voor de 37e week bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door zonnebloempje, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnebloempje

25 apr 2008
    48
    0
    0
    hallo,

Ik vraag me het volgende af;
    Stel, je bevalt voor de 37e week, in het ziekenhuis dus.
    Moet je dan in ieder geval tot de 37e week in het ziekenhuis blijven? OF mag je naar huis toe als het goed gaat?

2. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Volgens mij moet de baby op een bepaald gewicht zitten, want ze verliezen nadat ze geboren zijn ongeveer 10% van hun gewicht.
    En ze kijken natuurlijk ook naar de toestand van de kleine.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het goed gaat met jou en de baby mag je gewoon naar huis. En je baby moet een bepaald gewicht hebben, maar dat hebben ze meestal wel met 37 weken.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kennissen van ons hebben laatst een babytje gehad dat 8 weken te vroeg werd geboren. Hij mocht naar huis bij 2200 gram, als de voedingen op regel waren en nog iets...
    Zelf word je trouwens zo snel mogelijk ontslagen hoor, ook als de kleine dan nog moet blijven.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je mag zelf 5 dagen blijven als je kindje te vroeg word geboren (je hebt hier recht op) het ligt er inderdaad aan hoe zwaar, hoe het drinkt aan heel veel factoren dus en je kan er niets over zeggen..

6. Dora2003

Dora2003 Lid

13 feb 2008
    64
    0
    0
    Mijn zus is bevallen met 33 weken. Eerst zeggen ze dat de baby altijd dat je tot de uitgerekende datum moet blijven maar als het eerder goed gaat (gewicht, gezondheid, voeding e.d.) mag de baby ook iets eerder naar huis. Ik denk dat ze dat zeggen om ouders geen hoop te geven dat de kleine snel naar huis mag. Kan het alleen maar meevallen i.p.v. tegenvallen....

Gr. Dora

Deel Deze Pagina