Einde van zwangerschap en nu pas GIERENDE hormonen? Wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Flamingo, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik heb een vraag over de (bij mij nogal gierende) hormonen aan het eind van de zwangerschap.

Op dit moment ben ik de laatste loodjes aan het doen, 2 mei zijn we uitgeteld :) . Nu 39 weken zwanger. 1e kindje. Bijna bevallen, dus erg spannend allemaal nu.

De hele zwangerschap was fijn :) , geen klachten (bijna niet), en zelfs nu op het laatst ben ik nog aardig op de been en kan nog steeds wel wat dingen doen enzo. Van 'hormonen' heb ik ook geen last gehad tijdens de zwangerschap. Geen rare buien, niet huilerig, niet depri, geen woede uitbarstingen etc. Ik heb echt genoten van het zwanger zijn.

Nu de laatste 1,5 week voel ik me anders.... :( KUT zeg maar gewoon.
    Mijn hormonen gieren door mijn lijf!!!!! Dit ken ik helemaal niet. De hele zwangerschap voelde ik me zo lekker en relaxed. Ik kan zelfs niet eens aardig doen tegen mijn vriend als hij thuis komt uit zijn werk door mijn rare hormoon-stemmingen. Ik baal dat hij een leuke dag heeft gehad, en dat ik maar dom thuis zit.
    Ik vind het verlof wel relaxed op de manier van dat je uit kunt slapen, relaxed aan kunt doen, met vriendinnen af kunt spreken overdag, dingen nog kopen voor de kleine, maar ik mis mijn werk of een doel zo erg nu.
    Als de kleine er straks is, dan is het leuk, daar verheug ik me ook erg op. Nu zijn de dagen zo doelloos.... beetje koffie leuten, computeren, wasjes doen, wasjes opvouwen, naar de winkel... tsja niet mijn dingen waar ik positieve energie uit haal zeg maar...saaaaaiiii. Moet er niet aan denken om altijd bij huis te zitten zeg... :)
    Ook slaap ik 's nacht bijna niet meer :x. Ik moet er om de 3 kwartier uit om te plassen. Zo gauw als ik ga liggen voel ik gelijk mijn blaas en dat hou ik dan nog 3 kwartier uit. Dan ga ik plassen en na een half uur moet ik alweer plassen. Zo irritant. Als ik zit of sta drukt het allemaal niet zo op mijn blaas en heb ik geen last. Door slaaptekort ben ik ook wel sjachie hoor. Maar ja, dat hoort er straks ook wel bij als de kleine er is.

Waarom deze gevoelens?
    Waarom zo boos/niet aardig kunnen doen?
    Ligt het aan het einde van de zwangerschap, dat toch mijn hormonen mij nu nog gaan plagen de laatste paar dagen/weken??
    En gaat dit weg na de bevalling???? (ik hoop het zo..... :( )

Komt jullie dit ook bekend voor? Of ligt het aan mij?

2. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Heel herkenbaar... Ik had er ook zo een last van... en toen liep ik ook nog eens over tijd en begon iedereen mij smorgens op te bellen: 'en? voel je al wat?' :(

BAH! Maar het gaat vanzelf weer over! Geloof me :D

Hou moed en heel veel succes met de bevalling!

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Nou ik hoop het maar dat het bij mij ook zo weg gaat :).
    Wel fijn om te horen dat jij het ook had (sorry :) goed bedoeld)
    Had je in het begin van je zwangerschap ook echt nergens last van dan? Net zoals bij mij?

Ik zat me de hele zwangerschap ook te verheugen op een spannende en ook wel "een leuk" begin vd bevalling (dat bedoel ik op de manier van samen lachen van de zenuwen als het begint enzo)... Ik weet nu al dat ik niet te genieten ben als ik me zo voel als nu.

Zo kL*te heb ik me al lang niet meer gevoeld. En het is tegenover mijn vriend ook niet leuk... Maar ik kan er gewoon niets aan doen.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Meid, zoals je ziet, I know how you feel :p en ik heb een theorie bedacht.... volgens mij heeft moedertje natuur het einde van de zwangerschap zo gemaakt dat je het zo ontzettend spuugzat bent, dat je die pijnlijke bevalling niet meer boeit :D

ik ben er ook zo klaar mee nu, heb ik kan 's nachts niet langer dan 3 kwartier op 1 zij liggen dan verga ik van de pijn in die heup en moet er dus omgedraaid worden.... nou en dan is het ochtend, weeeeeeer een hele uitgestrekte dag voor je met NIKS.... het is zoooooooooooooooo wachten nu tot de bevalling endelijk begint... en dan te bedenken dat we ook nog wel tot half mei kunnen blijven lopen hiermee meid.... stemt mij ook niet vrolijk :(

Maar kom op, we houden de moed erin... einde is in zicht, uiterlijk half mei hebben jij en ik een wolk van een beeb en allemaal drukte elke dag en een nieuw doel :p

p.s. bij de bevallingslijstforum zijn wij Mei2010 mama's ook actief, je mag daar ook gerust meekletsen, hartstikke gezellig en allemaal dames die er zat van zijn :)

Deel Deze Pagina