Keizersnede of vaginaal bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Babylovebaby, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Hallo
    Ivm eerdere keizersnede heb ik nu de keus. Of vaginaal of weer kz
    Iemand die mij de voor en nadelen kan vertellen?
    Wat jullie hebben gekozen en hoe het gegaan is?
    Ik heb geen flauw idee

2. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Geen idee hoe het is na een keizersnede gewoon te bevallen. Maar vaginaal is mijn persoonlijke voorkeur :)

Babylovebaby vindt dit leuk.
  3. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Snap ik alleen bij een vaginale kan er dus risicos zijn dat de oude kz los scheurt of placenta enzo niet los kan komen

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier vaginaal bevallen na een eerdere ks. Ik vond het een ramp ;) Uiteindelijk wel gelukt, wel met vacuum en dus een knip. Ik heb maandenlang last gehad van mn knip helaas, erg veel pijn, lang herstel. Herstel van ks was perfect, nergens last van.
    Mijn voorkeur gaat nu dus uit naar een geplande ks mocht ik weer zwanger raken.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik ben vaginaal bevallen na een eerdere ks. Ik heb wel een knip gehad, maar verder ben ik zonder problemen bevallen. Geen last van het litteken van de ks. Placenta kwam ook vrij snel, maar ze hebben wel behoorlijk op mijn buik zitten drukken. Daar heb ik nog 2 dagen last van gehad. Ik heb zelf mijn dochter aangepakt. Ik vond vaginaal bevallen echt een geweldige ervaring. Ook deze keer ga ik het weer vaginaal proberen.

Het ligt ook wel aan de reden van je vorige ks. Is de kans groot dat dat nu weer gebeurd? Dan zou ik kiezen voor een geplande ks.

Mijn oudste heeft acrobaat gespeeld en zat verstrengeld in de navelstreng en kon daardoor niet vaginaal geboren worden.

6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Mijn eerste kwam met een (spoed) keizersnede. Daarna twee keer vaginaal bevallen. Persoonlijk geef ik echt de voorkeur aan het laatste!
    Je zult overigens na een ks altijd in het zkh bevallen. Er is een klein risico dat het litteken idd scheurt. Die kans is minimaal, maar als het gebeurt erg gevaarlijk.
    Ik vond vooral veel verschil zitten in het herstel tussen de ks en vaginale bevalling. Verder vond ik het ook heel erg bijzonder om de bevalling 'zelf te doen'.

7. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Vorige week zondag vaginaal bevallen na een eerdere keizersnede geen last van het litteken gehad helaas wel een placenta die niet vanzelf kwam maar dit had volgens de gynaecoloog niet met het litteken van de keizersnede te maken

8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik ben van plan om vaginaal te bevallen na een keizersnede.
    Hier ben ik vorige week voor het eerst naar de gynaecoloog geweest en daar werd een scorelijst ingevuld waaruit een percentage kwam dat vaginaal zou lukken. Kwam uit op 78%, dus een goede kans. Heb ook een formulier meegekregen welke ik in moet vullen met vragen wat ik belangrijk vind, wat voorwaarden voor mij zijn om vaginaal te bevallen etc. Ook staan alle risico's van vaginaal TOV een geplande en spoedkeizersnede erin vermeld.
    Ik denk dat je keuze ook af zal hangen van de reden waarom je eerder een keizersnede hebt gehad... In het geval van niet vorderende ontsluiting en een spoedkeizersnede, kan ik me voorstellen dat je voor een geplande keizersnede kiest...
    Ik had een keizersnede ivm stuitligging en ik niet vaginaal wilde bevallen. Nu ligt madam goed dus voor mij een reden om het nu wel vaginaal te proberen, ook met de hoop dat ik lichamelijk sneller herstel.

9. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ik had een spoedkeizersnede vanwege dat me vliezen met 36+4 waren gebroken
    Ze hebben me tot 37w laten lopen waardoor ik een infectie heb opgelopen in het ziekenhuis en mijn dochter haar hartslag 200 was en niet wou zakken

10. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ik had een spoedkeizersnede vanwege dat me vliezen met 36+4 waren gebroken
    Ze hebben me tot 37w laten lopen waardoor ik een infectie heb opgelopen in het ziekenhuis en mijn dochter haar hartslag 200 was en niet wou zakken

11. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Geen ervaring met eerdere keizersnede maar bij mijn 1e liet de placenta ook heel moeilijk los, stonden ze ook op mn buik te duwen. En ook een knip gehad, waarvan het herstel trouwens heel goed ging. Die dingen kunnen dus altijd gebeuren, ook al heb je eerder geen ks gehad.

Wilde dat even zeggen nadat ik wat reacties had gelezen :p Succes met je beslissing!

12. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Oké, dus vaginaal zou in principe niet meteen een probleem hoeven zijn..
    Als je al een kindje hebt lopen dan denk ik dat je na een gewone bevalling sneller hersteld, dat is voor mij wel belangrijk.

En hebben jullie nog de wens voor meer kinderen? Na 2 keizersnedes worden de risico's wel een stuk groter betreft scheuren litteken/vastgroeien placenta. Ik wil wel even een paar foto's proberen te maken van dat formulier wat ik heb gekregen waar info op staat?

Babylovebaby vindt dit leuk.
  13. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ja in de toekomst misschien nog een 3de
    Vriend lief wil dat wel in iedergeval haha

Ja als je dat zou willen graag!

14. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Haha ja je kan het niet voorspellen:roflmao:
    Dankjewel:D

Jess93 vindt dit leuk.
  15. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Ik ben van de 2e vaginaal bevallen nadat ik de eerste keer een spoedks gehad heb. De bevalling zelf vond ik heftig, maar ik vond het heel mooi om m'n kindje meteen op m'n buik te krijgen en het herstel na de vaginale bevalling ging vele malen sneller dan na de ks. Dus ik zou als er een goede kans op slagen is, zeker voor een vaginale bevalling gaan.

16. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ja ik twijfel
    Ook omdat me moeder gewoon standvast zegt dat ze er bij is. Zonder dat ze vraagt of ik het wel wil..

En bang dat de start van me dochter weer zo belabberd is

17. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik zal straks even voor je kijken.

18. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Mijn zoontje had een slechte start na een (spoed)keizersnede. Dus dat zegt niet zoveel denk ik. Ik ga in ieder geval voor een vaginale bevalling dit keer. Heb helemaal geen fijne ervaring met de keizersnede, vooral het herstel vond ik erg zwaar. Over een paar weken kan ik hopelijk vergelijken!

19. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Zo, je moeder gaat flink over je grenzen dan? Ik zou eerlijk aangeven dat je haar er niet bij wilt hebben als je dat prettiger vindt. Het is jouw lijf, jouw baby, jouw keuze! En als ze dat niet kan accepteren gewoon niet bellen als het begint.
    Verder denk ik dat de manier van bevallen niet perse invloed heeft op de start van je kindje. Maar volg vooral je hart, doe waar jij je het prettigst bij voelt.

20. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik heb er een foto van gemaakt en verkleint, hopelijk blijft er nog wat leesbaars van over :o:

Bijgevoegde bestanden:

Eerstewondertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina