zelf fysiek voorbereiden op bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ann77, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wie probeert zich zelf voor te bereiden op de bevalling d.m.v. o.a. bekkenbodemoefeningen of andere oefeningen? En zo ja, welke? Dus niet via een cursus...

Ik ben beperkt door BI (had eigenlijk willen wandelen, fietsen, enz. maar 1 x per wk. yoga is slechts haalbaar) maar sommige dingen kan ik nog wel. Nou heb ik gelezen van de bekkenbodemoefeningen maar wat zouden nog meer handige oefeningen zijn (naast natuurlijk ontspanningsoefeningen/ademhaling)? En moet je juist wat sterke beenspieren hebben of niet? Ik hoorde een verhaal van iemand die erge spierpijn had achteraf in de benen...

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik heb geen cursussen gevolgd of yoga gedaan, lijkt me dat je daar toch ook wel goed voorbereid wordt?

3. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    #3 Arnoe, 8 jun 2013
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
    O de hurken zitten met platte voeten. Dan schijnt je geboortekanaal op te rekken en train je je beenspieren.
    Elke dag tien minuutjes

4. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb ook geen cursus gedaan. Heb met mijn bekkenfysio ademhaling en ontspanning geoefend.
    Let erop dat je met bi zelf je benen vast houd tijdens het persen. Je mag wel je benen bij iemand in de zij zetten maar laat andere ze niet vasthouden want dan kunnen ze het scheef trekken!

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier iemand met hetzelfde probleem... Was nooit sportvrouw van t jaar hoor, maar door de BI is mijn hele lijf echt terug naar 0...

Ik probeer mn rondje met de hond wel iedere dag te blijven doen, al zijn het maar 10 minuutjes... En yoga (deed ik voorheen ook al) doe ik nu de zwangerschapscursus, maar dat is (tenminste bij ons) vooral gericht op de innerlijk mens ;)

Ik doe ook weinig oefeningen mee, want ik kan niet meer op t matje op de grond :(

Als je nog mag fietsen of zwemmen van je fysio, zou ik dat doen! Fietsen kan eventueel op een hometrainer, en met zwemmen train je wel je beenspieren, maar je belast je bekken minder door je gewichtsloze toestand... (Zoek wel een zwembad waar je niet met een trap uit hoeft!)

En als spierpijn het ergste is na de bevalling, dan teken ik ervoor hoor! ;) Het voelt nu al bij iedere stap of iemand in mn kruis trapt, spierpijn is maar voor een paar dagen! ;)

Succes meis!

Deel Deze Pagina