Inleiden... is de baby er dan niet klaar voor of...?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nescio, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Tja, die 40 wk. is eigenlijk ook een gemiddelde 'draagtijd', toch? Men noemt dat dan overtijd lopen maar misschien is voor sommige kindjes 39 wk. op tijd en voor anderen 41, toch?
    Ik ben vandaag precies 40 wk. maar ik kies pas voor inleiden als dat medisch noodzakelijk is of als ik bij de 42 wk. ben.

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Onze oudste is spontaan gekomen met 40,6 weken.
    Eerste 24 uur dronk ze slecht en spuugde veel. Ze kon zich de eerste dagen nog niet op temp houden. Verder was ze wel tevreden.

Onze 2de is ingeleid met 38,4 wegens hoge bloeddruk.
    En precies hetzelfde als zijn grote zus. Het enige verschil was dat hij echt sliep van voeding tot voeding en zijn grote zus een hele wakkere baby was.

Ik had wel al 3 cm ontsluiting toen ik werd ingeleid en was al flink aan het rommelen dus anders was hij waarschijnlijk dat weekend zelf gekomen.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Woww,wat een positiviteit!
    Zo begon het bij mij ook maar momenteel ben ik blij als het woensdag is en ik een gesprek krijg om inleiding te bespreken.
    Ik wil zo graag nog genieten maar ik ben OP!!
    Heb wel al 2 kinderen hier rond lopen waarvan 1tje van 19maande.
    Ik slaap super slecht en ben gewoon kapot van het wachten. *zucht*

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Dat is wel erg kort door de bocht. 'Laten inleiden' kan echt niet zomaar, daar moet echt wel een medische reden voor zijn. Daarnaast denk ik dat het voor een kindje ook niet gunstig is als de moeder ofwel lichamelijk uitgeput is danwel een mentaal wrak is als ze de bevalling in moet, dan kan je soms, juist ook in het belang van het kindje, beter iets eerder zijn.

Mijn eerste bevalling is ingeleid met 37,5 week ivm hoge bloeddruk. Nog geen noodzaak, maar wel protocol in het ziekenhuis. Wanneer ik niet was ingeleid was mijn dochter vast minimaal twee weken later geboren, mijn lichaam was volgens mij nog echt niet bezig met bevallen. Bevalling was daardoor heftig, dus ik hoop dit keer op een spontane bevalling, ben best wel benieuwd naar het verschil. Hoor vaak dat de tweede bevalling vlotter verloopt dan de eerste, maar ook wel verhalen die bewijzen dat dit zeker geen vaststaand feit is.

5. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ik ben vier keer ingeleid...en allemaal medische noodzaak...

De 1e keer met 35 weken dit kwam doordat ik hellp had en onze zoon was overleden.

De 2e keer met 35 weken onze zoon had een te hoge hartslag wat maar niet wou zakken, ze hebben hem toen gehaalt hij heeft toen een week op de kinderafdeling gelegen

De 3e keer met 36 weken omdat ik een bloeding had, onze zoon moest toen aan de cpap en heeft ook een week op de kinderafdeling gelegen

De 4e keer met 37 weken, mijn vruchtwater was op en de baby groeide niet meer, dit keer mocht de baby bij me blijven op de afdeling en mochten we de volgende dag naar huis!!!!

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik denk dat je een heel wijze gyn. hebt.
    Hier pas bevallen dmv inleiding maar vergeleken met natuurlijk bevallen (vorige 3 keer) een hele zware kluif. Ik was nu 9 dagen over tijd.
    Misschien had ik nog even moeten wachten tot het natuurlijk begon.
    Wel enorm blij ervan af te zijn en nu genieten!

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Oooooo, sterkte meid :). Ik moet er ook gelijk bij zeggen dat ik een hele zelfstandige dochter van ruim 4 heb die ik dus niet hoef te tillen, aan te kleden enz. enz. én ik slaap nog hele nachten prima door (zonder naar de WC te gaan). Dus ik ben inderdaad nog lang niet 'op'. Kan me voorstellen dat het heel anders voelt als je dat wel bent ;). Sterkte nog even!

Deel Deze Pagina