ZWANGER! 1e echo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Thasmo, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Hoihoi,

Gisteren positief getest, 4 weken en 5 dagen vandaag zwanger (1e dag laatste menstruatie: 26 januari 2009)
    Ik heb vandaag 'mijn' verloskundige gebeld voor een 1e afspraak.
    Ik was nogal verwonderd want ze wilde al over 2 weken (17 maart) een afspraak maken dan ben ik 6 weken en 5 dagen, is dat normaal dat ze al zo vroeg een echo willen? Ik dacht dat dat pas bij ongeveer 9 weken zou zijn.
    Het gaat wel om een inwendige echo, mijn vraag is eigenlijk hoe dat in zn werk gaat en krijgen we dan een fototje mee ofzo of..? Hoe werkt dat zo'n 1e echo?
    Ik moest in ieder geval een potje ochtend-urine meenemen, maar ik heb pas om 12.30u een afspraak dus hoe bewaar ik dat zo goed mogelijk?
    Ook moest ik een lege blaas hebben is dat ook normaal?

Groetjes Mo

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mo,

het is wat vroeg voor een echo maar het kan wel. Een lege blaas is normaal bij een inwendige echo, dna kun je het beter zien. Je krijgt eigenlijk altijd wel een foto mee.
    Je kunt je urine bewaren in de koelkast.

Mirjam

3. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je snelle antwoord.
    Maar hoe 'doen' ze zo'n inwendige echo dan?
    Gaan ze met een aparaatje naar binnen..?
    Haha ik weet wel de verloskundigen hebben wel meer vrouwen gezien dan 1 ;) maar ik zie me daar al met mn benen wijdt liggen op die stoel :oops:
    Vind t een btje eng? Nja als we ons kindje maar zien :D

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ja, de echo-kop zit op een soort stokje en dat gaat inderdaad naar binnen. Is niet erg hoor, voor jou kan het beetje vreemd zijn maar wij als verloskundigen zijn niet anders gewend.

Mirjam

Deel Deze Pagina