Waar bevallen?

Discussion in 'De bevalling' started by Malika1989, Jul 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik vroeg me af waar de meeste gaan bevallen?
    Ziekenhuis, thuis of bij de verloskundige?

Ik wil persoonlijk niet thuis bevallen, omdat het mn 1e keer wordt.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bij N wilde ik in het ziekenhuis bevallen. Mocht uiteindelijk ook niet anders omdat ze met 36 weken kwam.
    Nu wil/moet ik weer in het ziekenhuis bevallen.

3. nonski

nonski Actief lid

Jun 30, 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Ik ben thuis bevallen van de eerste. Zou het zo weer doen, vond het heel relaxed gaan. Woon op ongeveer 10 minuten rijden van het ziekenhuis, dat maakt wel een groot verschil, vind ik. Je moet bevallen op de plaats waar je je het meest vertrouwd voelt, als je geen medische indicatie hebt.

4. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Sorry wat is medische indicatie?

Ik woon in een flat zonder lift, dus liever niet thuis mocht er wat misgaan.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste gingen we voor poliklinisch (dus in het ziekenhuis met eigen verloskundige), dat werd medisch. Nu gaan we weer voor poliklinisch en gaan we het medische lekker achterwege laten ;) (Maar om die reden nu dus ook niet thuis; overdracht was nu een kwestie van minuten, ik wil niet ineens nog vanuit huis naar het ziekenhuis moeten met spoed.)

6. nonski

nonski Actief lid

Jun 30, 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Als je geen medische reden hebt om in het ziekenhuis te bevallen, kun je wel poliklinisch bevallen. Dan beval je met je eigen verloskundige en misschien ook wel eigen kraamverzorgster (is per ziekenhuis verschillend). Bij een medische indicatie beval je onder leiding van een gynaecoloog, bij bijvoorbeeld hoge bloeddruk, diabetes, meerling zwangerschap en nog wel 1000 redenen ;)
    in jouw geval mag je denk ik ook niet thuis bevallen van verloskundige. Ambulance personeel draagt je liever niet van de trap ;)

7. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik wilde thuis bevallen maar dat werd al heeeel snel (zeg bij 7 weken zwangerschap) een medische indicatie. Uiteindelijk dus bevallen in het ziekenhuis.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ga poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Ook omdat ik in een appartement woon 2 hoog. Nu is dat bij mij geen medische indicatie want wij hebben een grote lift. Dus wel voor eigen rekening. Gelukkig ben ik goed verzekerd en kost de poliklinische bevalling ons niets :)

9. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij de eerste poliklinisch wat uiteindelijk medisch werd en nu ga ik weer poliklinisch. Mij geeft het een geruster gevoel en ik woon op 2 hoog zonder lift, dus kan sowieso niet thuis.

10. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    ik woonde ook op 3 hoog zonder lift en mocht gewoon thuis bevallen, van de eerste thuis bevallen en de tweede ingeleid, de derde nu wil ik weer graag thuis doen

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik wil thuis bevallen.
    Overigens zegt mijn VK dat je prima thuis kan bevallen als je in een flat woont zonder lift of te kleine lift voor brancard. Daar zou een VK dan rekening mee moeten houden mocht het mis dreigen te gaan. Ze moet dan op tijd de keus maken om toch naar ziekenhuis te gaan.
    Kan me wel voorstellen dat je dat zelf niet wilt.

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Is wel per verloskundige verschillend weet ik. Paar vriendinnen was het geen probleem en anderen kregen direct te horen dat de VK dat niet deed ivm mogelijke complicaties. Maar dat kan je natuurlijk navragen TS!

13. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Bij de eerste poliklinisch: vond ik niets. En bij de tweede en derde dan ook thuis bevallen. Vond ik echt heel veel fijner.

14. Daniielle

Daniielle Bekend lid

Jun 27, 2013
    610
    5
    18
    Wij wilden graag in het geboortehuis bevallen. Wij wonen een half uur rijden van het ziekenhuis. Vonden het fijn om de zekerheid te hebben bij het ziekenhuis te zijn voor als we een gyn nodig zouden hebben. Hadden geen zin om dan tijdens de bevalling nog een half uur te moeten rijden naar het zh, zul je altijd net zien namelijk dat er ook nog eens file is :)

15. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

Dec 27, 2013
    1,390
    322
    83
    Als het even meezit, ga ik in een kraamhotel bevallen! Anders poliklinisch. Wil liever niet thuis bevallen. Zie best wel tegen de bevalling op, en ik wil in mijn hoofd de 'rust' hebben dat er hulp genoeg aanwezig is als dat nodig mocht zijn.

16. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Ik wilde in t ziekenhuis, hier ook 2 hoog zonder lift. Eerste zoon werd medisch ivm niet vorderende ontsluiting, 2e zoon poliklinisch bevallen. Daarna werd ik medisch ivm liter bloedverlies spoedoperatie. Zo blij dat ik dus niet thuis ben bevallen, had de hele buurt mee kunnen genieten hoe ik uit t raam werd getakeld haha. Dit is mn vk zelf wel overkomen btw.

17. mik81

mik81 Niet meer actief

Ziekenhuis ... Ook ons eerste kindje en heb een systeemziekte. Neem liever geen risico's.

18. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

Jun 18, 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Da's gemakkelijk. Een kennis van mij is thuis bevallen, prima bevalling gehad, alleen stopte ze niet met bloeden... dus alsnog met haast (en ambulance) naar het ziekenhuis. Totale bloedverlies bijna 4 liter.
    En dat was dus niet op tijd in te schatten.

19. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Na twee ziekenhuisbevallingen hoop ik thuis te bevallen.

20. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Bij de eerste wilde ik thuis, werd op het laatste moment medische indicatie doordat dochter in het vruchtwater had gepoept.
    Nu gaan we weer voor thuis bevallen 😊

Share This Page