De titel zegt het al Mijn eerste bevalling duurde +/- 20 uurtjes met heftige rugweeen. Het bouwde zich langzaam op, maar de pijn in de rug was niet fijn...Deze vond rond 40 weken plaats. Mijn tweede bevalling duurde 6/7 uurtjes en was goed te doen. Ik vond het zelfs veel beter gaan dan de eerste. Dit was met 38 weken en het begon met 2 cm ontsluiting na het strippen. Het persen was met 10 min gedaan. Ondanks de heftige verhalen zou ik als ik een keuze had weer gaan voor een inleiding.
Ik snap hem ook niet helemaal.. Strippen is natuurlijk niet hetzelfde als inleiden.. En bij een tweede bevalling is de weg al een keertje vrij gemaakt en gaat het "over het algemeen" iets makkelijker en/of sneller. Dus dat is vaak ook niet eerlijk vergelijken denk ik. Ik persoonlijk hoop dat een ingeleide bevalling veeeeeel heftiger is en dat ik straks natuurlijk beval. Ik hoef namelijk niet persee een heftigere bevalling dan wat ik al meegemaakt heb de eerste keer (toen ik ingeleid ben).
Kan niet meepraten over een natuurlijke bevalling. Heb twee keer een inleiding gehad en vond het hels. Erg heftig. Inderdaad tweede keer ging veel sneller maar weer hels. Nu zwanger van de derde en hoop op een natuurlijke bevalling
Bij de eerste ben ik gestript, na bijna 42 weken. Uiteindelijk begon de bevalling rond 17 uur en is mijn zoontje na een niet vorderende uitdrijving geboren om half een de dag erna. Viel op zich nog mee qua duur, maar leuk is een ander verhaal. Bij de tweede ingeleid. Eerst met gel om de boel te verweken (de eerste was nogal groot, dus tweede wilden ze eerder laten komen omdat die dezelfde kant op ging). Toen er dan eindelijk genoeg ontsluiting was om de vliezen te prikken kreeg ik een infuus met wee-opwekkers. Eerst gebeurde er niet zoveel, toen hebben ze hem harder gezet en hoppa, de ene na de andere wee. Kon er niet tegen puffen. Ook niet fijn, maar, wel fijn dat het binnen 2 uur gepiept was. De derde ben ik ook ingeleid. De gynaecologen waren het niet helemaal met elkaar eens. Ik was opgenomen in het zkh omdat mijn bloeddruk ineens gestegen was en ik mij niet goed voelde. De gynaecoloog die avonddienst had vertelde dat ze mij ging inleiden gezien mijn geschiedenis (2 grote baby's) en de volgende dag kreeg ik de keus van de ander of ik dat wilde, want er was geen medische noodzaak. Wel voor gekozen, ik had me er al helemaal op ingesteld dat het ging gebeuren. Ik had al iets van ontsluiting en kreeg een pilletje ingebracht. Om 11 uur had ik de eerste wee en om even over twaalf was de derde er. Ook een weeenstorm, maar daar heb ik weinig van meegekregen, ik zat onder de douche, was zo'n beetje in trance, en dat ging heel makkelijk. Maar ik heb bij geen van drieën rugweeen gehad en die schijnen toch wel heel erg vervelend te zijn. Dus ja, ik vond de ingeleide bevallingen beter te doen. Maar ik denk niet dat het inleiden daarop van invloed is.
Ik vond de natuurlijke bevalling veel beter te doen dan de ingeleide bij mijn 2e. de natuurlijke bouwde veel fijner op qua pijn ondanks de rugweeen. de inleiding met wee opwekkers voelde zo onnatuurlijk, net alsof ze er met geweld uit gehaald werd!!! doe mij maar natuurlijk hoor!!
Ik vond mijn ingeleide bevalling veel heftiger dan mijn natuurlijke bevalling. Maar TS, strippen is niet hetzelfde als inleiden!
Hier is het woord inleiding ivm bekkeninstabiliteit al een keer gevallen bij de vk. Maar ik ben eerder ingeleid en ik probeer dit toch wel te voorkomen en hoop op een natuurlijke bevalling....Ik vond de ingeleide bevalling het meest heftig en pijnlijk en zou het niet graag nog een keer zo doen....
Hoi Merel Ik moest met 38 weken bevallen wegens te hoge bloeddruk. Ze gingen eerst kijken of de baarmoedermond rijp genoeg was. En ze hadden plannen om een gel of tabletten in te brengen. Maar de avond ervoor hebben ze gestript en de volgende ochtend ( de dag dat ik ingeleid zou worden) had ik 2 cm ontsluiting. Maar nog geen weeën. Of tenminste, ik voelde niks!! Het ging heel langzaam allemaal. We hadden afgesproken dat als ik 3 cm had, dat ze de vliezen zouden breken, dan zou het vanzelf komen. Tussen 10en 11 u hadden had ik die 3 cm en hadden ze mijn vliezen gebroken, maar er gebeurde verder weinig met de weeen...Uiteindelijk heb ik medicijnen gekregen via een infuus om de weeen op te wekken. Dat is volgens mij inleiden toch? En ik had een storm aan heftige weeen verwacht, maar het viel wel mee. Ik moet wel erbij zeggen, ik had ook remifentanil voor het geval dat het mij allemaal te veel zou worden. Vanaf het breken van de vliezen tot aan de geboorte duurde het 6 uurtjes. Ik vond het ondanks meevallen, want met de eerste bevalling kon ik ondanks remifentanil de gemene rugweeen heel goed voelen..
kan alleen meepraten over weeënopwekkers, maar vond die bijna niet op te vangen in ieder geval. neem aan dat een natuurlijke bevalling die door je eigen lichaam in gang gezet is ook beter op te vangen is omdat dat dan wat meer in balans is zeg maar. maar goed, elke bevalling is weer anders
Ik vond mn ingeleide bevalling met remifentanil en uiteindelijk een ks een hel. Mag binnen nu en 3.5 week nog natuurlijk bevallen, maar inleiden doe ik NOOIT weer. Dan word het meteen een keizersnede.
Ik vond de weeen van mn eerste en derde natuurlijke bevallingen echt beter op te vangen dan die van mn tweede ingeleide bevalling.