Hoe ver nog van huis als je bijna uitgerekend bent?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mausi, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Hoe ver gaan jullie nog van huis als je bijna uitgerekend bent (zeg maar vanaf 38 weken). En hoe ver mag je vriend/man van jullie nog van huis??
    Ben ik wel nieuwsgierig naar.

2. Ik blijf thuis en mijn man mag nog wel naar buiten, met een tuigje de tuin in ;)

Nee, ff serieus.... Zelf blijf ik wel in de buurt. Heb rond die tijd een trouwerij in omgeving Utrecht (woon zelf in Rotterdam) en twijfel echt wel of ik daarheen zal gaan. :$ Vooral omdat wij afhankelijk zijn van openbaar vervoer of van familie die ons weg kan brengen...

Maar mijn man zal toch gewoon moeten gaan werken (op ongeveer anderhalf uur reizen). Wel hebben we afgesproken dat ie een taxi neemt als de bevalling begint; hij hoeft dan niet met het openbaar vervoer in elk geval!

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Van mij zou hij best heel NL door mogen hoor bij wijze van. Ok mijn derde bevalling ging onverwachts heel snel dus dan had hij het mogelijk gemist. Maar in principe bevallen de meeste vrouwen niet in een uur of 3/4 dus zou het best moeten kunnen hihi ;) Zelf kom ik sowieso niet vaak veel verder als een uurtje of 1,5 rijden dus ook tegen het einde van mijn zwangerschap niet veel verder.

4. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @bolkje, whahaha 'met een tuigje'. :D

Mijn vent mag lekker heen waar hij wilt maar hij houdt er (nu al! ;)) rekening mee.
    Ga er niet vanuit dat die kleine er binnen een paar uur is dus dan heeft hij nog genoeg tijd om thuis te komen. Hij doet in het weekend weleens een biertje met een feestje oid en hij heeft al aangegeven dat hij de laatste paar weken daar ook wel om zal denken.
    We bekijken het dus gewoon tegen die tijd wel.
    Zijn telefoon laadt hij nu wel iedere nacht standaard op... :p
    (Hij heeft er duidelijk zin in!) ;)

5. En jij er ook al zin in, peony? ;)

6. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Tja, ik houd er eigenlijk geen rekening mee...Als ik me goed voel ga ik gewoon overal heen tot op het laatste moment, lekker shoppen in A'dam, bij vrienden langs etc. Ga alleen niet meer heel ver alleen met de auto, dan loop je het risico dat je ergens bij hectometerpaaltje zoveel-punt-zoveel opeens moet persen, haha! Maar zeker nu ik verlof heb, krijg ik meer energie en wil ik nog wel even genieten hoor!

Man mag nog overal heen alleen niet meer op zakenreis buiten Nederland, maar dat wil hij ook niet meer. Moet soms wel op Texel zijn, dat is ook best lastig met de boot, maar ja, zou wel heeeeel toevallig zijn als je precies dan bevalt :D
    Dochter wil er trouwens ook bij zijn (op het einde dan) dus ook die wil niet meer te ver weg ;)

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @bolkje haha met een tuigje, ik zie het al voor me:p.

Ik heb geen idee hoever ik nog ik wil gaan maar in m'n eentje wordt het sowieso niet te ver want ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en als manlief erbij is dan maakt het niet zoveel uit.

Manlief mag lekker doen en laten wat hij wilt zolang hij zich niet helemaal klemzuipt op een feestje want ik heb geen zin in een straalbezopen vent tijdens de bevalling (denk ik dan:p) maar dat vind hij zelf ook wel logisch

Hij heeft vast een snelle auto gekocht zodat hij als hij niet thuis is toch wel lekker snel thuis is als het begint (jaja alleen daarom die auto, maar ik vind het best).

Maar ik denk dat je dat vooral moet ervaren als het zover is denk ik.

8. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ikzelf bleef gewoon in mijn woonplaats (almere dus alles bij de hand), was ook zo aan het waggelen dat ik ook niet veel meer had willen ondernemen. Mijn vriend ging niet meer als 1 uur rijden van huis weg en dronk vanaf 37 weken niet meer al dat mag (met auto rijden).

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ga overal nog heen. We doen geregeld boodschappen over de grens op een uur rijden. En naar vrienden op 1,5 uur rijden zijn we zondag geweest.

Mijn man zit op maximaal een uur rijden vanaf huis voor zijn werk die zegt nu nee tegen opdrachten die verder weg zijn.

10. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Bij mijn dochtertje gewoon in de buurt gebleven, werd echt pijnlijk lang autorijden... Nu ga ik hetzelfde doen omdat toen de bevalling maar 4uur in totaal duurde en ik nu het vermoeden heb dat het nog wel eens sneller zou kunnen zijn. het is nog een half uur rijden naar zh ;) vriendlief mag overal naartoe, die geraakt er wel. :)

11. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @bolkje, haha ja hoor! :)
    Maar die kleine zit nog veel te lekker bij mama! Laat maar lekker komen als hij/zij er klaar voor is! Geniet nog veel te veel van m'n buik...

Dat ik gisteren m'n man belde op z'n werk nam hij op met 'Is er al crisis??'. Huh, crisis? 'Is het al begonnen, moet ik al naar huis komen?'
    Whaha! Was een grapje natuurlijk maar vind het wel lachwekkend. ;)

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ga ik niet meer ver, al sinds een week of 29. Moet zsm naar het ziekenhuis vanwege antibiotica die ik moet krijgen, en mijn vorige bevalling duurde maar 2.5 uur en de AB heeft 4 uur nodig.. Dus ben echt benieuwd of dat dit keer gaat lukken..

13. Derbi

Derbi Niet meer actief

Wij gaan overal heen. Nou ja, niet meer dan 1,5 uur rijden, maar dan zit je ook al gauw halverwege nederland natuurlijk. En man, die gaat niet verder dan woonplaats alleen, omdat hij geen rijbewijs heeft. Ik heb ook het idee dat ik niet eerder ga bevallen dan de geplande ks.Moet wel zeggen dat ik autorijden niet echt comfortabel meer vind.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben tot op het laatst nog wel op pad geweest. Verste was ongeveer een half uur met de auto. We hadden een feestje in Utrecht, en wij wonen in Amsterdam (dag voor uitgerekende datum). Als er een feestje op een uur rijden was geweest, was ik waarschijnlijk ook wel gegaan - er gebeurde nl nog helemaal niks dus zelfs al zou het tijdens het feestje starten, had ik nog alle tijd om naar huis te gaan.

Mijn vriend ging voor zijn werk nog wel verder weg. Uur rijden zonder files, met files nog wel wat meer. Gevoelsmatig vonden wij het allebei niet fijn als hij nog (veel) verder weg was geweest rond die termijn. (40 weken)

En tot aan mijn zwangerschapsverlof (36 weken bij eerste, 35 weken bij tweede) ging ik half NL nog door. Had een opdracht in Uden, dat was zo 1,5 uur rijden. Dat vond ik wel erg vermoeiend op het laatst.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    ik ga nog overal heen. rijd elke dag op en neer naar school (half uur).
    Zou ook nog rustig verder weg gaan hoor, geen probleem.

Mijn man gaat nu niet meer echt ver weg. Maar meer omdat we de tijd met zn 4en nog lekker willen genieten.

16. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren met 38 weken een dagje naar lille geweest.. was ook echt nergens ongerust over eigenlijk.. en aangezien de kleine met 40+11dagen kwam..

17. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Ik ben uitgerekend en ga eigenlijk nog overal heen. Ook wandel ik nog rustig door de wijk en naar de supermarkt en ga ik nog gezellig bij familie en vrienden op visite.

Wel zit ik nu op een onderlegger, je weet tenslotte maar nooit en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat straks mijn vliezen op iemand anders zijn bank breken.... Het zorgt wel voor hilarische taferelen als ik hem uit mijn tas trek en ergens neerleg :p :D

Ik voel me verder nog redelijk en heb echt geen zin om thuis mijn tijd "uit te zitten" want ik vrees dat de laatste dagen dan érg lang gaan duren.

VL gaat ook nog gewoon weg om zijn vaste dingen te doen. Wel rijdt hij nu altijd zelf overal naartoe met onze eigen auto in plaats van dat hij meerijdt of iemand meeneemt. Hij wil nu zelf de controle hebben dat hij naar huis kan als het nodig is en dat is minder makkelijk als je iemand bij je hebt die afhankelijk van je is of als iemand anders je naar huis moet brengen.

Niet echt heel veel anders dus! Ik hoop dat ze zichzelf lekker snel meldt, dat wel :D

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij de oudste ben ik bij 38 weken nog naar mijn schoonouders op verjaardag geweest voor een weekend. Dat is 200 km rijden vanaf ons huis. Wel alle spullen mee achterin, maar ik voelde me echt kiplekker, de kleine was niet ingedaald, dus ik zag het probleem niet zo. Vanaf 40 weken ben ik binnen 20-30 km gebleven. op week 41 ben ik nog op 20 km geweest naar de ikea, rondje shoppen. De kleine is bij 41-1 weken gekomen, dus niks aan de hand ;)

Bij de 2e zat ik qua reizen meer vast aan de school van de oudste. Dus ik geloof dat het laatste weekend weg naar mijn ouders (200km) met 37 weken was. nr2 is met 39-4 geboren. Dus maar goed dat ik niet meer zover weg ging..

Allebei de bevallingen trouwens braaf begonnen in de nachturen, in mijn eigen bedje ;)

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #19 Hopmarjanneke, 27 jun 2013
    Laatst bewerkt: 27 jun 2013
    Bij de oudste ben ik de dag voor de bevalling nog naar mn vriendin geweest.... anderhalf uur rijden... wel samen met vriend en de spulletjes achter in de auto :D

Gezien onze reisafstanden, familie op vijf kwartier, anderhalf uur, hadden we bepaalde dingen al standaard in de auto staan bij familiebezoek vanaf week 37 ofzo.

Mn vriend moest op mijn uitgerekende datum voor opleiding naar Lelystad.... dat hebben we maar even een aantal weken naar achteren geschoven, aangezien het voor ons bijna 2,5 uur is naar Lelystad.

bij de tweede ben ik tegen de 38e week een paar dagen opgenomen geweest. Stiefdochter trouwde... dus daar is mn partner (haar vader) alleen naar toe geweest. Artsen vonden het niet echt verstandig wanneer ik 2 maal 3 uur in de auto ging zitten. Wanneer ik achtervang kon regelen dan kon hij best naar de bruiloft... uiteindelijk gewoon met 40+5 bevallen

20. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik doe zelf nog de boodschappen maar als ik echt nog wil winkelen zorg ik wel dat ik samen ben met iemand want you never know haha en mijn man blijft wel in de buurt, dat wil hij zelf ook...

Deel Deze Pagina