Schaamtelijke vraag

Discussie in 'De bevalling' gestart door Shar079, 1 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hallo dames,

Ik schaam me eigenlijk om dit zo openbaar hier op de forum te vragen ,
    Maar ik vraag mij af , of er iemand zich hierin herkent en tips heeft.

Ik ben 19 dagen geleden bevallen, en ingescheurd die is netjes gehecht en ook zijn de wondjes geheeld, en bloed echt bijna niet meer meer licht oud bruin bloed soms rood, maar nu komt het.
    Ik douch elke dag, maar heb opgemerkt dat mijn poes naar vis stinkt, 3! Dan bedoel ik echt naar rotte vis ofzo.

Ik schaam me eigenlijk om naar de mannelijke dokter te gaan en dit probleem voor te leggen. Heeft er iemand tips of ook meegemaakt en waarvan het overging?

2. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Dat is echt heel normaal hoor. Het is daar allemaal een grote wond. Niets aan doen, gaat vanzelf weer over. Zoveel mogelijk laten luchten als dat kan.

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je hoeft je echt niet te schamen hoor! De gyneacoloog of huisarts heeft alles wel gezien/geroken/gehoord... Een nare lucht kán duiden op een infectie, dus ik zou zeker even naar de dokter gaan. Succes!

4. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Kan het misschien zijn dat er toch een wondje is gaan ontsteken ofzo?

5. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Kan inderdaad een ontsteking zijn. Goed spoelen, liefst gewoon een paar keer per dag met zachtjes de douchekop erop.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik vond de bloeding na de bevalling stinken naar een dode hamster

7. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Heel wat anders maar ik had een bm ontsteking voor mn zwangerschap en dat gaf echt een putlucht.. uiteindelijk te lang mee doorgelopen omdat ik meschaamde.. zo'n vieze geur duidt meestal op een infectie dus ik zou er zeker ffies naar laten kijken!

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je poes? Je bedoelt je vagina, neem ik aan?

9. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Nee, tuurlijk niet! Haar poes, zegt ze toch:(😑

Ts; hier ook wel nare wond luchtjes gehad na de bevalling. Veel luchten helpt wel. Het heeft tijd nodig om weer te genezen allemaal.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier zeiden ze in het ziekenhuis wel dat een rotte lucht kon wijzen op een stukje placenta dat achtergebleven was in de baarmoeder, dus dat je daar altijd mee aan de bel moest trekken!

Ik zou het dus toch even laten nakijken, waarschijnlijk is het niets, maar je wilt ook niet met een fikse ontsteking zitten die te laat behandeld wordt.

11. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn verloskundige zei dat als het opvallend ruikt, vies ;) dan moest ik het gelijk laten weten, omdat het op een ontsteking kan wijzen. Ik zou het toch even laten checken.

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wat is je temperatuur? Als je verhoging/koorts hebt kan dit icm de geur duiden op een onstekeing.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ook zonder verhoging of koorts kan dat. Gewoon even vk bellen!

14. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bij twijfel toch laten controleren, maar op zich is het vrij normaal dat het zeker na de bevalling niet bepaald naar bloemetjes ruikt 😉
    Bij alle bevalling altijd wel een periode gehad dat het echt wel stond, maar nooit een ontsteking gehad oid.

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    is toch geen genante vraag ;) kan ons allemaal gebeuren, mits het niet gewoon de normale geur is van na de bevalling. (dat ruikt heel muffig/bloederig vreemd) als het echt anders gaat ruiken kan het een infectie zijn, gewoon bellen dus. gebeurd vaker en kunnen ze vast snel wat aan doen. de verloskundige kan vertellen of dit de normale rare geur is of dat het echt iets is

16. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Je kan tot 6 wkn na je bevalling bij je verloskundige terrecht, misschien voelt dat prettiger dan huisarts? En als ze je naar gyn wil sturen voor verder onderzoek kan je vragen of je een vrouwelijke kan krijgen.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Om een infectie uit te sluiten zou ik zelf ook even langs je verloskundige gaan, het zou kunnen dat het niet helemaal goed geneest.

18. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Bij mij ruikt het ook nog altijd niet zo fris... mijn urine ruikt ook nog anders dan anders...
    Maar ik geloof dat dit wel goed komt :)

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben op 13 oktober bevallen en verlies ook nog wondvocht. Dat heeft idd een hele specifieke en indringende geur.
    Het wordt wel steeds minder. Ik zou er even naar laten kijken door je vk als je het niet vertrouwt.

Deel Deze Pagina