wat aan tijdens bevalling ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Baileyy, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik moet bevallen in het ziekenhuis. Maar twijfel opeens wat ik dan eigenlijk aan heb tijdens de bevalling. Kleed je je gauw om als je plotseling moet?
    Heb je een speciaal shirt bij je? Wat is fijn en wat niet? Te groot en te wijd misschien niet?
    Ik wil straks de baby borstvoeding geven, moet ik daar dan al rekening houden met kleding? Kleding moet de boel dan toch niet belemmeren ook het huid op huid contact niet. Of komt dat pas na die tijd? Stel dat we moeten blijven een nachtje?

Gek ik had hier nog niet over nagedacht, maar nu wel. Ik wil de eerste foto's met de baby ook niet in mijn nakie liggen zeg maar ;)

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik had een heel groot t-shirt aan, die zelfs over m'n kont kwam. Denk dat het officieel een nachthemd heet. Die ging na de geboorte helemaal omhoog zodat de kleine op en aan de borst kon liggen.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb 2 nachthemden in de tas zitten. Als ik dan nog rond mag lopen heb ik tenminste iets aan wat over me kont valt.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik kreeg shirt aan van daar na bevalling me lang Shirt

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik heb dit. En dan gaat er nog een rokje en een hemd mee. Zolang mn kont maar bedekt is.

Bijgevoegde bestanden:

6. MakeAWish

MakeAWish Lid

7 mrt 2012
    34
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Ik heb een loszittend zwart topje met spaghetti bandjes, en ook nog een pyama shirt..maar die wil ik pas aan na de bevalling.

7. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Een manne hemd en short xD of trainings broek lekker makkelijk en los zittend.

8. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een nachthemd bij me maar uiteindelijk had ik niets aan. Ik had het zo warm dat ik echt geen kleding aan mijn lijf wilde. De volgende keer doe ik het weer zo. lekker geen kleding in de weg.

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Ik had ook nachthemden aan beide keren maar de eerste x heb ik m uit moeten doen vanwege ruggenprik en de 2e keer heb ik m van me af laten knippen haha (had t zo heet dat ik geen geduld had dat ze infuus en alles erdoor gingen halen)

Nu zitten ze ook weer in de tas

10. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik heb van alles ingepakt in m'n vluchttas ;) een groot shirt met korte mouw en een met lange mouw, een wijde joggingsbroek en een short. En spaghetti shirtje.

Voor naar het ziekenhuis toe heb ik een trainingspak klaarliggen. Die leg ik ook elke avond klaar bij het bed met een onderbroek en bh erbij, mocht het 's nachts beginnen en snel gaan dan kan ik het zo aanschieten...

11. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik had een nachthemd aan. Ik vond het wel fijn dat ik iets aanhad wat over mijn kont viel als ik liep.

Na de bevalling heb ik hem gewoon omhoog gedaan voor huid op huid contact en eerste borstvoeding.

Ik zou in ieder geval iets aandoen wat niet te strak zit.

Ik had deze aan: Slipdress Modal lace

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hoi Moniek, ik kon hem niet googelen. Maar waar is deze van?

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik had een zwart nachthemd gekocht voor tijdens de bevalling maar die heb ik pas erna aangedaan. Tijdens de bevalling mijn slaapshirt aangehad, bevalling begon toen ik in bed lag en had echt geen puf/zin om iets anders aan te trekken. Heb nog net een legging aangedaan toen ik naar het zh ging. 1e foto's zijn bij mij toch met shirt omhoog, dl tussen mijn borsten in. Heel charmant :D. Daarna op de ok gehecht dus shirt uit, weet eigenlijk helemaal niet meer of ik toen nog iets aanhad. Operatieshirtje misschien? Toen mijn ouders kwamen lag ik dan ook mooi onder een deken maar geen pyjama oid aan. Dat kwam pas later toen ze me gewassen hadden.

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Bonprix. Voedingsnachthemd.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Beide keren een tuniek die na de bevalling direct in de prullenbak verdween.

16. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik had van alles klaar gelegd. Uiteindeljk bij de eerste een hemdje aan en de tweede bevalling ging zo snel dat ik m'n shirt nog aan had die ik die dag aan had :)

Op dat moment maakt je dat niets uit.

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Het ging ineens zo snel dat ik mijn positie shirt nog aan had en ook nog eens een bh top ;) was er ook eerlijk gezegd niet mee bezig. Na de geboorte riep ik 'ik heb mijn bh ook nog aan hoor!' :D was wel fijn, dat al dat smeer van de baby op mijn shirt zat ipv op mij ;) shirt en bh hebben ze me uitgedaan en weg gegooid. Scheelt wel. Het positie shirt wat ik aan had, was mijn wijdste shirt waardoor het niet strak zat.
    Nadat ik was opgelapt heb ik een wijd shirt aan getrokken wat ik bij de zeeman uit een bak had gegrist voor €1 dat was ook wel fijn.

18. Eef86

Eef86 Lid

24 aug 2014
    85
    23
    8
    NULL
    NULL
    Idd, iets van een lang shirt of tuniek!

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik had een lang dun vestje aan. Die kon ik makkelijk open leggen om hem op mijn borstkas te laten leggen. (zonder rits of knopen).

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik had bij de eerste een positieshirt aan. Bij de andere twee niks.
    Bij de tweede was het 30 graden en ik kwam uit de douche geen tijd meer om iets aan te doen. Bij de derde was het net voor kerst maar ik had het heet, heb alles uitgetrokken. Ook een laken of deken kan ik niet verdragen tijdens de bevalling.

Deel Deze Pagina