Inleiden hoe en wat? Tips!

Discussie in 'De bevalling' gestart door sab1988, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Meiden tips gevraagd!
    Morgen wordt ik plots ingeleid ivm hoge bloeddruk.
    Met ballonkatheter waarschijnlijk.

Hoe wat waar en nu? Stond 5 min daarna buiten dus alles vergeten te vragen.
    Heb een karige folder met algemeen verloop.

Hoe zit t met partner?
    Wat is handig mee te nemen?
    En zijn er opbeurende verhalen ivm hoe lang het duurde eer je kleintje er was? (Mijn 2de kindje)

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Spannend zeg!

Ik ben bij E. ingeleid maar was toen al 41+2 door middel van gel kreeg gelijk daarna weeën en een uurtje later braken mijn vliezen. Bevalling heeft wel in totaal 19 uur geduurd maar een 2e gaat sneller zeggen ze. Ik heb wel een ruggenprik gehad omdat ik in een weeën storm kwam door de weeën opwekkers.

Qua meenemen ik heb gewoon de vluchtkoffer meegenomen en mijn man heeft wat te eten meegenomen, wat te lezen of iets dergelijks is misschien ook wel fijn.

Heel veel succes! Hou me op de hoogte ;)

3. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Bleef je man gewoon bij je?
    En is het normaal als het morgen niet erg vordert dat mijn zoontje kan langskomen Ofzo?

Thx alvast 😊

4. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Geen tips voor je helaas, Floortje werd de nacht ervoor alsnog vanzelf geboren, succes meid!!

5. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ja je man kan bij je blijven. Ik denk ook dat je zoontje gewoon langs kan komen als het rustig is. Mijn man is nog wel even naar huis geweest tussendoor.. Hier ook gel met 41+1 en terug op de zaal braken de vliezen. Direct weeën maar ook aan het infuus gelegen. Uiteindelijk na 18 een keizersnede maar dat had niets met het inleiden te maken.

Tip: massage roller voor rugweeën!

Heel veel succes!

6. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    O en het was redelijk te doen trouwens! Het verliep allemaal heel heftig maar ik vond het een geweldige ervaring! Hoop dat jij er ineens beetje van kan genieten

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Gewoon hetzelfde meenemen als een gewone bevalling in het ziekenhuis. Echter is het wel handig wat extra kleding voor jou en de kleine mee te nemen omdat je waarschijnlijk langer moet blijven na de bevalling ook.
    En misschien wat extra's te snabbelen en te drinken...al krijg je dat ook gewoon op de afdeling.

Het hoe en wat is wel een beetje afhankelijk per ziekenhuis natuurlijk.

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier tweemaal inleiden.

1e keer met 39,3 ( gel... alles was nog potdicht ) ... vanaf 13.00 uur lichte weeën. 14.30 uur braken spontaan vliezen... hierna een weeënstorm..17.40 uur was ze geboren. Geen pijnbestrijding, geen scheuren etc..

2e keer met 41 weken. 9.00 uur vliezen gebroken. Had nl al 2 cm ontsluiting. Om 10.00 uur aan de weeënopwekkers / infuus...
    Tussen 12.00 uur en 13.00 uur goede weeën die zijn werk bleken te doen. 13.40 uur is zoon geboren. Wederom geen pijnbestrijding, geen scheuren.. en om 16.00 uur liep ik al wandelend met man en kinderen het ziekenhuis uit.

Alleen maar positiviteit over mijn ingeleide bevallingen dus.

Succes

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    17:00 uur ballon er in, viel er 21:00 uur weer uit, toen weer er in... viel er om 0:00 uur weer uit, toen 4 cm en gaan slapen (had geen weeën verder). De volgende ochtend eerst ctg, 8:30 uur vliezen gebroken door de verloskundige, 9:30/10:00 uur serieuze ($h#t oh ja zo voelden weeën en deze moet ik serieus wegpuffen)-weeën... en om iets over 12en bevallen.....
    Prima te doen dus!

10. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Oeh dat zijn fijne vlotte verhalen te lezen! Bedankt meiden!
    Ik duim dat het hier ook snel gaat. Maar weet nog helemaal niet of er iets van ontsluiting is.

Bedankt!

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier mocht ml ook mee en ook ik ben heel snel bevallen.
    Kreeg in de avond de balon en en kreeg al wat krampjes.
    Kreeg een pijn/slaappil en toen ging het als volgt:

07:30- 3-4cm en vliezen gebroken
    08:00- rustig thee gedronken en cracker gegeten
    09:30- weeën maar MAKKELIJK te houden.
    10:00- weeën opwekker om weeën sterker te maken
    10:30- flinke weeën en 7cm
    11:00- 9cm en alles werd klaargezet
    11:21- onze mooie dochter geboren

MAKKIE!!!':D

Succes meid!

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben ingeleid met een ballon. Op maandagochtend ingebracht om negen uur. De hele dag lichte weeën. De volgende dag eruit getrokken en ik had ruim 3 cm ontsluiting. Om 9 uur vliezen gebroken en aan de weeënopwekkers gezet. Mijn dochter is om 18.58 geboren. Mijn man bleef die nacht slapen, want we moesten blijven ivm de vacuüm en de bloeddruk. De nacht ervoor heeft hij thuis geslapen, maar het ziekenhuis had alle nummers mocht er in de nacht al iets gebeuren.
    Ik heb op max. weeënopwekkers gezeten, omdat ze er laat achter kwamen dat mijn meisje niet goed lag. Ik zat 4 uur lang in een weeënstorm die niets uithaalde helaas. Ik ben niet verder gekomen dat 7 cm. Van daaruit mocht ik gaan persen zonder persweeën. Als dat niet was gelukt had ik een keizersnede gekregen. Mijn tip is: wees assertief in wat je wilt en als je iets niet vertrouwd. Overigens kijk ik terug op een mooie bevalling.

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Toch wel positieve verhalen over een ballon..
    Nou die van mij ken je (al is dat wel 4 jaar geleden)
    2 dagen ballon gehad nauwelijks resultaat.. Uiteindelijk gel s avonds en snachts om 1.00 braken mijn vliezen over dag om 9.00 weeenopwekkers en rond 14.00 mogen persen..
    Na 1,5 uur nog geen resultaat ze ging er niet doorheen dus ks gehad maar goed je hebt al een bevalling gehad dus dat komt vast goed :)

Zet hem op meid ik denk aan je en duim voor een vlotte bevalling en ben je het ergens niet mee eens: geef het aan!

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben vorige maand ingeleid met ballonkatheter. Ivm overtijd zijn en geen enkel teken dat de baby voor 42wk zou komen.
    Totale duur was 37 uur. Niet wat je wilde horen waarsch, maar: het was mijn eerste en daarbij bleek dat door een baarmoedermondafwijking ik geen ontsluiting kreeg tijdens de inleiding.

Hoe het ging: eerst tijdje aan de ctg, toen ballon inbrengen en max 24u wachten wat de ballon zou doen. Ctg mocht eraf. Partner en ik konden in principe doen wat we wilden, rondlopen, douchen, tv kijken. Ik voelde er niets van. Soms kwamen ze controleren of er ontsluiting was. De vlg middag controleerden ze en viel de ballon eruit, had ik 3cm. Toen vliezen breken en weeenopwekkers. Daarna bevalling zoals het spontaan ook zou zijn.
    Succes!

15. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Spannend he?!

Maandag is het D day voor mij. Eerst primen door middel van gel, vaginale tabletten of ballon. Dan vliezen breken en aan de weeën opwekkers en hopelijk neemt mijn lichaam de signalen gauw over.
    Ben benieuwd Of het lang gaat duren, bij mijn dochter duurde het 3 dagen voor er iets gebeurde, toen ingeleid met cytotec.
    Te lang en ik ging ook uitgeput de bevalling in.

Succes! :D

16. Elektraxx

Elektraxx Actief lid

26 jul 2013
    105
    0
    0
    Achterhoek
    Oeeeh, ik lees even mee!
    Ik sta voor volgende week zondag ingepland voor een inleiding, na aanleiding van laaggewicht van het kindje...
    Vind het doodeng, bij me zoontje is het allemaal zo natuurlijk gegaan en dit is toch even een totale omslag, hoop dat ze zichzelf ervoor aandiend :$

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb ook 3 x achter elkaar een ballonkatheter gehad om ingeleid te kunnen worden. Ik moest daarvoor trouwens 3 nachten in het ziekenhuis blijven en vriend kon niet blijven slapen.

Die ballon heeft bij mij niets uitgehaald omdat ik de 3e dag uiteindelijk spontaan ben bevallen (2 uur voordat m'n vliezen braken is er trouwens gekeken of m'n baarmoeder al was verstreken, wat niet het geval was)

Ik was wel heel blij dat ik in het ziekenhuis lag omdat ik dan helemaal niets meer kon doen.
    Ik ben het type die altijd maar doorgaat met opruimen, de was doen, opvouwen, stofzuigen etc.

Dus ik was helemaal relaxed voor de bevalling die 16 uur duurde

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mag ik vragen waarom ze de baby zo vroeg halen terwijl hij een laag geboorte gewicht heeft?;)
    Normaal laten ze zulke baby's juist zo lang mogelijk zitten..

19. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Ik word zoals nu naar uitziet met 36 weken ingeleid ivm groeachterstand. Omdat de placenta niet (meer) optimaal werkt en de baby dan beter af is buiten de buik om te groeien dan erin.

20. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met allebei mijn boys ingeleid. Bij de 2e werd op maandagmiddag de ballon geplaatst. Na plaatsing en goede ctg mocht ik weer lekker naar huis om de volgende dag te terug te komen voor de rest van de inleiding/bevalling.
    Ik had steeds het gevoel dat de ballon niets deed (voelde helemaal niets) en dat deze niet goed zat. Ik verloor m ook savonds om half 8 al. De volgende ochtend in het zkh bleek ballon idd niets gedaan te hebben en kreeg ik gel om kwart over 7.
    Dit leek ook niets te doen, net voor ik weer aan het ctg moest voor de volgende dosis gel braken de vliezen spontaan en had ik 45min (om 11.39u) later onze zoon op mijn buik!

Bij de eerste meteen ingeleid met gel. Toen 2 x een dosis gehad voor de vliezen gebroken konden worden. 5 min na het breken van de vliezen een weeenstorm. 2,5 uur na het begin van de weeen had ik onze zoon in mn armen.
    2 super snelle bevallingen dus!!
    Mijn man is bij beide bevallingen gewoon de hele tijd aanwezig geweest. We lagen op een verloskamer en toen er nog geen weeen waren hebben we lekker gekletst, spelletje op de telefoon gespeeld en wat gelezen om de tijd te doden. Quality time... ;)

Succes met jullie inleiding. Het komt goed!
    Ik heb het ziekenhuispersoneel echt beide keren als vriendelijk en behulpzaam ervaren. Gewoon je vragen stellen en het klinkt misschien raar, maar geniet er van. Bevallen is ontzettend bijzonder!

Deel Deze Pagina