Niet het geslacht willen weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gentle, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zijn er hier meer mama's die expres niet het geslacht van hun baby vooraf wilden weten?

Ik vraag me namelijk nog af of je VK het sowieso al heel gemakkelijk ziet, of dat wanneer je zegt dat je het niet hoeft te weten, zij het dan ook niet ziet. Ik vind het namelijk niet zo leuk als je VK zegt: ik weet het al! en wij dan vervolgens nog niet.

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    We wilden het in eerste instantie ook niet weten. Maar naar verloop van tijd zijn we hierop terug gekomen. Kleertjes die zowel leuk zijn voor een jongen als een meisje konden we heel moeilijk vinden. Het is dus meer een praktische reden dat we het gedaan hebben. Gelukkig maar ook, want anders was het een arme jongen geworden in roze kleertjes ;)

Wat betreft de persoon die de echo maakt, die kunnen het heel gauw zien. Op de echo zagen wij het zelf niet en zij wist het ons snel te vertellen. Hij lag niet echt stil.
    Maar als jij het niet wilt weten zullen ze het je niet zeggen, ook niet dat zij het hebben gezien. Het wordt volgens mij ook nergens genoteerd.

Als ik jou was zou ik een eigen keuze maken en hiervoor gaan. Elke keuze is goed en totaal van jullie zelf.

Heel veel succes ermee,

Groetjes,
    Krissa

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben zwanger van de eerste, dus kan nog niet het 'achteraf-verhaal' vertellen, maar wij willen het ook niet weten...
    Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde, en daarbij vind ik het gewoon leuk om na de geboorte kleertjes te kunnen vragen voor een .........? :D Hoeven we ons ook niet suf te verzinnen over wat we kunnen zeggen als mensen vragen wat we willen hebben. Zelf zullen we natuurlijk wel alvast wat neutrale kleertjes kopen voor het prille begin, maar de rest kan dan door vrienden en familie cadeau gedaan worden. Lekker makkelijk, en krijg je tenminste ook geen 600 knuffelbeesten waar je niet op zit te wachten hahaha!

Oh, en of de vk het wel of niet kan zien, daar kan ik niet zo mee zitten, hoor. Zolang ze maar niets tegen ons zegt ;)

4. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap wilde ik het ook niet weten. Ik heb pre-eclampsie gehad en heb daardoor in het ziekenhuis heel veel echo's gehad. Ik heb altijd gevraagd of ze het ons niet wilden vertellen als ze het geslacht zouden zien. Dat hebben ze ook niet gedaan.

Ik ben nu zwanger van de 2e en ik wil het weer niet weten........een cadeautje als het er is...

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Wij wilden het tijdens de 1e zw ook niet weten en nu ook weer niet. Wij hebben het wel elke keer gemeld aan de echoscopiste, dat we het niet wilden weten. Zij kunnen het al snel zien, maar als jij duidelijk aangegegeven hebt dat je het niet wilt weten zullen ze het niet vertellen. Diegene die onze pretecho gedaan heeft wist het wel. Die man heeft zelfs een foto gemaakt (toen onze schermen uit waren ;)) en meteen in een dichte enveloppe gedaan. Die heeft hij ons pas na de geboorte opgestuurd.

Wij willen het nog als verrassing houden, het geslacht. Neutrale kleertjes konden we genoeg vinden en de babykamer is/was ook neutraal. En je kan tegenwoordig al zoveel zien, daarom wilden we nog een verrassing op het eind. Maar ik merk wel dat "wij' zeg maar een uitstervend ras zijn ;). Het lijkt wel alsof het steeds minder voor komt dat mensen het geslacht van te voren niet willen weten.

6. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    wij hebben afgelopen vrijdag de 20 weken echo gehad en wij wilden het wel weten.
    we hebben dat ook direkt aangegeven zodat ze er rekening mee kon houden.
    Als we het niet hadden willen weten hadden we het ook niet kunnen zien denk ik. De beelden die je ziet zijn niet altijd even duidelijk.
    Degene die bij ons de echo deed hield er rekening mee. Ze zocht een duidelijk beeld voor ons op. Zelf had ze het touwens direkt al gezien vanaf het moment dat het apparaat mijn buik raakte. Maar ze zijn hierin natuurlijk enorm getraind.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ja, sterker nog: mensen geloven niet dat wij het niet willen weten :confused: Ze beweren dat wij het straks gewoon wel willen weten, maar het niet aan anderen willen vertellen, en daarom zeggen dat we het niet willen weten :( Hoezo paranoïde......?? :)

8. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    We zijn volgens mij inderdaad een uitstervend ras. Mensen denken de hele dag omdat ik het een "hij"noem, ik het geslacht wel zal weten. Nou niet dus en ik noem het al vanaf dag 1 een 'hij".

Ik vind het een veel te leuke verrassing op het eind. Volgens mij zien ze het bijna altijd wel op de echo. Vanaf 20 weken in ieder geval. Bij mij gaf de gynacoloog aan dat hij het even moest controleren zelfs of alles er goed uitzag. Hij meldde ons dat alleen niet van te voren zodat wij niet wisten wanneer hij het geslacht bekeek.

Geloof me.. als je het niet wilt weten dan hoeft dat echt niet! De gynocoloog heeft het niet doorgegeven aan de verloskundige dus niemand die het ons kan verraden.

Geniet ervan!

Groetjes

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij wilden het wel weten en bij mij heeft de echoscopiste het echt uit moeten leggen hoor :) Ik begreep er helemaal niks van, HOE je moet kijken zeg maar, vaak is het vanuit zo'n rare hoek :)

Dus als jij aangeeft dat je het niet wil weten, en er zelf dus ook niet op let dan hoef je het echt niet te weten hoor!

10. koos

koos Actief lid

28 okt 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    hoi gentle,

bij ons was dat zo met de vk,
    Wij wilden het niet weten en dan komt de vk aan zetten met willen jullie weten wat het word want ik kan het zien.

tjaaaaa doemaar dan he.
    hihihih. wij krijgen een dochter later met de 20 weken echo zelf maar gevraagd en die zei ook van een meid kan er niets anders van maken ,nu we het weten is het ook hartstikke leuk.

groeten koos

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Met de echo zal de vk altijd vragn of je het wil weten of niet. Zo niet dan gaat ze ook niet zeggen oo maar ik zie het wel. Doet ze dat wel danzou ik twijfelen aan je vk.
    Er zijn zat meiden die het niet willen weten en het dan ook niet te weten komen. Als je het duidelijk zegt dat je ht niet wil weten kom je het ook niet te weten.

12. koos

koos Actief lid

28 okt 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    hoi ellen

maar het is niet zo dat ik het erg vind dat we het nu weten helemaaaaaaal niet.
    en mijn vk heeft wel gelijk,is idd een meid
    mijn zus krijg een jongen,
    die was met 16 weken al goed te zien dat piemeltje hahahah en bij mijn kleine spruit met 20 weken helemaal geen piemeltje tezien dus word een meis

13. Ellen291982

oh sorry had ook je reactie niet gelezen. Zat te antwoorden op de persoon die het geopend had hahaha!

Maar goed om te lezen dat je het niet erg vind, maar ik kan me voorstellen dat er meiden zijn die het niet leuk vinden om te horen terwijl ze het niet wilden weten.
    Gefeliciteerd! :D

14. koos

koos Actief lid

28 okt 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    hahahah oh sorry.

dacht dat je op mijn reageerde:)
    bedankt ellen.

groeten

15. Ellen291982

Ik moet ook toegeven dat ik niet altijd alle reacties lees, maar kan me vorstellen waarom je het dacht asl ik lees wat ik neergezet had.
    Leuk dat jullie ook een meid krijgen! :D

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wil het zelf wel graag weten, maar snap het goed als je het een verrassing wilt houden.
    Zal het idd wel duidelijk tegen je vlk zeggen.

Mijn vriendin wilde het echt niet weten, nou heeft haar zoontje een navelbreukje dus moest in het zkh onderzocht worden. Kreeg ze een paar dgn later de uitslag per post thuis, stond daar gewoon het geslacht op! :(

Echt slecht van het zkh want daar had ze het ook al aangegeven. Maar goed, denk dat het normaal wel goed gaat als je het duidelijk zegt.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Het is inderdaad een uitstervend ras wat dat betreft, want om ons heen weet iedereen wat het wordt. Nu hebben wij over 2 of over 4 weken (ligt even aan de VK) onze 20 weken echo. Wij wilden het liever niet vertellen aan iedereen, maar ik denk dat we het niet voor ons kunnen houden. Daarbij lijkt het mij heel leuk om nog iets spannends te hebben wat je nog niet weet. Tegenwoordig weet je al zo veel!

Ik vond het eerst een heel raar gevoel dat de VK het dan wel zou weten en wij niet. Onze VK is soms nog wat ouderwets en zou nooit zeggen dat het 100 % een jongen/meisje wordt. Wat dat betreft ben ik er wel gerust op dat ze het niet zo opeens zou zeggen.

We denken er nog wel eens een nachtje over na, maar ik denk dat onze humfie gewoon een humfie blijft tot we weten welke naam we mogen gaan gebruiken.

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij de eerste wilden wij het ook niet weten bij pretecho meteen gezegt en bij alle echos bij frauenarts ook. hij vroeg het wle de eerste paar keer of we het al wisten en of we het dan wilden weten maar heb steeds nee gezegt en had ie respect voor hoor.
    nou dachten we het zelf wel sterk dat het meid was ook door het koppie van de echo maar geslacht hebben we dus echt niet gezien. of gehoord.

bij deze weet ik het nog niet. aan de ene kant wil ik het nu wel weten, maar das vooral praktisch omdat ik mega veel meiden kleren heb en haast geen neutraal. maar aan de andere kant vind ik het ook wel spannend het niet te weten. en mijn man waarschijnlijk ook.

19. henkie24

henkie24 Niet meer actief

wij wistten het van te voren niet en ben daar nog steeds heel blij mee. het was geweldig toen ze zeiden het is een meisje! en als ze hadden gezegd het is een jongen had ik het ook geweldig gevonden. gewoon hartstikke leuk de verrassing!

20. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    Wij willen het ook niet weten. Het moet voor iedereen een verassing blijven en wij als aanstaande ouders van onze eerste maakt het niet of het een zoon of een dochter word. Hebben voor allebei wel al een leuke naam, maar als het maar gezond is dat is het allerbelangrijkst. Gewoon alles neutraal kopen, kan best als je goed zoekt.

Deel Deze Pagina