inleiden met gel

Discussie in 'De bevalling' gestart door panda86, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Wie heeft ervaring met inleiden met gel? Vandaag bleek het 2e ballonetje niks gedaan te hebben. Wilden vandaag al starten met gel. Ik wil zelf nog wel graag een 3e ballon de kans geven. Als het niet heeft geholpen dan kan morgen de gel altijd nog.

Hoor dus graag ervaringen met inleiden doormiddel van gel.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.687
    113
    Ik. Op zaterdag 3 keer gel gehad. Kreeg wel wat meer harde buiken maar geen ontsluiting nog. Die avond meer harde buiken en achteraf al rug weeën ( ik dacht gewoon wat rugpijn van het niks doen). Volgende dag 3cm en ze konden mijn vliezen breken, daarna aan het infuus gegaan. Zondag avond bevallen van onze dochter. Gel kan ook een tijdje duren, moest rekening houden met min 2 dagen.

3. 1548

1548 Niet meer actief

Ik ben ingeleid met gel en dat ging best snel vond ik.

09.00 uur gel
    12.30 uur gel
    15.00 uur vliezen gebroken (3/ 4 cm)
    17.00 uur geboren

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik ben bij m'n eerste ingeleid met gel. Ze hadden hetnog niet ingebracht of de bevalling kwam direct op gang. Zou het zo weer willen ;)

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Je bent al bevallen waarschijnlijk ;).

Hier ingeleid met gel. Binnen 3uur was onze zoon geboren. Maar dit was echt ontzettend heftig en zou ik niet nog eens zo willen!

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

De gyn wil mijn inleiding met een ballon gaan doen maar als ik dit zo lees lijkt gel me veel fijner. Weet iemand waarom er soms voor gel en soms voor een ballon gekozen word? Of is dit gewoon verschillend beleid per ziekenhuis?

7. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Mij is toen uitgelegd (na twee ballonnetjes alsnog gel) dat ze niet snel meer voor gel kiezen, omdat het regelmatig leidt tot overstimulatie en er dus soms te heftige reacties op komen. Eenmaal ingebracht kun je niet meer terug. Door een ballonnetje doet het lichaam het meer zelf als het ware. Al moet ik uit eigen ervaring zeggen dat ik de gel veel prettiger vond. Toen gebeurde er tenminste eindelijk iets.

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Bedankt voor de reacties. Ben idd al bevallen. Gelukkig Was ik na 3 ballonnetjes inleidbaar en was de gel niet meer nodig. Wat was ik blij.

@nan1984 een gel kan behoorlijke weeën geven zonder dat er veel gebeurd. Ook word er om de 4 uur gekeken hoe het ervoor staat, inwendig onderzoek. Een ballon is veel vriendelijker ook dus. Ook kunnen ze gel niet eruit halen.

Deel Deze Pagina