Inleiden en je partner

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tese, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Huh vreemd ?
    Lagen jullie met meerdere op een kamer die allemaal ingeleid werden ? :O
    Of was je tijdens het inleiden overdag wel gewoon beneden op de verloskamers ?

BIj mij was het namelijk zo dat ik overdag beneden was voor de inleiding en het meten van activiteit etc. En dan s'avonds als er niks gebeurde ging ik weer naar boven om te slapen! (toen was ik wel met meerdere op een kamer ) maar zodra er iets gebeurde werd ik weer naar beneden gebracht alleen op een verloskamer....
    Mijn vriend is al die tijd erbij geweest en ging s'avonds naar huis!

Ik moet er ook niet aandenken dat ik met meerdere vrouwen op een kamer zou liggen tijdens het inleiden (dus aan de apparaten, dingen die ingebracht worden etc )

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel raar inderdaad om met meerdere dames op 1 kamer te liggen... moet er niet aan denken.

Ontopic; ik ben ingeleid met 40+3, ik had 1 cm ontsluiting. Rond half 12 ging het infuus aan (mocht geen gel) en om 4.12 uur is Tygo geboren (dus binnen 4,5 uur). Mijn vriend is er de hele tijd bijgebleven, moet er niet aan denken dat ik daar alleen had gelegen want ik kreeg een weeenstorm door het infuus.

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    bij mij zijn ze gaan inleiden met 41 weken en mijn vriend was er elke dag bij... het leek de 2e dag te gaan gebeuren maar helaas de gel die dag deed ook niks behalve loze weeen .. t enige wat er in 5 dagen 2x per dag gel gebeurde is 1 derde van de baarmoedermond die verweekt was..
    maar toch had ik hem niet willen missen vond het emotioneel echt zwaar omdat k er al doorheen zat ook ...
    na 5 dagen mocht ik naar huis om te slapen op mijn verzoek omdat ze die dag niks meer zouden doen en ik het niet meer volhield in dat bed met mn rug en bekken die zon pijn deden.. toen heb ik thuis geslapen en de dag erna was het een keer rustig op de verloskamers en heeft een gyn het zwaar geforceerd en een cm ontsluiting gecreeerd toen gestript en vliezen gebroken..
    maar savonds om 21 u was er nog geen ontsluiting bij dus heb ik een ks gekregen...

ik lag die week trouwens ook gewoon op de kraamafdeling met nog 2 anderen en telkens als ze aan de slag gingen met gel en ctgs moest ik naar de verloskamers kreeg ik daar een kamer, en tussendoor mocht ik dan weg om wat te lopen of gewoon naar mn kamer te gaan op de kraam... en dan na een paar uur weer controle of er wat gebeurt was of niet..
    die anderen op mijn kamer werden nog neit ingeleid die waren nog neit zo ver maar waren om andere redenen opgenomen.. maar was blij dat ik die week ervoor niet alleen lag want vond het juist wel gzellig de momenten dat mijn vriend even naar huis was..
    na bevalling lag ik wel alleen op een privekamer gelukkig alleen de laatste nacht niet maar toen ben ik om 12u toch al naar huis gegaan dus vond ik neit zo erg, want die nacht dat ik dus daar met een ander lag vond k het echt niet prettig maar ja ik heb gewoon heel erg mazzel gehad dat ik de eerste dagen een privekamer had...

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hier werd ik bij de eerste ingeleid en heeft het 8 uur geduurd voordat ik bevallen was
    Dit was wel met 40,3 weken al
    Nu bij ons tweede zoontje ben ik met 37 weken ingeleid en duurde de bevalling vanaf de eerste wee een kleine 2 uur

Zou er dus rekening mee houden dat het bij een tweede snel kan gaan en zeker omdat je bij de eerste in 4 uur tijd bent bevallen kanhet nu ook heel snel gaan
    Volgens mij maakt het dan niet uit of je ingeleid word hoor voor de snelheid

5. Tese

Tese Niet meer actief

Lijkt mij ook niets om met meerdere op de kamer te liggen! Maar goed als het zo is dan is het is het zo.

Ik dacht altijd dat het 50% van de tijd meerdere dagen duurde maar ik lees en hoor nu veel dat het juist vaak binnen een dag gepiept is. Dat veranderd de zaak wel een beetje. Manlief mag lekker bij me blijven dan.

Ach en wie weet verander ik wel weer van gedachte. Haha

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik had een mooie ruime kamer voor mij alleen, een ''kleine'' verloskamer, waar je na de bevalling ook kunt blijven totdat je naar huis gaat. Heb er 3 dagen gelegen... ideaal!! Er stond ook een opklapbed voor de partner...maar manlief is 's avonds wel gewoon naar huis gegaan.

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ben 2 keer ingeleidt en hier is t beleid dat je start op de normale vaak meerpersoonskamers met de inleiding en pas als de bevalling gaat doorzetten je naar een verloskamer/kraamsuite gaat.

Bij de eerste keer 2 keer gel gehad over de dag en partner is daarbij geweest (af en toe naar huis, maar wij wonen praktisch naast t ziekenhuis). geen tekenen van doorzetten dus toen ging hij savonds gewoon thuis slapen, totdat ik m smste dat mijn vliezen waren gebroken.. Toen kwam ie terug natuurlijk, maar kreeg te horen van een verpleegkundige dat ie wel weer naar huis kon gaan als t verder niet ging doorzetten... Helaas voor haar gingen we daar niet mee akkoord en moest ik ineens overgeven (dat schijnt een teken te zijn dat de bevalling nadert..) dus toen naar de verloskamer.

bij 2e keer hetzelfde verhaal, alleen duurde een dag langer. en toen had ik na een dag weeen eindelijk 2 cm ontsluiting de volgende morgen en toen hebben ze de vliezen gebroken toen manlief weer aanwezig was die ochtend. daarna is ie pas weer weggegaan toen zijn dochter geboren was.

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier is manlief erbij geweest van het begin tot eind
    ik ben dan ook dezelfde dag nog bevallen met gel
    de gel deed z'n goed zijn werk dat ik het maar 1 x heb gehad
    daarna deed mijn lichaam het zelf al

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben ingeleid met 37+0 en na drie-en-half uur had ik de eerste wee meteen opgevolgd door een weeenstorm. Weer vier uur later is onze dochter geboren. Vanaf het begin van de eerste wee had hij direct een zeer belangrijke taak! Namelijk natte, koude washandjes over mijn rug halen :D.

Ik had het echt niet zonder manlief willen doen. Ik vond het sowieso allemaal op het moment supreme erg spannend. Plotseling werd het echt als je je meldt op de verloskamer en ze beginnen met inleiden. Ik had er niet aan moeten denken dat ik daar in mijn eentje had moeten wachten op de eerste wee. Volgens mij was ik dan vreselijk zenuwachtig geworden en nu kon hij me mooi wat afleiden. We hebben zelfs nog rustig ontbeten op de verloskamer en samen een filmpje gekeken. Het einde van de film heb ik helaas gemist ;).

Ik zou je man er bij het begin bij laten zijn en als dan blijkt dat het een meerdagen plan gaat worden, kunnen jullie altijd nog beslissen dat hij even de hort op gaat.

Alvast succes met bevallen!

10. Kirstenvv

Kirstenvv Lid

28 mei 2010
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook een ingeleide bevalling. Ik had nog helemaal geen ontsluiting. Eerste keer gel ingebracht en dat deed vrij weinig. Toen is partner gaan werken (werkte vlakbij het ziekenhuis). Veel contact gehad en op een gegeven moment is hij wel gekomen (hield het zelf niet meer op z'n werk). Maar het ligt eraan hoe jij je voelt. Ik voelde me prima en heb lekker een boekje gelezen.. Ik was heel ontspanenn en had natuurlijk ook nog geen ontsluiting. Als je al wel snel ontsluiting hebt, dan zou ik je partner niet laten werken! Dan kan het snel gaan!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zelf geen ervaring met inleiden. Maar mijn schoonzusje is wel met 37 weken ingeleid omdat kindje niet meer groeide. Dat was binnen een uur na inbrengen van de gel een spoedkeizersnede omdat het hartje wegzakte. Ze zei zelf: "voor ik het wist had ik een weëenremmer in mn kont en werd manlief in een groen schort gehesen en raceten we naar de OK" In een tijdsbestek van 5 of 10 minuten na de beslissing dus al.

Dus met die gedachte zou ik toch graag mn vent erbij willen hebben ingeval er bij ons ingeleid zou moeten worden.... duurt nog ffies uiteraard (zie banner) maar toch.

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nou, hier ook zo'n sloom begin hoor. Op vrijdag om 11 uur 's ochtends een veter gekregen. Ook op zaal trouwens, lag nog 1 vrouw, maar ik had daar geen problemen mee want de bevalling was nog niet begonnen. Maar goed, 11 uur dus de eerste veter, beetje krampen, nog lekker gewandeld buiten samen enzo. Maar geen ontsluiting. Toen een tweede veter rond 18 uur, man gebleven tot een uur of 20 en hij kon daar niet echt blijven maar sowieso leek het ons een goed idee als hij naar huis ging om ook goed te slapen en ik wilde ook graag slapen dus dat kwam allemaal prima uit. Wel heeft hij alle telefoons NAAST zijn oor moeten leggen voor het geval het los zou gaan. Die nacht (van vrijdag op zaterdag) om 2 uur kreeg ik wel weeën toen de veter eruit viel maar hem niet gebeld en wat geslapen tussendoor en af en toe lekker onder de douche en om 8 uur 's ochtends stond hij weer aan mijn bedje. Mini is uiteindelijk die zaterdagavond rond half 12 geboren.

Maar ik zag niet in waarom hij ook belangrijke slaap zou moeten missen als ik toch ook zou slapen en hij binnen een kwartier bij mijn bed kon staan indien nodig.

13. Tese

Tese Niet meer actief

Wat moet ik me eigenlijk bij een veter voorstellen? Ik zie echt een schoenveter voor me hahaha.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nou ja, zo ziet het er wel een beetje uit :D

Het is een touwtje (wit) en aan het uiteinde zit een soort veteruiteinde en daarin zitten hormonen. Dit wordt dus ingebracht en de veteruiteinde zeg maar wordt tegen de baarmoedermond geplaatst waar het dan een verweking moet veroorzaken. Een beetje als een tampon want het touwtje hangt er dan uit. :)

Het moet hetzelfde effect hebben als die gel, het zijn allemaal hormonen! :D

15. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    ja hier is het beleid dat je pas als je vliezen gebroken zijn of je meer dan ik geloof 3/4 cm hebt je naar de "voorbereiding"kamer mag en als je dan gaat bevallen ga je pas naar de verloskamers.
    Je ligt dus inderdaad met andere vrouwen die oko weeën hebben etc. en ook de ctg word gewoon gedaan waar de andere vrouwen bij liggen. De veter inbrengen doen ze ook gewoon op de kamer, maar wel met het gordijntje dicht ivm een vervelend verleden werd dit bij mij gelukkig op de verloskamer gedaan..

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gut, wat een ellende lijkt me dat zeg, zo weinig prive!
    Bij mij duurde de inleiding een volle week en ik lag alleen op de verloskamer. Wat ook weer niet grappig was, want overal om je heen hoorde je vrouwen gillen en een paar uur later werden ze met baby en al naar de kraamafdeling gereden en ik lag daar maar...

17. giraf

giraf Niet meer actief

Ik ben ingeleid omdat ik 2 weken overtijd liep.
    Om 9:00 bracht de gyn een hormoonveter bij me in, en ze zei dat ik nog geen verweekte baarmoeder, ontsluiting of wat dan ook had, dus ik moest me instellen op lang wachten.
    "Op z'n vroegst morgen bevallen" zei ze nog.

Goed, ik koffie gedronken met mijn man en daarna heb ik hem naar huis gestuurd. Het zou immers nog lang duren zei de gyn, dus ik wilde dat hij de dag daarna uitgerust zou zijn voor "het zware werk"

Om 13:00 kreeg ik mijn eerste wee, waarna ik gelijk in een weeenstorm terecht kwam... Gyn wilde me niet geloven, dus ze wilde me niet onderzoeken (hoeveel ontsluiting)
    Om 15:00 deed ze dit dan toch onder luid gemopper :(
    Toen zat ik dus al op 6 cm!

Gelukkig wilde manlief toch bij me zijn, en kwam stiekem toch terug naar mij, om samen de lange dag door te komen.

Gelukkig dat hij terug kwam, want om 17:00 zijn we de trotse ouders geworden van een dochter!

Conclusie:
    Het KAN wel snel gaan bij een inleiding
    (en volg je eigen gevoel, en niet die van de ervaren gyn):D

18. giraf

giraf Niet meer actief

Ik lag trouwens dus wel gewoon op zaal, tussen alle zwangere...
    Die konden alleen maar zo :$ naar me kijken
    Ik had natuurlijk een weeenstorm, dus die dachten allemaal "oh, oh, ik moet nog" :D

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer

vond ik ook heel onprettig die week dat ik in het ziekenhusi werd ingeleid, elke dag naar verloskamers voor gel en dan weer afdeling op en later weer terug voro gel, en als je daar dan idd aan de ctg lag hoorde je iedereen gillen,schreeuwen en daarna babys huilen..vond dat vreselijk omdat er bij mij niks gebeurde.. werd er af en toe ook onrustig van als er een vrouw echt heel erg gilde :) ik dacht zo lig ik er straks ook bij haha

20. Tese

Tese Niet meer actief

Wat een verschil dan bij mij in het ziekenhuis!! Als je daar op de verloskamers ligt hoor je echt niemand anders! Het is daar zo goed geisoleerd.

Deel Deze Pagina