Hoi hoi, Ben benieuwd naar jullie ervaringen wanneer de bevalling op gang kwam nadat je gestript bent☺ Ik weet dat je er geen touw aan vast kan knopen😄 Vandaag gestript door de gynaecoloog en bleek al 2 cm ontsluiting te hebben! Het is mijn tweede kindje en ben bij de vorige niet gestript. Heb sinds vanmiddag last van een soort kramp waarbij mijn buik helemaal hard wordt. Ze worden wel steeds beetje gevoeliger... Wie weet!
1e x strippen met 40 weken en 2 cm ontsluiting geen effect.. 2e x ook niet. 3e keer met 41 weken zette het eindelijk door.
Gestript met 40+5, bleek1 a 2 cm ontsluiting te hebben. Een paar avonden lichte tot flinke voorweeen gehad die na een paar uur weer verdwenen. Met 40+3 werden de voorweeen echte weeën en ben ik bevallen van ons zoontje. Of dit echt het resultaat was van het strippen weet ik natuurlijk niet maar het is wel gaan rommelen daardoor. Succes!
Ben alleen bij mijn eerste gestript, 41+2 wkn was ik toen, rond 16:00 in middag. Hele avond harde (niet pijnlijke) buiken gehad, daarna kreeg ik 'buikgriep' (darmkrampen, diarree, misselijk en spugen), wat abrupt verdween toen ik om 3:00 uur 's nachts de eerste wee kreeg (meteen een felle, ik schrok echt van pijn ) en toen ging het ook meteen loos, puffen . Hij is iets na 7:00 uur geboren, 15 uur na strippen.
Bij m'n tweede gestript met 40+4 en had toen 1-2 cm ontsluiting. Gestript in de ochtend rond 11:00 en merkte met het naar buiten lopen dat in meteen last had van gerommeld. Dtrippen zelf deed geen pijn. De hele dag wat harde buiken en krampen. Rond 23:00 begonnen echt de weeën en meteen heftig en om 02:30 dochter geboren
Binnen een half uur had ik mijn eerste weeën te pakken, was gelukkig net weer thuis en kon nog wat eten
Gestript met 38+6, tijdens strippen van 2 naar 3cm hele middag wel voorweeen gehad maar echte weeen pas rond 21uur
In de ochtend gestript met 40+4. De hele dag flink veel gerommel gevoeld en veel harde buiken, die avond ging het gerommel over in echte weeen. De volgende ochtend werd mijn zoontje geboren.
Gister middag gemasseerd.....echt strippen lukte niet, omdat het hoofdje niet genoeg tegendruk gaf. Dit heeft nog geen effect gehad. Bij dochter lukte de eerste strippoging niet. 2de wel, maar geen effect.
3x gestript, vrijdag voor het laatst. Op die maandag braken m'n vliezen (41.1) en zonder eigen weeen is ze dus na 18 uur met een spoed ks gehaald (meconium houdend vruchtwater)
Ik ben met 40.5 gestript en had 2 cm ontsluiting. 12 uur later begonnen de echte weeën nadat ik de hele dag al wat krampen had.
Helaas is hier alles nog rustig. Strippen heeft voor een hele nacht aan weeën gezorgd die in de ochtend helaas weer zijn gestopt. We wachten maar rustig af en anders dinsdag weer een nieuwe poging