel fouten, al was dat niet op de kraamafdeling. Ik wil graag een goede overweging maken, vandaar mijn vraag!!! :)

2. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    er is al een topic over bevalle in ede....

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben bevallen in Tiel, en is mij uitstekend bevallen:D.

Bij binnenkomst kreeg ik meteen mijn eigen suite. Er werd gevraagd of ik een half uur á 3 kwartier kon wachten ivm overdracht tussen de nacht en dag zodat ik niet na 3 kwartier weer andere verloskundige kreeg. Als het niet lukte, moest ik meteen bellen.

Super aardige verpleging, en verloskundige. Er is 1x overdracht geweest, en ook dit goed geregeld.

Mijn man mocht ook bij mij blijven (slaapbank), maar zijn eten was wel tegen betaling.
    Eigen badkamer en keukentje.

Als ik belden stond er meteen iemand naast mijn bed. Ondanks dat het druk was, heb ik er niks van gemerkt.

Ondanks dat ik er vreselijk tegenop zag om in het ZKH te moeten bevallen (omdat ik persé thuis wilden bevallen) en 's nachts als een klein kind heb staan te huilen dat ik niet naar het ZKH wilden gaan (te vroeg bevallen) is het mij 10000% meegevallen en zou ik het zo weer doen.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben in Tiel bevallen.
    Wilde graag thuis, maar i.v.m. meconiumhoudend vruchtwater was dat niet mogelijk. Ik heb dus niet de gynaecologische begeleiding gehad tijdens mijn zwangerschap, dus daar kan ik niet over meepraten.

Ik heb het als heel prettig ervaren. Het was zo ongeveer het drukste weekend in het jaar, maar ik heb me geen moment 'verloren' gevoeld. Tuurlijk, je hebt veel verschillende mensen aan je bed, maar dat boeide me toen totaal niet. Ik was daar totaal niet mee bezig.

Ik ben in het weekend bevallen (kwam op zaterdagmiddag aan en zondagnacht is Lucas geboren om 4.25). Ik had op zaterdagavond een ruggenprik nodig (ongepland) en binnen een half uur lag ik aan de pijnstillers ;):D heerlijk.... De prik werd ook super gezet, niks van gevoeld.
    De begeleiding van de gynaecoloog vond ik duidelijk en doelgericht. Hij had geen tijd om uuuren te kleppen, maar ik ook niet ;). Hij nam kordaat beslissingen en adviseerde mij (ons) goed.

Ik heb direct na de bevalling wel eventjes moeten wachten voordat ik gewassen werd enzo (vanwege de drukte), maar dat gaf ons ook tijd met z'n drietjes. Plus, toen ik eenmaal gewassen werd, had de verpleegkundige wel alle aandacht, dat is wel prettig :).

Inmiddels heb je de nieuwe kraamsuites hier in Tiel, die schijnen erg prettig te zijn! Manlief kan ook blijven slapen, je hebt een klein keukentje en wat meer ruimte om ook bijv. wat bezoek te ontvangen. Best heel persoonlijk voor een ziekenhuis. Maar ik was net 2 weken te vroeg met mijn bevalling, hahaha

Het enige minpuntje vond ik dat ik heel snel naar huis mocht (binnen 6u). Heel fijn op dat moment, maar ik wist niet dat het protocol was dat je na een vacuum-bevalling minimaal 24 uur moet blijven (of zelfs 48?) i.v.m. mogelijke complicaties. Ik had ook nog eens veel bloed verloren, maar voelde me prima. Ik kon natuurlijk niet reeël bepalen of het veilig was. Gelukkig ging alles goed, maar ik heb wel afgesproken dat ik dit keer bij een gecompliceerde bevalling minimaal 24u wil blijven. Ik vind dat daar de gynaecoloog mij wel iets langer had moeten houden.

Maar goed... al met al positief dus!! Ik zou nog steeds graag thuis willen bevallen, maar heb nu een medische indicatie. Ik vind het nu totaal geen probleem om hier naar het ziekenhuis te gaan!

Succes met je keuze (en sorry voor het lange verhaal.... :))

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Klopt en die zijn een zaligheid. Eigen badkamer en keuken en je man/vriend kan inderdaad blijven slapen (wel iets van 6,- voor een laken pakket).
    Ook zijn de kamers lekker ruim.

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik ben in augustus 2008 in tiel met een geplande KS bevallen. Ook de weg naar mijn zwangerschap en tijdens mijn zwangerschap ben ik super begeleid door de gyneacologen en assistenten. Ik heb in totaal 5 dagen in het ziekenhuis moeten blijven en werd er super verzorgt. De eerste dag kon ik helemaal niks (niet eens mijn kindje pakken) en vond dat ik te vaak op de bel moest drukken voor mijn kindje en voeding enz enz. Steeds was de zuster er snel bij en vonden ze zelfs dat ik best wat sneller had mogen drukken.

Al met al een hele goede ervaring alleen jammer dat ik op zaal lag en mijn man niet bij ons kon blijven slapen.

8. Rono

Rono Niet meer actief

Ik woon in wageningen, maar ga echt niet in ede bevallen...

Ik ga naar Tiel, en ben daar ook onder behandelin van de gyn.

Ben nov 09 daar bevallen en was enorm goed. Ben super geholpen en ook op weg naar de keizersnede en daarna! Ik ga dus weer terug haha

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Bedankt voor alle reacties, met name voor de positieve reacties over Tiel!! Dit maakt mijn keuze weer een stukje makkelijker!!!!! :D:D

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Weet trouwens iemand of ze in Tiel een pompje hebben als pijnbestrijding? Volgens mijn vk was dat niet zo, terwijl ik pas toch echt van iemand gehoord had dat ze dat daar kreeg!Q dat lijkt mij nl een betere oplossing bij pijn dan direct een ruggeprik!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    In Tiel bevallen, maar wel 2 jaar geleden, Lees dat ze er nu kraamsuites hebben, het was destijds echt aftanse ellende qua bedden en inrichting maar het personeel was aardig en superkundig! Vond ik toch veel belangrijker op dat moment.
    heb wel moeten zeuren om pijnstilling wat ik niet kreeg, maar was achteraf ook niet nodig, ik zat toen al op 9 cm en ik kon het af zonder en blijkbaar hadden ze dat goed ingeschat ;) Na de bevalling kwam de VK nog evalueren hoe ik het heb ervaren. Vond ik erg goed!
    ook had ik aangegeven geen BV te willen geven en ze hebben geen seconde aangedrongen. perfect!

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ pompje voor pijnbestrijding: dat weet ik eigenlijk niet! Wellicht zou je daarvoor gewoon even met de afdeling Gynaecologie/verloskunde kunnen bellen?

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Kan het natuurlijk volgende week gewoon daar vragen, aangezien ik naar de info avond ga!;)

14. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier ook helaas bevallen in tiel, wou zo graag thuis maar het was niet anders met 8 cm met spoed naar het ziekenhuis en ze hebben zich netjes voorgesteld maar kan me er niets meer van herinneren hahahaha, mooie grote ruime kamers met bank/bed voor manlief en een super grote douche met bad en toilet hartstikke mooi maar heb er weinig gebruik van gemaakt ;) ben bevallen om 5 uur in de ochtend en om half 10 was ik alweer thuis! ondertussen kwamen ze wel elk half uur om even te checken dat vond ik wel fijn aangezien ik BV wou geven en geen idee had hoe of wat, het kan aan mij gelegen hebben maar echt goede adviezen over de BV heb ik niet gehad ze werd aangelegd en ze kwam over een kwartier wel weer terug :( ondertussen lag ik te klooien dus dat vond ik wat minder toen ik dat aangaf zei ze dat ik de hulp wel zou krijgen van de kraamhulp dat vond ik wel een beetje vaag, dus echt een goede referentie kan ik je niet geven omdat het allemaal zo snel ging!!!

succes met je keuze!!! en uiteraard bevalling! ;)

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wat leuk om te lezen dat zoveel in de buurt van Tiel wonen ;)
    Ik zelf ben een ras echte Tielse, ben daar in het ziekenhuis geboren, en mijn moeder is 5 jaar terug ook van mijn zusje bevallen dmv keizersnee in Tiel.
    Ze is daar goed begeleid en heeft goeie ervaringen van dat Ziekenhuis!

16. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Op het laatste moment naar zh Ede gegaan en vond het daar prima.
    Succes!

17. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik ben 2 keer in Ede bevallen. De eerste keer heb ik een geplande keizersnee gehad en de 2e keer ben ik ingeleid. Op een aantal dingetjes na is het me best goed bevallen, ik weet tenslotte niet beter. Maar als ik de goede berichten over Tiel lees denk ik dat het bij een eventuele 3e bevalling het ziekenhuis in Tiel wordt.
    Succes!

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Heb toch een keuze moeten maken en het gaat Tiel worden, na de goede ervaringen die ik hier lees! Met name de eigen kamers die je daar krijgt spreken mij aan! Maar goed, ik hoop dat ik er weinig van mee krijg omdat ik snel weer naar huis kan, hahaha! :D

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik ben bij de eerste in Nieuwegein bevallen en bij de tweede in Tiel. Ik heb voor andere dingen 2 x een week in Ede in het ziekenhuis gelegen en ben daar nog lang onder controle geweest.
    Moet zeggen dat Tiel het beste beviel. Natuurlijk had ik mijn bevalling nog net voor die nieuwe kraamafdeling openging, dus ik lag in een soort jaren '70 verloskamer, het zag er allemaal niet uit, moest nog een nachtje blijven op een zaaltje, maar dat schijnt nu echt heel mooi te zijn geworden allemaal.
    Nieuwegein zag er al goed uit, maar ze maakten daar veel fouten en het personeel bestaat op een enkeling na uit onbeschofte, onsympathieke types die duidelijk geen lol in hun werk hebben.
    Ede net zo, over de arts was ik dik tevreden, maar verder maakten ze daar veel fouten, verschrikkelijke assistentes en verpleegkundigen, nee, dat was niks, maar daar schijnen ze ook bekend om te staan.
    In Tiel waren ze hartstikke aardig, personeel deed veel meer, geen gezucht en gesteun als je wat te vragen hebt, hielpen beter met borstvoeding etc. Ik zou echt dus echt Tiel aanraden.

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Top!! Goed om te weten!!:D

Deel Deze Pagina