Zo maar even aangemeld, lees al 34 weken mee met bepaalde onderwerpen maar nooit echt de behoefte gehad om te reageren. Maar nu toch maar even een bericht... morgen ben ik 35 weken zwanger en lig ik ook meteen een week opgenomen in het ziekenhuis.. en ik verveel me te pletter! Vorige week donderdag avond verloor ik ineens een druppel soms terwijl ik voor de tv zat.. 2 uurtjes aangekeken en na aandringen van mijn partner toch maar advies gevraagd aan de verloskundige.. ze kwam even kijken en dacht niet dat het vruchtwater was. Het had niet de zoete geur zoals je overal leest en het was ook niet heel veel. Ook toen ik op mijn hand blies en er een stroompje uit kwam was ze niet ongerust maar ze zag aan mij dat ik ervan schrok dus stuurde ze me in naar het ziekenhuis.. hier echo gehad en de druppels opgevangen waarna ze met de microscoop toch zagen dat het vruchtwater is. Inwendig onderzoek gehad, auw!, en de diagnose was een hoge vlies scheur.. meteen opname en bedrust aangezien de kleine nog niet was ingedaald.. gelukkig sinds zaterdag avond wel waardoor ik even over de afdeling mag lopen en in de rolstoel naar buiten.. maar jeetje wat verveel ik me hier. Ik slaap slecht door alle prikkels van zo'n ziekenhuis en ik ben de hele dag gealarmeerd op signalen van het begin van de bevalling of eventuele complicaties.. inleiden doen ze op 37 weken en tot die tijd moet ik het uitzingen of de kleine moet besluiten eerder te komen.. heeft iemand van jullie dit nog mee gemaakt? Hoe lang duurde het voor de bevalling begon? Iemand nog tips om mijn tijd hier door te komen?
Oef geen ervaring op die manier Wel met verplicht bank hangen Tips om je tijd door te komen, boekjes lezen, spelletjes op de ipad, puzzels , heel veel zp lezen en meeschrijven ( dat is echt mijn vermaak) Voor het slapen oorpluggen in doen. Die roze waarbij je de watten eraf moet halen , in geel bruin doosje, zijn erg goed tegen ziekenhuis geluiden Echt waar meerdere keren daardoor perfect geslapen .
Om de tijd door te komen kun je lekker veel visite ontvangen, films/series via de tablet kijken, boeken lezen etc. Toen ik tijdens de 1e zw een nachtje in het ziekenhuis moest blijven is mijn man stiekem blijven slapen (ik had een eigen kamer i.v.m. amper patiënten op de afdeling) toen hebben we pizza laten bezorgen en gezellig een film gekeken via de laptop Misschien kun je nog wat leuke babyspulletjes online kopen, ook al in de grotere maten, lekker tijdens de sales. Ik wens je veel succes en dat de kleine nog een paar weekjes blijft zitten!
hier ongeveer hetzelfde meegemaakt; vliesscheur bij 35 weken en opgenomen in afwachting van de bevalling, of anders inleiden bij 37 weken. de verpleegkundige vertelde me dat ze het zelden mee maakte dat iemand de 37 weken haalde omdat er blijkbaar toch iets in gang is gezet. mijn zoon kwam dan ook 4 dagen na het breken van de vliezen. ik vond het een bizarre tijd: heel spannend omdat het niet was wat je hoopte/wilde en er elk moment iets kon gebeuren wat je het liefst nog niet wilde, maar aan de andere kant ook 'saai' omdat je je maar liggend moest vermaken. met een kamergenote erbij vond ik het helemaal a relaxed. echt doorkomen dus en maar bedenken dat je het voor je kindje doet en dat hielp met het volhouden. Doen waar je je goed bij voelt: bezoek laten komen, lezen, shoppen online, etc etc. veel succes, ook met wat komen gaat, hoe het ook komt!