Ik krijg elke week een mailtje over de verloop van de zwangerschap. Nu zag ik staan dat vanaf week 16 progesteron het overneemt van hcg. Toen ik bezig was met zwanger worden is er regelmatig op progesteron geprikt en die was al die keren niet hoog genoeg ( dus geen goede eisprong). Nu is dit totaal anders, ben ik inmiddels al 16 weken zwanger maar maak ik me toch weer zorgen. kan het zijn dat het progesteron te kort nu weer een probleem kan of zal worden? Of niet? Ik moet maandag toch naar de vk dus ga het ook asn haar vragen hoor. Masr dacht, misschien weet hier iemand ook anawoord op mijn vraag .
Ik zou me daar echt niet te druk om maken. Want deze verandering vindt niet exact plaats bij 16 weken. Dit kan al veel eerder gebeuren. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam en je baby, 16 weken is al zo ver, dat gaat vast helemaal goed komen.
De placenta maakt nu het progesteron aan dus is niet meer afhankelijk van jouw progesteron gehalte komt goed!
Je zou het eventueel kunnen vernelden bij de vk, maar zover ik weet is het inderdaad het babydeel wat voor progesteron zorgt nu