Wie kan mij ff meer vertellen. Ik heb vanmorgen van de GYN gehoord dat ik met 38 weken bij hem moet komen, dan gaat ie checken of mijn bmm beetje rijp is. Zo ja, dan inleiden, zo nee dan na paar dagen terug komen tot ie beetje rijp is. Wie kan mij meer vertellen over inleiden vanaf het moment dat je langs komt om te checken dat de bmm beetje rijp is tot het moment van bevallen? Hoe gaat dat allemaal tot in detail? Bedankt!
Hey, Ik ben met 38 weken ingeleid. Ik kwam op dinsdag bij de gyn (waar ik al een tijdje onder behandeling was wegens mn bloeddruk). Mn bloeddruk was weer hoger en toen werd er besloten te checken of ik al ontsluiting had. Ik had al een redelijk verstrekken bmm en al 1 a 2 cm ontsluiting. Hij heeft toen besloten mij op woensdag in te leiden. Daarna werden ik en mn man meegenomen door de verpleegster en werd uitgelegd hoe alles in zn werk zou gaan. Op woensdag moest ik om kwart over 7 in het ziekenhuis zijn, maar wel eerst even bellen. Want als er het erg drukke ochtend was (wat ze natuurlijk nooit van te voren weten) dan zou ik later op de dag moeten komen. Ik gebeld en het was rustig dus moest er gewoon om kwart over 7 zijn. Ik werd naar de verloskamer gebracht. Een hele grote kamer met ruimte voor meer mensen om te zitten. Daar werd ik eerst een tijdje aan de ctg gelegd om te kijken of alles nog goed ging met de kleine. Als er iets niet in orde zou zijn dan werd ik niet ingeleid. Alles was goed dus werd het infuus met de weeënopwekkers aangesloten en met een haakje werden mn vliezen gebroken. Toen werd er een ctg op het hoofdje van Demi aangebracht om haar hartslag te meten. Na een tijdje werd ook een draad ingebracht om de weeënsterkte van binnenuit te meten om beter te weten wat er precies gebeurde, maar ik weet niet of ze dat altijd doen. (Alle overige dingen die ze deden en apparaten waaraan ik lag hadden niet met het inleiden te maken, maar met mn bloeddruk) Vanaf dat moment werd elke 20 minuten de hoeveelheid van de weeënopwekkers opgevoerd tot het de max had bereikt. Om de zoveel tijd kwam de gyn controleren hoeveel ontsluiting ik had. En verder gaat het zoals normaal, wachten op volledige ontsluiting en dan gaan persen.
Bij mn 3e dochter kwam ik bij de gynecoloog en kreeg dus een inwendig onderzoek. Bij mij was toen alles rijp en de hals was verstreken en ik had al ontsluiting ,ik ben die dag doormiddel van een infuus ingeleid. Ik werd naar de verloskamer gebracht eerst een ctg gehad ,en toen hebben ze het infuus aangesloten en mn vliezen gebroken . En stekkertje op het hoofdje van de kleine aangebracht. Ieder half uur werd het infuus hoger gezet en 3:5 uur later had ik mn dochter in mn armen. Succes in ieder geval
een deel staat op onze site www.martin-isabel.nl (en dan bevalling onder de naam van Dean) Viel mij reuze mee! wel zwaarder dan een gewone bevalling!
Nee ik heb geen ruggeprik gehad. Is eigenlijk ook niet in me opgekomen om pijnstilling te vragen. Want toen ik dacht nu verdraag ik het niet meer ,toen kreeg ik persdrang.
Ik heb een ruggenprik gehad na 3 uur weeën omdat er toen nog helemaal niets was gebeurd, maar ik wel al 3 uur een weeënstorm had. De gyn zei toen dat ik maar een ruggenprik moest nemen omdat het nog zeker 7 uur zou duren en ik het niet vol zou houden.
Bij mij ongeveer het zelfde als bij Dreames. Om half 8 's ochtends bellen of er plek is. Eerst een half uurtje aan de CTG en voelen hoeveel ontsluiting, 1 a 2 cm. Daarna is een gel ingebracht om de boel wat te verweken, en moest ik een half uurtje blijven liggen. Na een uurtje dus mocht ik gewoon rondlopen en naar buiten gaan als ik dat wilde. Ik had nog nergens last van dus heb lekker buiten rondjes over de parkeerplaats gelopen. Om half 2 had ik nog steeds 1 a 2 cm maar was wel de boel verweekt en konden met een haakje mijn vliezen worden gebroken. Gelijk tijdig werd er toen een inwendige CTG aangebracht, zowel voor het hartslagje als voor de weeënasctiviteit. Om half 4 nog steeds geen heftige weeën dus werd het infuus aangesloten. Dat werd elk kwartier een beetje verder open gezet. Op het moment dat ik aan pijnstilling ging denken en zoiets had van als ik nu nog maar 4 cm heb dan ....... Gelukkig had ik toen 10 cm (ca. kwart voor 7) En om half 8 is onze kleine geboren. Kan niet zeggen of het heftiger is dan een normalen bevalling want dit was de eerste dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar van mij mag het de volgende keer weer zo! Sterkte in elk geval.
uhm mijn vorige bevalling was dusdanig traumatisch, dat ik hem nu geeist heb....mijn gyn EN vk (zelfs de anesthesist waar ik pas was) vonden het belachelijk dat mijn vorige bevalling zonder ruggenprik gedaan is. (ik woonde toen ergens anders).....dus dit kun je gewoonweg niet zeggen! Elke bevalling is anders en misschien dat ik het nu wel weer zonder ruggenprik KAN, maar mijn vorige bevalling was gewoon onmenselijk, dus zeggen dat je het MAKKELIJK zelf kunt.....hmmm zou ik niet te snel zeggen!
ik bedoelde dat het niets met het inleiden ZELF te maken heeft meid. Dat KAN je makkelijk zonder. Als jij omstandigheden hebt waardoor dat niet kan is dat anders maar heeft niets te maken met de inleiding zelf...
Ruggenprik niet nodig voor het inleiden bedoel je? Nou ze zijn bang dat ik weer na 2 uurtjes al in een weeenstorm van 9 uur terecht kom, grote kans dat ik zoiets weer krijg, vandaar dat het bij mij dus wel moet....
Nee een ruggeprik is niet perse nodig bij inleiden, ja ik heb zelf ook een weeenstorm gehad en niets moet dat je er gebruik van maakt is wat anders en dat is fijn voor jou natuurlijk maar een ruggeprik hoort niet perse bij een inleiding als je dat niet wilt..
is keigoed dat ze zo rekening me jou houden, heb je een goede gyn getroffen.. die van mij zat ook de hele tijd erop te hameren maar ik wilde dat gewoonweg perse niet, je hebt dus gewoon een keuze erin wat fijn is. Heel veel mensen zijn bang dat ze ook een ruggeprik moeten krijgen als ze ingeleid worden en aangezien mensen hier hun info vandaan halen moeten ze ook wel alle kanten de info krijgen, niet dat ze bang worden gemaakt dat het perse erbij hoort.. Inleiden is natuurlijk altijd minder prettig als natuurlijk bevallen zeker als je lichaam er nog niet klaar voor is en dan altijd wat zwaarder maar HET KAN OOK heel goed gaan... Word je ingeleid vanwege de grootte van je kindje?
Sja, er is teveel gebeurt met mijn 1e bevalling, vandaar dat ie het me graag aanbied (heb er niet eens om gevraagd, het inleiden dan) Er zijn verschillende redenen dat ik ingeleid ga worden, maar 1 ervan is dus dat de gyn zeker wil weten dat ik die ruggenprik zsm kan krijgen en dat ik niet eerst thuis alles moet afwachten en daarna nog met de auto naar het ziekenhuis, dit ivm omdat ik na 2 uurtjes al die weeenstorm in ging.
wel heel netjes hoor normaal moet je zijn oren van zijn kop af smeken om het te doen dus wees blij met zo'n meedenkende gyn.. ALs de groeiecho's bij mij er goed uitzien en ik plof niet weer op als een ballon (door teveel vocht vasthouden) dan ga ik het deze keer natuurlijk proberen, wel een beetje stressy want we wonen 30 minuten van het ziekenhuis af, thuisbevallen is zoiezo na de laatste keer niet zo'n aanrader (vanwege de grootte, suikers, zat tegen een totaaltuptuur aan dus gaan we deze keer maar vanuit dan kan het meevallen)
Sja, zoals ik al zei; er speelt meer, veel meer......maar dat ga ik niet alleemaal online zetten als je het niet erg vind Ik krijg met 30 en 34 weken groeiecho's die staan al vast. Alvast heel veel suc6!
nee dat snap ik ze leiden niet zomaar in mag ik aannemen.. Ja die groeiecho's doen ze bij mij ook 2 keer apart maar tot nu toe loopt deze achter ipv de eerste die nu al vooruitliep... maar als ik je buik bekijk zal die van jou ook geen kleintje worden/zijn...