Inleiden door alleen vliezen breken en afwachten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1981Mama, 24 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.261
    113
    Wat een vervelende situatie voor je!! Ik werd ingeleid met 40 WK, ik had al 3 cm ontsluing. Ze konden m'n vliezen breken en direct begonnen m'n weeën. De infuuspomp stond klaar maar pas bij het persen wat bijgekregen, hij was te groot voor mij (4160gram) en t vorderde niet, na dik een uur persen zakte mijn weeën af. Maar verder dus geen stimulans nodig gehad, ik had binnen 3 uur volledige ontsluiting!

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #22 1981Mama, 25 feb 2018
    Laatst bewerkt: 25 feb 2018
    Stel je voor dat ze er een kilo de andere kant op naast zitten ;)
    Maar van mijn zoontje van 4kilo heb ik 2 jaar moeten herstellen. En toen was ik er nog niet. De gyn heeft me gewaarschuwd nu voor de 4500gr en dat die ingeleidde bevalling net zo zwaar zou worden of zwaarder. Hij gaf aan dat ik moest nadenken over een keizersnede.

De gezondheid van de baby is zeker belangrijk maar het grotere plaatje is wel dat we er statistisch gezien samen met minder kleerscheuren uit moeten komen. En als dat betekent dat de baby even de couveuse in moet dan is dat maar zo. Mijn peuter heeft me ook nodig nu natuurlijk.

Als ik mijn eerste bevalling opnieuw mocht doen, wetende wat ik nu weet qua herstel e.d. en het herstel zou 10x beter gaan als de baby iets kleiner was (eerdere termijn) en dat mijn lijf langer dan 1u de tijd krijgt om het zelf op te pakken dan zou ik het zielig vinden voor dat kleine frummeltje wat dan niet direct mee naar huis mag en even de couveuse in moet, maar dan had ik een veel betere mama kunnen zijn en dat zou het waard geweest zijn. ipv dat ik het na 1,5 jaar nog steeds regelmatig niet op kon brengen fysiek om lekker met hem buiten te spelen etc

3. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Maar is het dan niet verstandiger om sowieso voor een ks te kiezen? Omdat het nu ook al vrij groot zou zijn en je dat risico dan alsnog houdt?

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja het speelt door mn hoofd, ik ben er nog niet uit. Geplande ks zou met 38+0 zijn. Als hij niet goed voor de uitgang ligt dan ga ik het sowieso niet proberen (4,0 of 4,5+ kilo) om hem er uit te werken.

Maar ik herstel ook niet goed van operaties, voor een borstverkleining staat 6wk maar zelfs na 3mnd kon ik ook nog geen pot groente opendraaien (belasting vd borstspier). Dus ik denk dat dat voor een ks niet anders zou zijn langzamer herstel...

En als ik "zomaar" voor een ks zou kiezen dan voelt het wel ergens alsof ik voor niets zo lang geleden heb, en heb gefaald. De weg is nu immers wel gebaand en zal wel een hoop schelen (bij hetzelfde gewicht). Mijn eerste bevalling was horror, en ik had zo gehoopt op een herkansing die een betere ervaring achter kon laten.

Ik heb ook gefaald omdat deze baby gewoon nog een pond zwaarder is dan baby#1 en dat ik dat alleen mezelf kan aanrekenen. Mn stinkende best gedaan (met mn suikerwaardes) maar blijkbaar was het niet goed genoeg :( en dat allemaal terwijl ik deze baby nog tot 38+0 wilde laten zitten omdat ze dan minder randprematuur zijn en dan nog bevallen. Maar bij 38+0 gaan we richting de 5 kilo en dat gaat al helemaal niet meer passen.

Ik bedoel niet dat vrouwen met een ks gefaald hebben!

Dat ik overigens panisch ben voor naalden e.d. en dat opensnijden bij bewustzijn het ergste is wat er ooit kan gebeuren (polsoperatie met locale verdoving was al geen succes), daar kan ik me wel overheen zetten puur omdat je de geboorte van je kind niet wil missen. Je krijgt dan zo'n groot cadeautje op je borst immers.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.261
    113
    Waarom verwijt je t jezelf zo? Je lijf is helaas niet computer aanstuurbaar en je hebt dikke vette pech. Overleg goed met je gyn wat de voor en nadelen zijn, wat zij aanraden en bespreek vooral je grote angsten. Een gyn zal nooit iets doen ten nadele van de baby omdat jij het wil, alleen maar als dat de beste keus is voor jou en je baby. Komt echt goed!! X

6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik zou heel serieus nadenken over een keizersnede. Ik denk niet dat een gynaecoloog het risico gaat nemen om voor 37 weken je vliezen te breken maar ik zou dat zelf ook liever niet willen. Wat iemand al zei; als de weeen met +/- 37 weken niet op gang komen na breken van de vliezen, lijkt me de kans met 36 weken nog veel kleiner? En dan risico op infectie bij een randprematuur bijv. Lijkt me niet handig.

En ik bedoel het niet aanvallend of vervelend maar het lijkt me dat er meer oorzaken zijn voor een herstel van 2 jaar na een bevalling? Aangezien er meer kinderen van 8/9 pond geboren worden..?

Al met al denk ik dat voor mij de keuze voor een keizersnede met +/- 38 weken snel gemaakt zou zijn. Ik ben geen gynaecoloog maar het lijkt mij dat de kans op een goede afloop voor zowel jou als de baby dan het grootst is?
    Succes!

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada

Dit. Ik vind dat @Ukkie1 het mooi verwoordt. Een gynaecoloog kan het beste de voor-en nadelen van de opties in jouw unieke situatie met je op een rijtje zetten, en dan kan je goed geïnformeerd een keuze maken. Heel veel succes!

Deel Deze Pagina