Inleiden mislukt.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lizzy, Jan 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Omdat ik chronisch pijnpatient ben, vond mijn gyn het een goed idee om me in te leiden. Vorige week maandag (8-1) had ik 1 cm ontsluiting en was de baarmoedermond een stuk gerijpt. Afgelopen donderdag (11-1) moest ik al vroeg in het ziekenhuis zijn, waar ze 3 dagen 3 maal daags een capsule hebben ingebracht. Dit had nagenoeg geen resultaat. Ik moet wel zeggen dat ik die donderdag heel naar nieuws kreeg (zelfdoding vader ex-partner). Ik weet dat dat enige invloed kan uitoefenen op het doorzetten van een bevalling, maar in welke mate? Inmiddels ben ik weer thuis, waar ik best weer tot rust kom. Maar erg teleurgesteld en met veel pijn. Nu hebben ze in het ziekenhuis aangeboden om a.s. donderdag weer verder te gaan met primen, ditmaal met de gel en een catheter. Ook is de crematie achter de rug en ben ik véél rustiger. Ik weet alleen niet zo goed waar ik goed aan doe. Zou het nu wel lukken? Mijn kleintje doed het overigens prima, dus een keizersnede vind ik helemaal geen optie.
    Mijn vragen zijn dus: in hoeverre kunnen emoties een bevalling stoppen,
    heb ik met gel een betere kans, scheelt een week zoveel dat inleiden nu wel zou lukken?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lizzy,

Wat een vervelende periode heb je meegemaakt zeg, Ben blij dat je de rust weer hebt gevonden. Ja dit speelt absoluut mee, als je lijf er niet klaar voor is dan helpt inleiden ook niet.
    Nu je de rust hebt gevonden kan het een stuk beter verlopen. Een week kan absoluut schelen en door de vorige poging kan je baarmoeder er ook al meer klaar voor zijn.

Heel veel succes!Imke

Share This Page