Hoi dames, Ik ben onder controle in het Rijnstate omdat we nu nog in Arnhem wonen. Tegen het einde van mijn zwangerschap verhuizen we, en is de reistijd tussen Rijnstate en het Radboud ongeveer even lang. Ik twijfel waar ik wil bevallen.. In het Radboud ben ik zelf geboren, zo ook mijn zus en broer(tjes) en mijn neefje.. Het heeft ook wel iets om dan ook daar te bevallen vind ik. Iedereen bij ons is daar geboren Daarbij is het een universitair ziekenhuis en dat vind ik een fijn idee, voor het geval dat.. Het Rijnstate zit ik nu voor controle, ik wil daar nog naar een open dag want ik heb eigenlijk geen idee hoe het daar gaat. Ik weet dat je in het Radboud waarschijnlijk een tweepersoonskamer krijgt. Daarbij mag je vriend volgens mij ook niet blijven slapen, mocht het nodig zijn dat je een nachtje blijft. Hoe dit in het Rijnstate geregeld is, geen idee. Ik hoor heel graag ervaringen van jullie
Ik ben in Rijnstate bevallen en ik vond het een super fijne ervaring! Wou eigenlijk thuis bevallen, maar omdat mijn vliezen langdurig gebroken waren werd het een ziekenhuisbevalling. De verloskamers zijn heel relaxed. Vond het een rustige, intieme sfeer hebben. De verpleegkundigen vond ik met name ook heel fijn, ontzettend attent en lekker nuchter. Ook alle 3 de verloskundigen die ik aan m'n bed heb gehad (ik beviel bijna 24 uur na mijn opname pas, dus heb alle dienstdoende vk's voorbij zien komen ) waren heerlijk nuchter. Ik moest na de bevalling nog 24 uur blijven met m'n zoontje vanwege de langdurig gebroken vliezen. Vriendlief mocht helaas niet mee overnachten, maar mocht wel op alle tijden langskomen. De kraamafdeling was ook een prettige afdeling. Ik lag met 3 andere dames (volgens mij, twijfel of het er 2 of 3 waren) maar lag al snel alleen en later nog met 1 andere dame. Ook hier niets op aan te merken, vond het zelfs jammer toen ik weer weg moest! Ik ken het Radboud niet, maar kan je dus absoluut Rijnstate aanbevelen. Succes met je keuze, en sterkte met de verhuizing (ik ben met 26 weken van Amsterdam naar Arnhem verhuisd dus weet hoe het is hihi)
Ik ben ook in rijnstate bevallen en heb een net zo fijne ervaring! Vond de sfeer on de verloskamers fijn en inderdaad de verpleging en verloskundigen (en arts assistent die uiteindelijk de bevalling deed) ook heel erg prettig met veel aandacht voor je! Ik had een complicatie na de bevalling en moest geopereerd worden en 2 nachtjes blijven. Ook de kraamafdeling vond ik top. Wij kregen se 'kraamsuite' een proef die nu draait en daardoor kon mijn man bij me blijven. Is een tweepersoons kamer die je dan alleen krijgt. Maar daar moet je dan denk ik een beetje geluk mee hebben dat hij vrij is... Maar ook daar was de verpleging top! Radboud ken ik alleen van verhalen, maar dat is volgens mij ook prima! Succes met kiezen!
Mijn ervaring met rijnstate is niet zo denderend. 1e een bitchy vpk die uit d'r mond stonk en tegen me praatte alsof ik 5 was. Heeeeeel lang moeten wachten voor we eens een keer naar huis mochten.. Bij de 3e waren ze aan het verbouwen en het eerste wat mijn dochtertje hoorde na haar geboorte was keihard geboor Ik zat in het verste kamertje die er was, zat niet eens een wc bij dus ik moest halfnaakt met een laken over de gang om te plassen. Verder was het zo debiel druk, ik ben in mijn eentje gaan douchen na de bevalling, aan de andere kant van de gang dus.. Toen kwam er iemand eindelijk na uuuuren mijn dochter wegen, meten en aankleden maar na 5 minuten werd die weggeroepen.. Toen heb ik zelf mijn dochter aan moeten kleden. We hebben ook niet gewacht op de papieren en zijn 'm gewoon gesmeerd toen we klaar waren.
Drie keer bevallen in Rijnstate en heb er een goed en fijn gevoel over. Ik vond het er juist lekker rustig en ontspannen, maar snap dat jij er anders over denkt skatje. Bevallen tijdens een verbouwing lijkt me niet fijn. Ik heb er zelf geen behoefte aan dat mijn man blijft slapen in het ziekenhuis. Volgens mij is dat ook niet mogelijk in het Radboud. Succes met je keuze!
Ik ben ook bevallen in Rijnstate en heb er een goed gevoel aan overgehouden. Een nieuwe verloskamer stond voor ons klaar, met een bad (alleen was dit niet echt mijn ding). Omdat het te snel ging voor ons zoontje is mijn bevalling medisch geworden. Het Rijnstate personeel had het voor mij niet beter kunnen doen. Een vrouw heeft zelfs nog foto's en een filmpje gemaakt waar ik nu ontzettend blij mee ben! En verpleegster Anna en Gerlinda waren super aardig en behulpzaam. Ik moest een nachtje blijven omdat ons zoontje met de pomp is gehaald. En mijn man mocht ook blijven slapen! Daar hebben ze dus ook de ruimte voor. Veel succes met kiezen
De verbouwingen in rijnstate op die afdeling zijn inmiddels afgerond. En er zijn een paar super mooie intieme verloskamers het resultaat van. Ik beval binnen nu en een paar weken in rijnstate en ben naar de voorlichting geweest. Hier word een hoop duidelijk en ga je ook indien de drukte dit toelaat op de afdeling kijken.
Ik wil zelf graag in het Radboud bevallen vanwege goede ervaringen met het ziekenhuis. Een aantal maanden geleden heb ik er een rondleiding gehad en zag er allemaal goed uit. Ze hebben één huiselijke kraamkamer en de rest van de kraamkamers liggen op dezelfde afdeling en zijn éénpersoons kamers, wat ik zelf erg fijn vind. Allemaal met bad.
Ik ben poliklinisch bevallen in het RIjnstate, alleen een verpleegster gezien, verder gewoon mijn eigen verloskundige. En kon ook snel weer naar huis. Maar ik vond het daar super fijn. Mooie rustige stille kamer enz.
Bedankt voor jullie reacties. Skatje wat naar dat je het zo ervaren hebt. Lijkt me ook niets tijdens een verbouwing. Mijn moeder kwam gisteren met het idee dat als ik beval tijdens de verhuizing, ik ook in het neo geboortehuis (CWZ) kan bevallen en verblijven. Dat verblijven lijkt me eigenlijk wel een goed plan.. mocht het thuis echt een zooi zijn Alleen beval je daar dan met je eigen vk dacht ik. Oh, wat is dit moeilijk zeg!! 17 januari is er een voorlichting, daar gaan we zeker heen. Volgende maand gaan we ook naar Rijnstate en naar het Radboud. In ieder geval fijn te lezen dat de meeste het Rijnstate als prettig hebben ervaren.
Hoi, Ik heb geen persoonlijke ervaring met Rijnstate of Radboud op de verloskunde- afdeling. Wel een ervaring op de Eerste Hulp in Rijnstate en dat is me totaal niet bevallen (werd daar uitgelachen door verpleging). Verder is mijn schoonzus bevallen in Rijnstate en heeft daar geen goede ervaring mee. Ze werd ook door de verpleging niet serieus genomen, waardoor zij na 5 dagen weeën een spoedkeizersnede kreeg en haar zoontje kwam blauw en slap ter wereld. Uiteindelijk heeft haar zoontje op de high care afdeling gelegen, waar ze tot twee keer toe hem vergaten te voeden. Daarnaast is een goede vriendin van mij bevallen in Rijnstate en is daar door een stagiaire te strak gehecht. Zij moest later terug om het weer open te laten maken.. Vanwege deze ervaringen,wilde ik sowieso niet in Rijnstate bevallen. Ik koos voor het CWZ en dan het geboortehuis. De kamers zijn heel mooi (beetje zoals een hotelkamer) en je eigen verloskundige mag mee. Tijdens de bevalling zelf heb ik 15 minuten op zo'n mooie kamer in het geboortehuis gelegen, daarna werd ik klinisch en dus overgedragen aan het ziekenhuis zelf. In het CWZ kreeg ik een eigen kraamsuite toegewezen. Heel fijn, je hebt je eigen mini keukentje (voor thee/koffie enz) en een eigen badkamertje. Verder vond ik de verpleging heel lief en zij hebben mij echt door mijn loodzware bevalling heen geloodst. Ik ben keurig gehecht en ook de nazorg was heel goed (ze kwamen vaak vragen hoe het ging, of ik nog pijnstilling wilde en of ze iets voor mij konden betekenen). Mijn man mocht de gehele tijd bij ons blijven en ook blijven slapen op onze kamer. Hij mocht ook eten en drinken bestellen (voor mij gratis, voor hem tegen betaling). Al met al zou ik nooit meer anders willen. Voorkeur is echt CWZ, omdat manlief altijd mag blijven en de privacy van een eigen kamer. Mocht ik in de toekomst moeten uitwijken naar een universitair ziekenhuis, dan kies ik voor Radboud (hoor ik ook goede verhalen over). Succes met je beslissing!
Dankjewel voor je reactie. Ik lees ook alleen maar positieve verhalen over het CWZ. Het kraamhotel lijkt me wel wat voor een paar dagen.. Maar, ik heb dus geen eigen vk omdat ik in het ziekenhuis loop. Ik ga nog wel naar de open dagen, maar op dit moment denk ik dat het CWZ wordt. In ieder geval een verblijf van een paar dagen als we nog in dit huis zitten, of midden in de verhuizing.
Zo zie je maar dat het heel persoonlijk is qua ervaring, want ik ben heel positief na drie bevallingen in het Rijnstate. Mijn vk raadde me trouwens CWZ af door slechte ervaringen...haha...lastig toch?
Ik ben in rijnstate bevallen en vond t verschrikkelijk ! Slechte begeleiding, veel gepush voor pijnstilling, partner mocht niet blijven na geboorte nee voor ons niet meer !
Ik ben eind november bevallen in rijnstate en we hadden het geluk dat de suite vrij was en dus mijn man kon blijven slapen. Ideaal! Ook de verpleegsters waren heel lief en het voelde echt even als een hotel voor die 3 dagen. Het eten was trouwens ook super!
O en de borstvoedingsbegeleiding was echt vreselijk!!!! slecht helpen met aanleggen, zo 6 uur bij me weggehaald en flesje gegeven zodat ik kon slapen enzovoort. Die suite was er destijds (2,5 jaar geleden) nog niet. Mja als je er op moet gokken dat die vrij is ??
Hou er wel rekening mee dat je zolang je in het Neo geboortehuis bent je geen pijnstilling kunt krijgen. Daarvoor moet je in het CWZ zelf zijn en als er op dat moment geen anesthesist aanwezig is (of geen tijd heeft) dan kun je geen pijnstilling krijgen. Dat was voor mij ook een reden om voor het Radboud te kiezen