Thuis of ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zeepje3, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Hoop jij thuis of in het ziekenhuis te bevallen? Waarom heb je hiervoor gekozen?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    de tussenweg: geboortecentrum. thuis, teveel risico om midden in de bevalling nog naar het ziekenhuis te moeten voor mijn gevoel (al had het achteraf makkelijk thuis gekund)
    maar vond het een veilig gevoel dat we gelijk medische hulp om de hoek hadden.

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ziekenhuis. Ik vind het prettig om alle medische zorg dichtbij te hebben als dat nodig is. En ik denk dat ik mij thuis niet volledig op de bevalling kan concentreren en te druk ben met of ik niet teveel rommel maak:)

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij de eerste vond ik het allemaal zo spannend en ik had in mijn opleiding ook wel gezien wat er allemaal mis kon gaan, dus ik wilde wel in ziekenhuis bevallen. Uiteindelijk kreeg ik met 35 wkn een medische indicatie, dus toen had ik geen keus meer. Zeer soepele en snelle bevalling gehad (die achteraf gezien ook zonder enkel probleem thuis had gekund ;)).

Door deze goede eerste bevalling, durfde ik het wel aan om nummer 2 thuis te krijgen. En dat leek me toch echt fijner dan ziekenhuis (heb geen 'slechte' eerste bevalling gehad, maar er waren toch meerdere dingen die ik echt niet fijn had gevonden). En dat was ook zo :D.

De derde dus ook thuis geboren. Heerlijk!!

(maar bij eerste durfde ik dat dus niet)

5. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ziekenhuis.. Alles kan er nog zo goed voor staan maar een bevalling kan nogal onvoorspelbaar zijn. Persoonlijk vind ik thuisbevallen een enorm risico.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Nooit een keus gehad heb altijd in het ziekenhuis moeten bevallen

Sinds de vierde zou ik zelfs bij keuze niet meer anders willen dan in het ziekenhuis,

Thuis kan net een stap teveel zijn voor het wel of niet overleven van je kindje.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb bij allebei de bevallingen het 'geluk' gehad dat ik in het ziekenhuis aan het bevallen was. Ik zou dus altijd kiezen voor het ziekenhuis. (Niet dat ik nu nog een keuze heb) maar je kunt nooit weten hoe een bevalling gaat verlopen. Al heb je een zwangerschap volgens het 'boekje' je bevalling of de gezondheid van je kindje kan opeens allesbehalve volgens het boekje gaan. Ik zou het risico iig nooit durven nemen.

8. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Bij de eerste gekozen voor het zkh en eigenlijk meer omdat mijn man dat een fijner idee vond. Prima bevalling gehad die ook makkelijk thuis had gekund.

Bij de tweede bewust thuis bevallen heerlijk! Hadden overigens het zkh hoogst waarschijnlijk ook niet gered.

Bij de derde ook gekozen voor een thuis bevalling maar helaas naar het zkh gemoeten door meconium houdend vruchtwater. Toch wel een fijne bevalling gehad. Al had ik liever gewoon thuis gebleven vond het zo fijn om gewoon in m'n eigen omgeving te zijn!

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Bij de eerste wou ik graag thuis bevallen, maar helaas moest ik tijdens de bevalling toch naar het ziekenhuis omdat ze in het vruchtwater had gepoept.

De tweede bevalling hoop ik wel thuis te kunnen afmaken. Thuis voel ik me het prettigst en kan ik me het beste ontspannen.

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik moet vanwege ks vorige keer in het ziekenhuis bevallen en ik zou daar rationeel ook altijd voor kiezen. Ik hoop gewoon op een voorspoedige bevalling, stiekem dat het snel gaat en ik geen tijd meer heb om naar het ziekenhuis te gaan. Niet omdat ik per se de bevalling thuis wil hebben, maar omdat ik de vorige keer met de ks zo lang in het ziekenhuis moest blijven en ik nu graag zo snel mogelijk weer naar huis wil.

11. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ziekenhuis omdat daar het meeste mogelijk is als er medisch ingrijpen nodig is. Uiteindelijk was ik bij beiden ook medisch (ingeleid & langdurig gebroken vliezen)

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik moest de eerste keer naar het ziekenhuis ivm meconium houdend vruchtwater. Het werd een keizersnee waardoor de tweede ook in het ziekenhuis geboren werd. De derde komt samen met de vierde dus ook de tweeling gaat in het ziekenhuis geboren worden.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik had met de VK afgesproken dat ik op het moment supreme zou beslissen. Vrij snel na de start voelde ik mij niet prettig in mijn huis en wilde naar het ziekenhuis. In mijn geval achteraf maar goed ook :)

Ik was bang om alles vies te maken, buren die me zouden horen etc. Echt rare dingen haha

14. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Leuk dat je dit zegt. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen om dezelfde reden. Echter schoot ik in een uur tijd van 2 naar 10 en móest ik dus thuis bevallen.

Nu achteraf gezien wil ik bij een volgende thuisbevallen. Het beviel heel erg goed. Maar die bevalling was inderdaad nogal onvoorspelbaar :D

15. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Klopt in die gevallen heb je geen keus maar schiet het ook lekker op. Als ik thuis was geweest was niet alleen mijn baby overleden maar ik zelf ook. Dat is meer wat ik bedoel met onvoorspelbaar. De complicaties die kunnen komen ;)

16. Xlaux

Xlaux Lid

15 mrt 2016
    34
    0
    6
    ik werk in een winkel
    ziekenhuis, voelt voor mij veiliger dat alle medische hulp vlakbij is. We gaan er niet van uit dat het nodig is, maar mocht het nodig zijn is het voor mij een fijn gevoel dat als er ingegrepen moet worden, dat het dan heel snel kan.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Eerste keer gekozen voor zh omdat ik tijdelijk terug bij mn ouders zat waar nog 5/6 broers/zussen rondliepen. Dat werd uiteindelijk een KS dus daarna geen keus meer gehad helaas.

Nu dus weer ziekenhuis op medische indicatie maar ik hoop binnen een paar uur weer naar huis te mogen

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    +1

Achteraf maar goed ook want moest door het vele bloedverlies (en meconiumhoudend vruchtwater) alsnog naar het ziekenhuis (klapdeurtje verder gelukkig!)
    Fijn om medische hulp nabij te hebben

19. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    4×bewust thuis.en dat is mij goed bevallen.ook omdat ik het vertrouwen heb in mijn verloskundige dat ze mij direct door stuurt naar het ziekenhuis mocht er iets zijn. En ook de verloskundige hebben eerste hulp bij mocht er iets zijn. Als alles goed gaat ga ik ook deze keer weer thuis bevallen. Nu is hier het beleid dat je besproken word met de gyn.en deze heeft toestemming gegeven dat het ook verantwoord is voor mij om thuis te bevallen.omdat ik 4 super bevallingen heb gehad.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik wilde thuis bevallen van mijn dochter.
    Uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis voor slaapmedicatie omdat de bevalling niet op gang kwam terwijl ik wel weeën had. Daar bleek het zo slecht te gaan met mijn dochter dat ze met spoed gehaald is. Als ik thuis was bevallen dan was ze er niet meer geweest ondanks dat de vk dit echt niet verwacht had want alles stond er gunstig voor. Je weet het gewoon nooit met een bevalling en daar moet je geen risico's mee nemen.

Bij een tweede mag ik niet thuis bevallen, maar het mag duidelijk zijn dat ik dat ook niet zou overwegen ;)

Deel Deze Pagina