Bij mijn eerste zwangerschap werd ik met 37 weken ingeleid i.v.m. hoge bloeddruk in combinatie met weinig bloedplaatjes. Nou hoor/lees ik wel eens verhalen van hoge bloeddruk en eiwit in de urine, maar van weinig bloedplaatjes/hoge bloeddruk hoor en lees ik veel minder. Ik ben nu eigenlijk benieuwd hoevaak wat voorkomt. Vandaar even een pol
Ik ben ingeleid bij de oudste, vrijwel direct nadat ik werd opgenomen en er 24 uur urine was afgenomen. Ik weet dat ik sowieso eiwit in urine had en er was wel wat afwijkends aan m'n bloedwaarden, maar het is best wel langs me heen gegaan. Dus heb gestemd op alleen eiwit
Afwijkends in bloedwaarden duidt dan DENK ik, op weinig bloedplaatjes. Dat is tenminste wat ze in het bloed kunnen zien
Hoge bloeddruk met eiwit, uiteindelijk foetale nood bij inleiding nog zonder ontsluiting dus werd een keizersnede.
Hoge bloeddruk met pre eclampsie icm premature weeen en een dippende baby op het CTG. Na de bevalling ook HELLP (afbraak rode bloedcellen, verlaagde bloedplaatjes en verstoorde stolling).
Enkel eiwit hier, mijn bloeddruk was normaal maar ik was toch al 6 dagen overtijd dus ze wouden geen risico nemen
Ingeleid met 37+3 ivm hoge bloeddruk en verlagers die niet werken en ze de risico niet willen nemen met een beginnende pre eclampsie. Geen hoge dosis van verlagers ivm wens bv geven.