Hoi Allemaal, Ik heb gister een pretecho laten doen. Echt mooi om te zien is dat zeg!!! Omdat ik met 30 weken een groeiecho krijg was ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel ons kleintje nu weegt... Zijn beentjes en hoofdje zijn groter dan gemiddeld, buikomtrek was gelijk aan aantal weken zwangerschap. In totaal weegt ons kleinje nu 1158 gram (volgens de vrouw van de echo 350 gr. zwaarder dan gemiddeld). Ik ben wel benieuwd hoe de schattingen van jullie kleintjes zijn... En of de groei gestaagd door is blijven gaan, want die mevrouw van de echo zei nog; vanaf deze tijd gaan ze juist in gewicht geroeien! DUs ben benieuwd wat ons "kleintje" gaat doen
Hey, Wat leuk dat de ech goed gelukt is!!! Wij hebben geen pretecho gehad maar pas 2 groeiecho's. De laatste was met 32+3 en toen werd ons kleintje op 1650 gram geschat. Alles liep precies in de "groeicurve". Volgens onze vk is er meestal een groeispurt tussen de 30-33 weken.
Ik heb gisteren een pretecho gehad en de kleine weegt 1316 gram en ligt daarme 4 dagen achter dus als de dame bij jou zei dat het 350 voor is klopt er ergens iets niet. Het is ook per persoon verschillend hoe zwaar je kindje is.
Als je hier op de site kijkt bij "ontwikkeling week per week" zie je bij 27 weken 800 gram staan. Die mevrouw van de echo had ook zo'n lijstje met de gemiddelde per week en dat zei ook 27 weken= 800 gr. Maar ach ja, 't maakt ook allemaal niet veel uit. De kleine trekt toch z'n eigen plan wel... Was alleen benieuwd of er meer meiden zijn die een (pret)echo hadden laten maken en hoe de groei van hun kindje gaat.
Hee Debstertjuh! Hier een 3D4D echo met 27+4 laten maken en toen woog ons kleintje naar schatting 1172 gram. Volgens die mevrouw precies op schema! Dus er worden volgens mij veel verschillende tabelletjes gebruikt hihi! Verder erg mooi inderdaad! Wij hebben toen ook echt genoten!! Ik zal zometeen even bellen met het echobureau (vergeet het steeds ) want wij mogen nog een keertje terug hihi
Mijn kindjes zijn geboren met 27 weken. Ze wogen 1170 gram en 1210 gram. Je kindje heeft volgens mij echt een prima gewicht hoor!
Hier met 28 weken een pretecho gehad en ons meiske werd daar op 1050 gr. geschat. Zou net onder het gemiddelde van de groeicurve liggen.
ons meiske was bij 27 weken (pretecho)iets kleiner als gemiddeld ze was ongeveer 860 gram.. Nu na 2 groeispurten is ze niet kleiner meer maar zit ze op het moment 32+ 1 gewoon rond de normale 2 kilo (naar schatting).. Dus kan nog alle kanten op.
Hier een kindje dat aan de dikke kant is. Met 28,5 weken was de schatting 1650 gram!! Achteraf gezien denken ze dat ze te ruim met deze schatting zaten. Gisteren weer een echo bij 34,2 weken en nu was beeb 2800 gram. Aan de grote kant maar schiet nog niet de curve uit. Je kon bij het buikje ook een speklaagje zien zitten. Mijn bloedsuikers zijn verder goed dus daar ligt het niet aan. Nu maar hopen dat er niet al teveel gewicht bijkomt de komende weken.