Hallo, De praktijk waar ik zit doet mee met een wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van inleiden van de bevalling bij een zwangerschapsduur van 41 weken in plaats van bij 42 weken. index trial Als ik 40 weken ben dan gaan we het er over hebben. En ik kan kiezen om mee te doen. Mocht ik meedoen dan bepaald de computer of ik met 41 weken ingeleid zal worden of afwachten of de baby spontaan komt. Wie doet er wel of niet mee. En wat is voor jou de reden geweest om wel of niet mee te doen. De voor en tegens. Ik vind het namelijk erg lastig om te besluiten of ik wel of niet mee wil doen.
Gezien de risico's die er bij komen kijken boven de 41 weken (en ik het vast ook wel zat ben tegen die tijd), zou ik met 41 weken gewoon ingeleid willen worden en niet afwachten omdat de computer dat bepaald. Hooguit omdat ik zelf dan denk: 'wacht nog maar een paar dagen'
Bij ons gaan ze pas strippen met 41 weken :S helaas. Maar ik denk dat ik het heerlijk vind (mocht de baby er dan nog niet zijn) dat ik dan met 41 weken ingeleid wordt. Maar mocht de pc zeggen, afwachten. Dan denk ik dat ik vervolgens afhaak omdat ik dan bij 41 gestript wil worden.
Ik vond dit bij mn dochter een heel lastige keuze! Ze kwam met 41+5 pas namelijk. Overtijd lopen boven de 41 weken heeft risico's voor de baby, een bevalling inleiden geeft een groter risico op een bevalling met ingrepen ( Knip, vacuum, keizersnee ) Lees je goed in de komende weken zou ik zeggen!
Dank je. Ik neig al wat meer naar de natuur op zijn beloop laten gaan. En als inleiden die risicos meebrengt dan wacht ik toch liever.