Inderdaad, protocol is standaard al 1u wachten, dus als je je daar niet goed bij voelt zou je in overleg wellicht een langere periode kunnen afspreken.
Hier 2 inleidingen en best verschillend. De 1e begon met gebroken vliezen en vervolgens wat onregelmatige weeen die bijna niks deden. Met 1 cm ging ik vervolgens naar het zh voor een inleiding. Eerst meerdere keren een tablet ingekregen waarna je 3 uur moet wachten. Pas 24 uur later zat ik op 3 cm en kon ik aan het infuus. Met het infuus begon de weeenstorm. De ene wee was nog niet weg of de volgende kwam al weer. Door het infuus en registratie bij het hoofdje mocht ik mijn bed niet af. Ook moest ik steeds op mn linkerzij blijven liggen ivm hartslag baby dat steeds omlaag ging. Erg heftig allemaal. Alles bij elkaar heeft 54 uur geduurd. Bij de 2e liep ik al met 3 cm rond toen de vliezen weer braken en vervolgens geen weeen. Vanaf het moment van infuus tot aan de geboorte zat 6 uur. Wel heftige weeen storm weer. Vond het erg zwaar en moeilijk vol te houden. Ging wel wat vlotter gelukkig. Bij de 3e nu hoop ik echt heel erg op een natuurlijke bevalling zonder inleiding. Misschien dat jij nu met de 3e wel als een speer door de weeen heen gaat ondanks de inleiding Ik vond het erg zwaar maar ken ook vrouwen die het goed te doen vonden..
Ik denk dat je het ook nu gewoon over je heen moet laten komen, net zoals bij een gewone bevalling. De ervaringen lopen zo uiteen! Hier twee keer ingeleid en een natuurlijke bevalling. Een keer ingeleid en liep niet zo lekker, maar kwam vooral door de ligging van de baby. Weeenstorm gehad die niets deed voor de ontsluiting... andere inleiding ging echt heel erg soepel en binnen 6 uurtjes was de baby geboren! Geen weeenstorm of andere nare dingen gehad. Ik werd beide keren geprimed waarna mijn vliezen gebroken werden. Toen kwamen de weeen vanzelf op gang. Heb het inleiden op zich niet als vervelend ervaren.
Goed! Vruchtwater was nog maar 2 cm en placenta begint te verkalken, dus ik lig nu in het ziekenhuis voor de inleiding. Straks krijg ik een ballonkatheter met gel en dan is het afwachten spannend en onwerkelijk. Hoop dat jij ook niet lang meer hoeft te wachten
Oh jemig! Wat spannend en snel ineens!! Is het de bedoeling van die ballon dat het dan morgenochtend oid begint? Of zou het gelijk al kunnen beginnen? ( sorry geen idee hoe het met een ballon werkt) Hier vandaag controle gehad bij de vk, en controle freak als ik ben heb ik toch gevraagd of ze even wou voelen, gewoon dan weet ik of die harde buiken/voorweeen wat gedaan hebben, ze wou niet te hard wroeten maar dacht 1 cm ontsluiting te voelen, bmm lag nog wel helemaal naar achteren. Maar goed, dan hoef ik er straks nog 'maar' 9!
Na de ballon zou het idd meteen kunnen beginnen. Ze doen na het plaatsen een monitor, is daar niets op te zien mag ik terug naar mijn kamer om nog wat te slapen. Maar het kan s nachts ook doorzetten. Gebeurt er niets is mijn gyn hier morgenochtend om de vliezen te breken. En dan kijken ze verder. Laatste stap is een infuus van 2 x 4 uur. Slaat dat niet aan, wordt het een keizersnede. Een bevalling van 50 uur gaat het dus niet worden. Maar goed, lig nu te wachten op die ballon. Wachten is moeilijk zeg Ik heb ook 1 cm en al wel wat verweking. Nog 9 te gaan
Oohhh wat spannend!! Duurt altijd lang he dat wachten.... ik hoop voor je dat het gewoon uit zichzelf doorzet. Ben je bang? Of heb je er juist 'zin' in? Is er een reden waarvoor ze het infuus opdelen in 2x 4 uur? Hier stoppen ze het volgens mij erin en laten ze het erin... Hou je mij/ons op de hoogte?
Bij eerste ook ingeleid ivm verminderd vruchtwater en minder leven. Savonds ballonkatheter gekregen Smorgens co ontsluiting 2cm en toen vliezen gebroken. Ik kreeg geen spontane weeen dus na ruim n uur infuus eraan waardoor ik vrijwel direct in n weeenstorm storm kwam en binnen 3 uur was ze er 3 weken geleden voor 2e keer ingeleid ivm hypertensie. Ik had al 3cm dus hoefde geen ballon meer en hebben ze meteen vliezen gebroken. Weer geen spontane weeen dus weer infuus, ik zat tegen weeenstorm op en heb dit ook aangegeven, ook dat ik vorige bevalling totaal geen begeleiding heb gehad. Vk en vp waren echt super langzaam op gebouwd en ondanks weer korte maar heftige snel opeenvolgende weeen kijk ik terug op een fijne bevalling. Deze keer was nog iets sneller dan eerste Mijn advies geef aan hoe je je voelt, wat je fijn vind en waar je tegenop ziet Heel veel succes!
Nou meiden, ze is er. Na een korte hevige bevalling van 1,5 uur is onze derde dochter geboren! Om 6 uur brak de gyn mijn vliezen. Om 7 uur kreeg ik weeenopwekkers via een infuus. Ze heeft de dosis maar 2 x verhoogd want toen was ik vertrokken. Rond 8.15 uur volledige ontsluiting. En met 5 goede persweeen geboren! @Biny ik hoop dat je ook snel mag bevallen. En echt, je kan het. Op het moment dat ik dacht 'en nu houd ik er mee op' was ik er al. Het was heftig maar kort. Ook gelukkig niet gescheurd of ingeknipt.
Gefeliciteerd!! En wat een snelle bevalling! Was het heel heftig, vanwege de snelheid? Of vergelijkbaar met de anderen? Geniet ervan!
Dank je wel! Het was vooral de snelheid idd. Van wat menstruatiekrampen ging ik.opeens naar echte weeen die ik eerst niet herkende als weeen ik dacht continu 'het ergste moet nog komen'. Niet dus. Het persen was ook zo, heftig maar snel.
Jeetje wat een bevalling haha. Fijn dat je er zonder kleerscheuren ook vanaf bent gekomen! Heb je geen last van naweeën?
Gefeliciteerd! Heel herkenbaar denken dat t ergste nog moet komen en dan heb je ineens persdrang, 1 perswee en ze werd gelanceerd. Enige nadeel die naweeen, ik dacht echt het gaat weer beginnen Geniet lekker van je meisje!
Van harte gefeliciteerd!! Fijn dat het toch nog zo vlot en ook goed is gegaan! Vind het nu wel echt heel concreet worden. Je loopt (of beter: liep) een paar dagen voor op mij en had vaak op het forum dat je ook echt in dezelfde fase zat qua klachten etc. Hoop dat het hier ook niet lang meer duurt....
Beetje laat, maar ook de naweeën vielen alles mee. Alleen de eerste dag af en toe last, vooral als ze aanhapte. Bloedverlies valt ook heeel erg mee. Dit is de snelste bevalling, ingeleid, maar tegelijk diegene waar ik het best uit ben gekomen!