Bang om uit te scheuren!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sjakie22, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik ben best bang, omdat de verloskundige verwacht dat ik een grote baby krijgt. Nog groter dan mijn zoon ( bijna 8 pond). Vorige keer was ik net tot mijn anus uitgescheurd. Ik ben maar 163 cm, dus 8 pond is echt flink.

Ik ben dus bang dat ik nog verder uitscheur:(

Hoe kunnen ze nou dat uitscheuren beperken? Ik ga dit aanstaande donderdag ook bespreken met mijn verloskundige.

2. Humava

Humava Niet meer actief

Je kan perineum olie smeren gaan smeren. Dat kun je bij de drogist kopen. Ik heb het zelf niet gebruikt maar het schijnt te kunnen helpen tegen uitscheuren.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb dat ook ja maar gebruik t amper. Wat een gedoe joh om de dag 10 minuten masseren ook van binnen.... Pfff! Haha. En of het echt werkt is nog maar de vraag.

Ts je angst met de VK bespreken. Misschien heeft zij nog goede tips of ideeën.

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij mij zei mijn vk als je tijdens het persen écht goed luistert, wordt de kans op uitscheuren héél veel kleiner, en bij mij idd helemaal niks... Had je een heel snelle bevalling?!

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als de vk ziet dat je gaat uitscheuren zal ze heus wel een knip zetten.
    Ik ken mensen die een kleine baby kregen en zijn "uitgescheurd" en mensen die een grote/dikke baby kregen en geen schrammetje hadden...zelfs geen knip!
    Ik zou me proberen daar niet al te druk om te maken,komt vast goed en het komt zoals het komt;)

6. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Voor mijn vorige bevalling ben ik ingeleid, vanwege een medische reden. Volgens min duurde de vorige bevalling iets van 12-14 uur.
    De vorige keer had ik ook geluisterd naar de verloskundige, maar was toch uitgescheurd. Ik weet ook niet waarom ze geen knip heeft gezet.

Ik ben gewoon bang voor een totaalruptuur.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Misschien bespreken met de vk zodat ze sneller een knip zet?

Deel Deze Pagina