Inleiden: hoe lang duurde jouw bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anne22, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Vrijdag word ik, als beebje zich nog niet heeft aangediend, ingeleid.
    Afgelopen woensdag was baarmoedermond klein beetje verstreken maar nog geen ontsluiting en zat nog vrij ver naar achteren.
    Ben de 29ste uitgerekend en is mijn eerste kindje.

Ik hoor veel verschillende verhalen over bevallen na inleiding, wat zijn jullie ervaringen?

Hoe lang hebben jullie er over gedaan nadat je werd ingeleid? Met welke zwangerschapstermijn en van eerste kindje of niet?

Ben stiekem toch een beetje bang voor heftige bevalling omdat mijn lichaam er misschien nog niet klaar voor is. Voel me nog heel fit en weinig pijntjes enzo... Geen tekenen van naderende bevallig iig.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Heel veel succes vrijdag! :)

Hier een stortbevalling van 44 minuten...
    Eerste kindje, ingeleid met 38+2.

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben met 38+2 ingeleid ('s middags om 13 uur begonnen) en de volgende avond (1,5 dag later dus) bevallen. Toen de vliezen eenmaal gebroken waren, duurde de bevalling 4,5 uur. Dit was ons eerste kindje. Is me dus al met al niet tegen gevallen.

4. Jes85

Jes85 Lid

30 mrt 2011
    57
    0
    0
    Hier ingeleid met 41 wkn. k kreeg 's ochtend om 7.30 gel en een kwartier later begonnen de weeen al. ze werden vrij snel vrij heftig dus toen heb ik om 13,30 een ruggeprik gekregen, hierdoor moesten de weeen weer bijgestimuleerd worden dmv een infuus. om 21.50 is onze zoon geboren (na 40 minuutjes persen). Was prima t doen zo ;)

Heel veel succes iig vrijdag, probeer dr van t genieten, t blijft zo bijzonder!!

5. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

8 mei 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Vanwege hypertensie ben ik ingeleid met 37 weken en 6 dagen. 's Ochtends vroeg 7.30 kreeg ik een hormoonveter, waar ik later wat lichte krampen van kreeg, 's middags zelfs even regelmatige weeën, maar 's avonds alles weer rustig. Volgende ochtend konden de vliezen gebroken worden en kreeg ik wee-opwekkers. Die avond (met precies 38w) is mijn dochter via een keizersnede geboren.
    Dit is overigens mijn eerste kindje en de kans was vooraf al groot dat het een keizersnede zou worden, omdat mijn lichaam er nog niet klaar voor was.
    Het is me helemaal niet tegengevallen, maar heb dan ook geen andere ervaringen.

6. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Bij 39+3 ingeleid ivm pe. Donderdag 08.00 ingeleid en vrijdag 23.31 bevallen. Viel mij ontzettend tegen en op een gegeven moment kon ik ook echt niet meer. Was helemaal gesloopt. Was trouwens mijn eerste kindje

7. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dinsdag 08:00 uur ballon katheter gekregen had toen 1cm ontsluiting en toen ballon erin..hele dag krampen gehad en woensdag 07:00 uur ballon eruit en om had toen 3 cm om 07:15 uur precies arts vliezen gebroken en precies 5 uur later om 13:15 uur was mijn mooie wondertje er:))..ook mijn 1e kindje...

8. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    kassiere/medewerker binnenbeplanting/decoratie (tu
    Den Helder
    Ik lees even lekker mee ik wordt woensdag ingeleid en heb der ook geen ervaring mee ik heb wel al 3 cm ontsluiting

9. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ingeleid met 41.2 weken. Woensdag om 7:00 gel ingebracht. 00:00 begonnen de weeen. Donderdagmiddag om 13:19 bevallen....

Succes!!

10. TrotseMama2012

24 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrijdagochtend (goede vrijdag) om 09.00 uur een ballon katheter gekregen. Ik had toen al 1,5 cm ontsluiting. Door de dag heen een beetje krampen gehad, maar geen regelmaat en 's avonds hield dat ook weer op. Zaterdag (83 wkn) om 09.00 uur de ballon eruit gehaald en had toen al 4,5 cm ontsluiten. De verloskundige heeft toen meteen mijn vliezen gebroken en ik kon direct door naar de verloskamer. Om 10.00 uur infuus aangebracht om de weeen op te wekken. Tegen 10.15/10.30 uur de eerste weeen en om 13.40 uur was mijn zoon geboren. Voor mij ook mijn eerste kindje.

Heel veel succes vrijdag!

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ingeleid ivm hypertentie en klein kindje.
    Had in de nacht al voorweeeen gehad, 's morgens 2,5cm en vliezen kunstmatig gebroken..
    toen aan weeeenopwekker en binnen 2,5u bevallen..

5min persen.. hihih geef mij er nog maar zo één :p

12. Nikkie25

Nikkie25 Actief lid

29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Ik werd op een maandag ingeleid met 2 x per dag met gel, maar ik bleef steken op 1 cm en dinsdagochtend gel gehad en 's middags had ik 2 cm en hebben ze mn vliezen gebroken en die middag rond 16.00 uur kreeg ik een infuus (want er gebeurde niks) en toen kreeg ik meteen een weeënstorm van 13 uur en nog 2,5 uur geperst, maar ze lag verkeerd en kon er niet uit, dus uiteindelijk werd het een keizersnede. Normaalgesproken hoef je geen weeënstorm te krijgen, maar ik had EN de gel, EN vliezen gebroken EN een infuus, dus die weeënstorm was ook niet zo gek. Maar dat vond ik wel heel erg heftig. Succes vrijdag!!!

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes (38+0). Vliezen gebroken en infuus aangesloten met 3 cm om 8.15, Liesbeth lag in mijn armen om 10.55.

14. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ingeleid door breken van vliezen ( had al 3cm) bij 41,2 weken daarna aan het infuus bij gebrek aan weeen en ontlasting dat ze in het vruchtwater had gelaten.. Ben in 3 uur bevallen alles tezamen.

15. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Wat een verschillende ervaringen! Wel fijn om te lezen overigens, weet ik wat me boven het hoofd KAN hangen haha..
    Ben echt heeeeel erg benieuwd!
    Doe mij maar een bevalling zoals van Mrs. hair! Lekker dezelfde dag nog naar huis...
    Word overigens ook ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes.
    Dank voor alle reacties, spannend hoor!

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Anne: Ik gun je van harte mijn bevalling. Ik kijk er met een goed gevoel op terug. Vergis je niet, zo'n stortbevalling is wel vele malen intenser dan een 'normale' bevalling. Ik kwam vanaf de eerste wee in een weeenstorm, met hele krachtige ontsluitingsweeen. Als de bevalling wat rustiger gaat, bouw je langzaam op naar die heftige weeen. Maar goed, daar staat tegenover dat mijn totale ontsluitingsfase nog geen 2 uur heeft geduurd, dus het is wel heel snel voorbij.

Ik kon me - ondanks die weeenstorm - goed ontspannen. Ik was helemaal in mezelf gekeerd, 100% gefocust op mijn ademhaling, zodat ik het kon handelen. Het ziet er op de video hartstikke zen uit, dat is wel mooi om te zien ;)

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    8 uur smorgens alles nog pot dicht, 9 uur kreeg ik de gel, om half 12 al 6 cm en om 15:44 is ze geboren.

Had wel een weeen storm. Dat hoor je vaker bij een inkeiding

18. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ben erg benieuwd !!! Ik word zondag ingeleid en ben al erg zenuwachtig kan niet meer wachten onze zoon is nog super actief wel volledig ingedaald en mijn baarmoeder mond was 2 weken geleden al verweekt dus ... Spannend !!!

19. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Ik mag me morgen ook melden in het zh voor inleiden. Ws eerste dag alleen priming en donderdag hopelijk zover dat ik kan bevallen. Baarmoedermond nog niet rijp en beeb was vorige week nog niet ingedaald.
    Ben benieuwd dus..... Hier trouwens ook zwangerschapsdiabetes.

20. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Mamakaatje succes morgen! Spannend!!!

Deel Deze Pagina