Onzeker...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Victoria25, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    Hallo,

Ik meld mij weer eens met een vraag.
    Gisteren (donderdag) zou ik ongesteld (moeten) worden, maar we zijn bezig om zwanger te worden, dus ik ben blij dat deze tot nu toe uitgebleven is...:) Mijn cyclus is redelijk constant (28-29 dagen, met heel soms een wat langere cyclus).
    Sinds woensdagavond heb ik steeds een bepaald gevoel in mijn onderbuik, alsof ik ongesteld moet worden (beetje een zeurderig gevoel). Dit is echter niet constant aanwezig en gaat soms ook weer weg. Ik heb ook soms gevoelige borsten.
    Het wachten kost veel energie en het liefste zou ik al een test hebben gedaan om te kijken of ik zwanger ben. Dit heb ik echter nog niet gedaan.
    Wat is jullie advies???

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Victoria25,

je zou best een test kunnen doen, want je zou vandaag op een cyclus van 29 dagen zitten. Als je negatief test, is dat niet meteen een teken dat je niet toch zwanger bent als je een langere cyclus hebt gehad deze keer. Dan zou ik half volgende week nog eens testen. Als je er onzeker van wordt als de test negatief is, zou ik adviseren om het sowieso pas na het weekend te doen. En welicht wordt je toch gewoon weer ongesteld... Kan alle kanten uit...

Groetjes Brigitte

3. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    #3 Victoria25, 24 jun 2011
    Laatst bewerkt: 24 jun 2011
    Alvast bedankt voor je reactie, ik heb net met de test in mijn handen gezeten, maar wacht denk ik toch maar even af.
    Normaal als ik dit gevoel onderin mijn buik heb, dan komt de ongesteldheid vaak al snel daarna maar nu blijft deze uit...
    Eerder heb ik eens een test gedaan toen ik 6 dagen 'overtijd' was, die was negatief en een dag later werd ik ongesteld.
    Maar dit gevoel in mijn buik heb ik niet eerder gehad, wel vlak voor een menstruatie maar verder niet. Zou dit kunnen passen bij een zwangerschap???
    Ik heb vaak een regelmatige cyclus van 28 dagen en anders duurt het ongeveer 29-30 dagen, maar eigenlijk nooit langer dan dat...

Deel Deze Pagina