Beste verloskundige, Ik ben nu precies 37 weken zwanger. Gister ben ik bij de vk geweest voor een groeiecho, omdat onze kleine al vanaf de 20 weken echo steeds een week of 4 voorloopt op de groei. Gister werd het gewicht geschat op ruim 7 pond. En de afmetingen kwamen allemaal overeen met een baby van 40 weken. Nu wil de vk dat ik een gesprek heb met een gynaecoloog om te kijken of hij de begeleiding gaat overnemen en ik dus een medische indicatie krijg. Dit gesprek is a.s. dinsdag. De vk zei ook dat ik er rekening mee moet houden dat ik misschien met 38 weken al word ingeleid. Is dit gebruikelijk bij een groter kindje? En is dit altijd reden voor een medische indicatie? Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie. Groetjes, Judith
Hoi judith, Nee het hoeft geen medische indicatie te zijn. Sommige kindjes zijn nu eenmaal iets groter. Als de kleine en jij het goed maken dan is er ip geen reden om eerder in te leiden. Je hebt er zelf ook altijd wat van te zeggen dus ga bij jezelf en je partner na wat jullie zelf zouden willen. Imke