Mijn droombevalling. Vrijdag 11-12-2015 omstreeks 0900 wordt ik wakker met wat buikpijn. Vandaag wil ik nog boodschappen doen, dus ik rijdt naar mn moeder zodat zij kan chauffeuren. Bij de supermarkt aangekomen rond 11,00 heb ik wat buikkrampen, ik herken het niet gelijk als weeen. Nadat we boodschappen hebben gedaan brengt mn moeder mij weer naar huis het is dan 12.30. Thuis aangekomen ga ik het bed nog even verschonen, ik heb nu elke 2 min een wee, wat ik nog steeds niet als zodanig herken. Het voelt wat ongemakkelijk, maar zeker niet heel pijnlijk. Zodra ik ga zitten, of stop met bewegen wordt het minder. Rond 13.00 heb ik de verloskundige gebeld. Naar aanleiding van mijn verhaal vermoed zij dat het voorweeen zijn, en raad ze me aan om 2 paracetamolletjes te nemen en nog even naar bed te gaan en om te bellen wanneer het heftier wordt. Dit doe ik maar de paracetamolletjes hebben weinig effect. Omstreeks half 4 ga ik naar beneden op de bank liggen. De weeen worden nu flink ongemakkelijk en stralen uit naar de zijkant van mijn bekken en heupen. Om half 6 staat mn moeder voor de deur, en die raadt om om de verloskundige te bellen , ik heb nog steeds niet het idee dat dit echte weeen zijn, en ben bang dat de verslokundige voor niks komt. Wanneer zij er is om 18.00 word ik getoucheerd, en heb ik al 6 cm ontsluiting!!! Nu gaat het allemaal heel snel, en vertrekken we naar het ziekenhuis. Het is enorm slecht weer en op de snelweg kunnen we maar 70 km/h. In de 20 min die we erover doen om in het ziekenhuis te komen, heb ik 3 weeen. Om 7 uur komen we aan op onze kamer in het ziekenhuis en gaan ze het bad vullen. Ik word nogmaals getoucheerd en heb 8 cm! Dus ik ga gauw het bad in. De pijn is tot dit moment een 8 op een schaal van 10. Vooral mijn rug en bekken moeten het ontgelden. Maar vanaf het moment dat ik me het water in laat zakken om kwart over 7 verdwijnt alle pijn! Wat is dat heerlijk ontspannen zeg. Van kwart over 7 tot 5 over half 8 heb ik een aantal flinke weeën en af en toe een beetje persdrang. Die persdrang is moeilijk weg te puffen, ik mag nog niet mee persen, maar hoef het ook niet helemaal tegen te houden. Om 5 over half 8 zien Remco en mn moeder voorzichtig een hoofdje , het lijkt erop dat hij weinig haar heeft. Vanaf nu mag ik mee gaan persen, dit vind ik best lastig en durf niet echt kracht te zetten. Bij de 2de perswee, staat zijn hoofdje en blijkt dat het vlies nog niet gebroken is, dit moet de verloskundige doen, dus met de helm op geboren. De 2de perswee ebt weer weg, en door te ontspannen komt Timo steeds een beetje verder. Bij wee nummer 3 om 19.47 wordt Timo geboren, heel rustig en voorzichtig glijdt hij naar buiten. Doordat de vliezen niet gebroken zijn is er geen bloed in het water , ik ben ook niet uitgescheurd of ingeknipt. Hij wordt uit het water op mijn buik gelegd, en wauw wat een gevoel overspoelt je dan zeg! De placenta mag niet in het bad geboren worden, dus moet ik opstaan en op bed gaan liggen. Wanneer ik hier lig komt Timo weer bij me en zoekt gelijk de tepel op en begint te drinken. De verloskundige wacht op de naweeën om de placenta ui te drijven, helaas komen deze weeën niet. En na een kwartiertje wachten pers ik zonder wee de placenta naar buiten. Deze ziet er goed uit. Er zit maar een heel klein gaatje in de vliezen waar Timo doorheen is gekomen. De agparscore van Timo is eerst een 9 en 5 min later een 10 ! Voorzichtig wordt hij schoongemaakt en aangekleed. Remco zn ouders en Jaimy komen naar het ziekenhuis om Timo te bewonderen. Om 22.00 mogen we naar huis
Fantastisch! Ik kan elk moment bevallen en het bevalbad staat hier al klaar. Ik hoop dat het snel begint en dat het net zo makkelijk mag gaan. Daarnaast, uiteraard van harte!!!!
Gefeliciteerd! Doe mij ook zo een bevalling Ben ik ook wel benieuwd naar: waarom mocht de placenta niet in bad geboren worden?
Geweldig! Van harte gefeliciteerd en fijn dat het zo goed gegaan is. Volgende keer in bad staat op mijn wenslijstje, maar goed dat duurt nog wel even
Mag normaal wel hoor dus beetje apart besluit. Maar wat kan jou het schelen je hebt een prachtige bevalling gehad ! Van harte!