Inleiden hoge bloeddruk met weinig bloedplaatjes of eiwit in urine

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bureau, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waarvoor werd jij ingeleid?

1. Alleen een hoge bloeddruk

2. Hoge bloeddruk met eiwit in urine

3. Hoge bloeddruk met weinig bloedplaatjes

4. Hoge bloeddruk met eiwit in urine en weinig bloedplaatjes

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    #1 Bureau, 2 nov 2016
    Laatst bewerkt: 2 nov 2016
    Bij mijn eerste zwangerschap werd ik met 37 weken ingeleid i.v.m. hoge bloeddruk in combinatie met weinig bloedplaatjes. Nou hoor/lees ik wel eens verhalen van hoge bloeddruk en eiwit in de urine, maar van weinig bloedplaatjes/hoge bloeddruk hoor en lees ik veel minder. Ik ben nu eigenlijk benieuwd hoevaak wat voorkomt. Vandaar even een pol :)

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik ben ingeleid bij de oudste, vrijwel direct nadat ik werd opgenomen en er 24 uur urine was afgenomen. Ik weet dat ik sowieso eiwit in urine had en er was wel wat afwijkends aan m'n bloedwaarden, maar het is best wel langs me heen gegaan. Dus heb gestemd op alleen eiwit

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Afwijkends in bloedwaarden duidt dan DENK ik, op weinig bloedplaatjes. Dat is tenminste wat ze in het bloed kunnen zien :)

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Hoge bloeddruk met eiwit, uiteindelijk foetale nood bij inleiding nog zonder ontsluiting dus werd een keizersnede.

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hoge bloeddruk met pre eclampsie icm premature weeen en een dippende baby op het CTG. Na de bevalling ook HELLP (afbraak rode bloedcellen, verlaagde bloedplaatjes en verstoorde stolling).

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Enkel eiwit hier, mijn bloeddruk was normaal :) maar ik was toch al 6 dagen overtijd dus ze wouden geen risico nemen :)

7. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ingeleid met 37+3 ivm hoge bloeddruk en verlagers die niet werken en ze de risico niet willen nemen met een beginnende pre eclampsie. Geen hoge dosis van verlagers ivm wens bv geven.

Deel Deze Pagina