42 wkn....en dan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lady28, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lady28

lady28 Lid

19 apr 2008
    46
    0
    0
    infobaliemedewerker
    almelo
    Ik ben bijna 2 wkn overtijd, ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die dat hebben meegemaakt? Ik moet vanavond naar de vk en als het goed is dan gaan ze strippen, maar als dat niet helpt. Hoe dan verder? Heeft iemand hier ervaring mee?
    Groetjes Marianne.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik ben met 41 week en 6 dagen in het ziekenhuis geweest en ben met 42 weken ingeleid. Ze doen dit niet overal, sommige ziekenhuizen laten je langer doorlopen, maar over het algemeen is 42 weken wel de max en wordt je ingeleid.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik ben met 42,2 bevallen , hier leiden ze je niet in bij 42 weken
    als het goed gaat met je en de baby
    alleen mocht ik niet meer bevallen met de vk ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn VK stuurde je met 42 weken precies door naar het ziekenhuis. Daar werd dan verder gekeken. Eventueel inleiden, of toch nog wat daagjes aankijken, dat laatste alleen als de kleine het goed doet natuurlijk.

Hier was die 42 weken grens wel erg strikt. Als je middernacht nog niet bevallen was, maar wel bezig. Dan moest je alsnog naar het ziekenhuis, om daar de bevalling af te maken..

Ik heb die 42 niet gehaald trouwens..

5. lady28

lady28 Lid

19 apr 2008
    46
    0
    0
    infobaliemedewerker
    almelo
    He meiden, als ik het zo lees, is het heel verschillend, hoe lang ze je laten lopen. Strippen had trouwens geen nut, zat nog potdicht. Nu moet ik morgen naar de gynaecoloog voor controle en dan hoor ik het wel.
    Groetjes Marianne.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nog even als hoop.. Op 41 weken was de kleine nog niet ingedaald, en kon ik niet gestript worden (wilde ook niet). Verder weinig aan de hand, voelde me prima. En toch ben ik de volgende dag moeder geworden van een klein mormeltje..
    Dus hopelijk gebeurd dat ook bij jou!

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben met 41+3 doorgestuurd naar de gyn om te kijken hoe het zat met vruchtwater en de kleine en om eventueel te strippen. Strippen had geen effect dus mocht me met 42 weken melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Dat viel me op zich reuze mee. Maar goed dat is voor iedereen anders en misschien komt de kleine nog wel voor de 42 weken (zoals bij heel veel van de vrouwen)
    Succes in elk geval!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier was dat ook een beetje de afspraak. Strippen (doen ze hier bij je thuis) alleen dan met 41+3 , 1 (of 2?) dagen later naar de gyn om te kijken of alles nog goed ging met het kindje en dan zou de gyn verder beslissen. Mijn idee was toen (strippen op woensdag) dat als alles goed zou zijn, ze me over het weekend heen getild zouden hebben en dan maandag zouden hebben ingeleid. Maar oke. Dinsdagnacht begon de bevalling, dus ik ben nooit meer echt gestript ;) . Maar goh, wat was ik het zat zeg. Fae is uiteindelijk woensdagavond geboren.

9. zwanger82

zwanger82 Lid

26 mei 2008
    45
    0
    0
    Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest. Baarmoedermond was wel week, maar omdat ik geen ontsluiting had kon ze niet strippen.

Maandag ben ik 41 w 6 dagen. Dan naar de verloskundige, daarna naar het ziekenhuis en dan dinsdag of woensdag inleiden, maar hoop dat de kleine zich voor die tijd aandiend.

Mijn eerste kindje is geboren in de nacht voor ik een afspraak had in het ziekenhuis met 41 w en 5 d. Heel veel succes

10. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Pfff 42 weken bijna :( hoop dat jullie snel bevallen hoor ;)
    Hier in Belgie is het beleid anders, hier laten ze je echt niet tot 42 weken gaan, meestal wordt je ingeleid nog voor 41weken. Ook niet altijd nodig denk ik hoor ;)
    Ja strippen maar als je bmm nog helemaal dicht zit :rolleyes:
    Beetje huis en tuin middeltjes uit de kast halen ; lekker sexen met je man, eens hevig klaarkomen :) , net iets teveel gaan wandelen ...
    Maar ja als je kleintje niet wilt ;)
    Alvast nog een portie goede moed en hopelijk zijn jullie heel snel en plots mama!

Deel Deze Pagina