Hallo, Zoals het er nu uit ziet blijft onze baby nog wel even zitten. Maandag gaan we inleiden met 41 weken bespreken met de vk. Ze zei dat als de baarmoedermond voldoende rijp is ze de vliezen breken en dan wachten op weeën. Als die niet vanzelf komen krijg je een infuus. Iemand hier ervaring mee??? Hoeveel cm moest je hebben om de vliezen te kunnen breken??? Kwamen de weeën vanzelf??? En na hoeveel uur was dat??? En hoe lang duurde je bevalling toen????? Kort om ik wil alles weten!!!!! Alvast bedankt! Kleintje
Ik kan je niet echt helpen, Ik word vandaag ingeleid Vrijdag morgen zijn mijn vliezen spontaan gebroken maar ik heb dus geen weeen tot nu toe straks ziekenhuis en aan de weeen op wekkers...
Succes! Bij mijn eerste bevalling had ik ook langdurig gebroken vliezen.... Toen kreeg ik na 30 uur weeën.
Hier n snelle bevalling. Zou ingeleid worden met gel. Als ik 2cm had,dan zouden ze vliezen breken. Bleek bij controle al 5 cm te hebben. Voelde nog niks. Dus geen gel maar vliezen breken. Uur erna begon ik de weeen te voelen en anderhalf uur daarna ben ik bevallen. Maar dit is geen standaard voorbeeld,vrees ik....
Ik ben vorige week bevallen door het breken van mijn vliezen. Ik had krap 2cm ontsluiting en bmm was half verstreken. Het was wel lastig om erbij te kunnen en ik vond het echt een naar gevoel. Niet echt heel pijnlijk, maar wel vervelend. Toen ze gebroken waren had ik direct 3cm en kreeg ik alleen wat harde buiken. Een uur later hebben ze me aan het infuus gelegd en nog een uur later had ik goede weeen om de 2/3 minuten. Tot de 7cm kon ik ze redelijk goed opvangen, daarna kreeg ik rugweeen en heb ik een pompje morphine gekregen. Binnen een uur had ik toen 10cm en uiteindelijk is Floor precies 9 uur na het breken van de vliezen gebroken. Mijn bevalling was een redelijke standaard inleiding. Gelukkig heb ik geen weeenstorm gehad! Ik was trouwens nog geen 40 weken en mijn bmm was dus nog niet helemaal verstreken, als dit wel het geval is kan het nog sneller gaan. Succes meid, de inleiding is mij mee gevallen (hoewel het natuurlijk super zwaar is als je er middenin zit) liefs loes
ik ben ingeleid met 42 weken ik zat nog helemaal potdicht die dag ervoor. 42 weken eerst gel ingebracht 1 cm de rest van de dag helemaal niks.. (dat was op donderdag) op vrijdag nog steeds 1 cm wel al 2 dagen weeen om de 4 minuten. op zaterdag ochtend 2 cm ontsluiting vliezen gebroken aan de weeenopwekkers hoogste stand,met ruggenprik.om 22.00uur de ruggenprik uit en om 22.32 persen en om 23.30 was ze geboren dus 72 uur inleiding
ze hebben mij ingeleid met 42+1 . eerst vliezen gebroken (had inmiddels al 2cm... uit het niets) maar dit bleek niets te doen. toen kreeg ik dus infuus om de ween op te wekken. ik heb dus geen ween gekregen doormiddel van de vliezen te breken (was ook nog eens gestript met 40 weken maar ook dat mocht niet baten)
@babyhope o mijn god! waarom hebben ze je niet sneller aan de weenopwekkers gelegd zeg?!?! dat is toch niet normaal....
Bij mij hebben ze de vliezen gebroken bij 2-3 cm en had daarna binnen 5 minuten meteen volop weeën en binnen 5 uur een prachtige dochter! Succes!!!!!!
idd waarom niet eerder? het was namelijk superdruk op de verloskamers haha, en ik lag elke dag de hele dag op een kamer ,ze hebben 4 kamers en die andere 3 was net een lopende band haha 17 baby`s geboren in die tijd dat ik er heb gelegen.. 9 in couveuse en 8 mee naar huis. en toen mocht ik pas ik had er toen ook schoon genoeg van hoor heb gesmeekt om een keizersnede maar dat deden ze niet zomaar eerst morgen je vliezen breken en dan kjken we wat er gebeurt zeiden ze. hahaha maar goed ik wil nu weer een baby dus zo erg was het niet hoor.
Ik ben bij beide kids ingeleid. Bij de eerste had ik bijna een week gescheurde vliezen. Ze wilden tot 37 weken wachten. Met 36+6 zijn ze met gel begonnen. Na twee maal gel braken de vliezen spontaan volledig en 4 uur later was onze kleine vent geboren. Bij de laatste bevalling ook gel gehad bij 1 cm ontsluiting en geen verstreken bmm. Dit deed niets, toen om even na 5 uur de vliezen gebroken. De weenën kwamen spontaan op gang. 2,5 uur later persdrang met maar 4 cm ontsluiting. 3,5 uur later is onze kleine meid geboren. Het kan dus ineens heel snel gaan, ook zonder infuus. Houdt daar rekening want ik was de weg en de controlle volledig kwijt, anders was ze er nog eerder geweest. Veel succes en laat je niet afschrikken door de verhalen, want ook bij inleiden blijft elke bevalling anders. Die van mijn zoon zou ik zo over willen doen, tenminste dat had ik vrij snel erna maar die van mijn dochter nooit meer. Nu nog steeds niet. Groetjes, Krissa
Ik ben met 41 weken & 2 dagen ingeleid. Had 2cm ontsluiting en verweekte bmm. Mn vliezen werden gebroken en kwam gelijk aan het infuus. Kwartier later voelde ik de eerste wee.
Nou ik had afgelopen maandag geen ontsluiting. Bmm was wel soepel maar nog lang. Dus vliezen breken was nog geen optie. Morgen 41 weken en weer controle, echo en ctg. Maar van mij mogen ze hem halen.....
Ik ben de tweede keer ingeleid met gel, had 1 cm van mezelf, maar ze zeggen dat dat bijna altijd is met een tweede? In 5 uur met menstruatiekrampjes (qua gevoel) naar 3 cm gegaan. Op het moment dat ze de vliezen wilden breken, braken ze spontaan 1,5 uur later was ze er. Dus het kan snel gaan hoor, ook als ze eerst moeten gellen.
Ik ben ingeleid bij 42+1.Dag ervoor gestript had toen nog geen ontsluiting. Bleek de volgende dag toch 2 cm te hebben en toen zijn de vliezen gebroken.Na 2 uur nog geen weeen dus toen maar aan het infuus.Dat was om 10 uur 's morgens.Na een uurtje maar wat hoger gezet want ik had het nog veels te gezellig haha. Nou vanaf toen werd ik gillend gek wat ik had plots binnen 3 kwartier persdrang dus ineens 8 cm erbij en om 12.41 is onze zoon geboren.