Mijn bevallingsverhaal

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kaatje85, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Maandag 08-09-20008:

    Om 15.30 ben ik gestript door de verloskundige, die me gelijk mee deelde dat iedereen die zij stript meestal dezelfde dag bevalt. Dat was dus een goed vooruitzicht.
    rond 18.00 uur onder het eten kreeg ik de eerste lichte weeën. Om ongeveer 19.00 uur kwamen ze om de 7 a 10 minuten en rond 20.00 uur al rond de 5 a 7 minuten.
    Rond 21.00 kon ik ze niet meer opvangen dus ben onder de douche gestapt terwijl mannetje de verloskundige belde. Die kwam hier rond een uur of 22.30 en toen had ik al ruim 5 cm ontsluiting.
    De verloskundige heeft toen mijn vliezen gebroken, en vanaf toen werd het er niet leuker op.
    De weeën bleven maar achter elkaar komen en waren steeds moeilijker op te vangen, rond 23.30 ging ze nog een keer voelen en toen had ik bijna 8 cm ontsluiting en al die tijd maar weeën die ik niet meer kon opvangen.
    En toen yes... persdrang ! op naar de baarkruk..
    Wat is persen heerlijk zeg vergeleken met weeën weg puffen. Ik was inmiddels al behoorlijk licht in mijn hoofd van het puffen dus was blij dat ik eindelijk iets mocht doen.
    Zijn hoofdje zat natuurlijk al heel diep, en door de zwaartekracht van het zitten bleef hij ook diep zitten i.p.v. terug te schieten het geboortekanaal in.
    Op een gegeven moment bleef de hartslag van de kleine erg laag en werd niet sneller,dus toen heb ik al mijn kracht gegeven. In 2 persweeën was hij er toen uit.

    Heb in totaal 6 uur weeën gehad waarvan de laatste 2 1/2 een weeënstorm, 7 minuten persen en daar was hij dan.
    Zo onwerkelijk ! Kon het 's nachts ook echt niet bevatten,dat kwam 's ochtends met wakker worden pas.

    oh ja beetje informatie is ook wel handig :)

    Hij heet Levi, geboren op 09-09-08 om 00.47 uur.
    Weegt 4000 gram en is 51 cm lang
     
  2. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    dat is snel gegaan.

    van harte gefeliciteerd en geniet maar lekker van je mannetje
     
  3. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Wat een fijn vooruitzicht inderdaad! Geniet ervan!

    Hoeveel weken was je zwanger die dag dat je gestript werd trouwens? Verder dan 41 weken? (ben wanhopig aant worden :) )
     
  4. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik was 39 weken en 4 dagen zwanger.
    Was al een keer eerder gestript maar dat was zonder resultaat

    Hier strippen ze eerder dan 41 weken als het lichamelijk te zwaar wordt.
     

Deel Deze Pagina