Ik ben ingeleid ivm PE.. Ik ben ingeleid dmv gel.. Ik was op dat moment 37,5 wen zwanger. Bij mij schoot het echt niet op. Mijn lichaam moest nog vanaf nul beginnen.. Ik heb er dan ook 3 dagen over gedaan.. Even kort samengevat: op maandag om 8 uur begonnen met gel.. 'S middags geen verandering, dus weer een portie gel.. 'S avonds nog steeds geen verandering.. Dinsdag ochtend weer een portie gel..geen verandering..'s middags weer een portie gel.. 'S avonds bij controle nog steeds geen verandering..(lees: wel weeën, maar geen ontsluiting) Toen kreeg ik voor de nacht slaapmedicatie (een spuit in mijn bovenbeen, olifantenspul), de volgende ochtend werd gekeken of er vordering was anders een rustdag.. Volgende ochtend 1 cm ontsluiting.. (He he eindelijk) Verloskundige wilde een rustdag (protocol ziekenhuis), ik was er klaar mee na twee dagen weeën en puffen dus wilde geen rustdag! Ik wilde bevallen! Toen hebben ze om 10:00 mijn vliezen gebroken (met 1 cm ontsluiting). Ik werd aangekoppeld aan de weeenopwekkers... Echter deze waren niet nodig, mijn lichaam maakten zelf weeën aan.. Na een uur zwakte de weeën iets af dus kreeg toch weeenopwekkers..toen belandde ik in een weeenstorm... Om 12 uur nog steeds 1 cm... Ik kreeg een ruggenprik omdat de weeën niet bij te houden waren. (Had rug- en buikweeen) Toe heb ik (af en aan) geslapen tot 5 uur. Ik kreeg controle, en bleek 6 cm te hebben... Om half 8 kreeg ik weer rugpijn.. Ik bleek 8 cm te hebben en persdrang. Ik mocht toen heel zachtjes mee duwen.. Om 22:30 uur ging hartslag van de baby achteruit, mijn weeën waren te heftig voor haar.. Na een half uur ging het weer beter.. Om 23:30 ging haar hartslag weer achteruit.. Na een half uur moest dit beter zijn.. Dit werd niet beter, bleek zelf slechter te zijn.. Bij controle bleek ik nog maar 9 cm te hebben, maar zij moest binnen een half uur geboren worden (ivm haar hartslag, en kans op zuurstofgebrek) Ik moest dus gaan persen met 9 cm... Het operatieteam stond al klaar voor geval keizersnede.. Ik kreeg de kans om het zelf te doen.. Ik kreeg meteen een knip (uit voorzorg) en moest mee persen.. De gynaecoloog was er al bij gekomen en hij hielp mee met de vacuümpomp. Ze moest binnen een half uur geboren worden, anders werd het spoedkeizersnede.. Dit wilde ik graag (proberen) voorkomen. Ik heb met man en macht geperst, kreeg spontaan een bloedneus, en heb toen binnen 21 minuten ons dochtertje ter wereld gebracht.. Pffff het was heel heftig! Ik ben dus op maandag ochtend (37,5 weken) om 8:00 begonnen en ben in de nacht van woensdag op donderdag om 00:17 bevallen..(38,1 weken) De bevalling gerekend vanaf het vliezen breken heeft 14 uur en 17 min geduurd.. Ik vond het inleiden verschrikkelijk.. Had ook echt het idee dat mijn lichaam er nog niet klaar voor was.. Ik begrijp dat ik geen keuze had, had PE..maar toch, ik zou er niet voor kiezen... Ik heb misschien pech gehad, maar ik vond dit een zware en heftige bevalling. Ik hoop dat ik een uitzondering ben.. Oh, ik dacht dat ik het had samengevat... nou ja..mijn verhaal is dus iets langer geworden..
@patricia; jeetje wat heftig wat jij hebt mee gemaakt Wist niet eens dat ze met 1 cm al vliezen konden breken, lees overal vanaf 3 cm. En nog eens met 9 cm persdrang. Begin m nu wel te shaken hoor Maar goed dat alles alsnog goed is gekomen en dat jullie eindelijk kunnen genieten van jullie wondertje Inleiden heeft blijkbaar ze voor- en nadelen Hoop dat ik er anders over zal denken
Ik ben ivm hypertensie bij 37+2 ingeleid vanaf 0. Baby was ook niet ingedaald. Ik kreeg eerst een ballon. Dat voelt even heel onprettig, maar daarna wel goed te doen. Na 12 uur viel de ballon eruit. Een nachtje geslapen zonder weeën en de volgende ochtend werden met 1cm ontsluiting de vliezen doorgeprikt en kreeg ik weeënopwekkers. Omdat meneer nog steeds niet indaalde en de weeënopwekkers mij alleen hele korte, niet al te pijnlijke weeën gaf en mijn lichaam het zelf ook totaal niet oppakte is na 17 uur toch besloten een ks te doen. Het kan dus alle kanten op bij een inleiding.
Ik ben een paar weken geleden ingeleid ivm hoge bloeddruk. Mijn baarmoedermond was al half verweekt en ik had 2 cm ontsluiting. Nu hebben ze er 3 nodig om de vliezen te kunnen breken dus zijn ze begonnen met een ballon. Na 3 uur floepte die eruit.. 3 cm dus! Daarna hebben ze mijn vliezen doorgeprikt en ben ik aan het infuus met weeenopwekkers gegaan. Een uur later ruggenprik gehad... de weeen waren al zeer goed op gang toen. Dat was om 19:45, om 22:00 begonnen ze door de ruggenprik heen te komen, dat was nog te doen toto 00:30... toen belande ik in een erge weeenstorm, dus mijn ervaring met inleiden is wel zo. Heb ik bij mijn 1e natuurlijke bevalling niet gehad. Ik zat op 6cm toen het begon en 15min later om 00:45 zat ik op 10cm... helse pijnen ondanks ruggenprik, maar het ging gelukkig erg snel. 13min geperst en onze 2e dochter kwam ter wereld.
bij de 1e ingeleid met gel maandag mee begonnen en in de nacht van dinsdag op woensdag geboren ging echt langaam in het begin halvwege dinsdag avond weeen als een gek hield maar niet nu word ik met 38 weken ingeleid ook ivm zwangerschapssuiker dmv ballon mij is verteld door de verpleegkundige dat je bmm wel minder gevoelig is dan met gel dat toucheren was een hel daar zie ik nu ook weer tegen op
Hier twee keer ingeleid,en ja helaas ook bij allebei de kids ook weeenstorm gehad,was zeer zeker geen pretje,maar ze waren er allebei binnen 3 uur nadat het infuus werd aangebracht. Ingeleid worden is zeer zeker geen pretje,ik had ook geen pijnbestrijding(geweigerd zelfs)dus was continu aan het spugen en had natuurlijk de ween die niet ophielden,maar........het was het meer dan waard zal ik je zeggen,de nasleep viel mij mee trouwens,het was gewoon heftiger dan er gedacht wordt,maar het gaat om het eindresultaat toch? Waarschijnlijk ook met dit kindje ingeleid worden heb morgen afspraak op zk en daarna ook nog even de vk voor terugkoppeling.... Vindt het niet erg als het weer moet,dus zegt al genoeg dus....
Dank jullie wel voor jullie reacties Woensdag is het dus zo ver, we moeten ons om 7 uur melden Werd duidelijk gezegd dat het mss aantal dagen kan duren omdat 't onze 1e is. Stiekem hoop ik wel die dag, want vind het een mooie geboortedatum 11-12-13
Nou dames begin van de avond bevallen van onze knul Was best een pittige bevalling Heb ook een ruggeprik gehad omdat ik het niet meer zag zitten. De ontsluiting vlotte toen wel op en binnen 15 min persen was hij er Voor een 1e bevalling vonden ze het hier super snel gaan Hoe pijnlijk en zwaar het ook was Hij is het dubbel en dwars waard