Inleiden, na hoeveel dagen was hij/zij er?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door knorretje88, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Na hoeveel dagen bij een inleiding was de kleine er

1. dezelfde dag

2. dag 2

3. dag 3

4. dag 4 of later

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Op woensdagochtend om half 11 vaginaal pilletje ingebracht met al 2cm ontsluiting. Om half 3 wilde z'n m'n vliezen gaan breken met 3cm maar er was geen verloskamer vrij. Om 15 uur begonnen m'n weeën en na 1,5 uur kwamen die om de minuut en nog steeds geen verloskamer vrij...
    Om 17 uur smeekte ik om pijnstilling en kreeg ik een heerlijke spuit in m'n been met een overheerlijk goedje waardoor ik tot half 8 heb geslapen maar nog steeds maar 4cm en om 20 uur was er eindelijk een verloskamer vrij. Op advies van de verloskundige een ruggenprik gekregen en om half 12 had ik volledige ontsluiting. Maaaaaar ik mocht pas om half 4 :( gaan persen en om half 5 was meneer er.

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    7.45 ingeleid met 2 cm ontsluiting, 11.45 uur is ze geboren, ging dus heel snel, was met infuus

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Op maandagochtend zijn ze begonnen met primen en op woensdagochtend konden ze mijn vliezen breken, waarna ik aan het infuus ging. Dat noemden ze pas het echte inleiden, het primen was een voorbereiding op, al noemt bijna iedereen dat al inleiden.
    Woensdagavond was ons meisje er trouwens!

4. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik ben bij beide jongens ingeleidt.
    De oudtse bij 39.6 vanwege hoge bloeddruk.
    Op vrijdag begonnen om 08:00 met gel, tegen 15:00 naar verloskamers, 18:00 vliezen gebroken, maar weeen kwamen niet op gang. Op zaterdag ochten 06:50 is hij geboren.

Jongste met 37.1 ingeleidt omdat er te weinig vruchtwater was. Begonnen op maandag ochtend 08:00 uur met gel. Tot 3 keer die dag. 21:00 uur gestript. 1cm ontsluiting. 'S nachts slijmprop verloren en vrij makkelijke weeen. Volgende ochtend 4 cm ontsluiting. Om 13:20 is hij geboren.

Inleiden is niet leuk en makkelijk. Maar dat is geen enkele bevalling. Er zitten wel veel mensen aan je lijf en het wachten duurt lang. Je zit met allemaal snoeren vast, dus echt mobiel ben je niet. Toch is het wel erg prettig dat je in het ziekenhuis bent.
    Heel veel succes en hopelijk heb je straks een prachtig baby'tje vast!

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    S'morgens om half 9 gel ingespoten gekregen.. om half 4 s'middags vliezen gebroken.. half 5 s'middags pomp aangezet...2 minuten voor half 4 volgende morgen geboren :)

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    08.30 infuus gekregen en meteen de vliezen gebroken en om 16.25 geboren

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    's Morgens ingeleid en om 12:17uur bevallen.
    Om 15:30uur waren we alweer thuis,

Ze hebben eerst mijn vliezen gebroken (had al wat ontsluiting) toen even afgewacht. Uiteindelijk een infuus met weeopwekeers gekregen.

Ik vond het wel een heftigere bevalling dan mijn eerste bevalling dievwel uit zichzelf begon. Die bevalling duurde iets langer maar dat was prettiger voor mijn gevoel

8. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb niet alle reacties gelezen, dus als het dubbelop is, sorrie.

Zover ik heb begrepen maakt het uit wat voor inleiding je krijgt. Ikzelf ben ingeleid, maar had al een verweekte baarmoedermond. Daardoor hoefden ze alleen nog maar mijn vliezen te breken en weeenopwekkers te geven. Daarna ging het heel snel en was ons kleine meisje er binnen de 4,5 uur!

Maar als je baarmoedermond nog niet verweekt is en je hebt nog helemaal geen ontsluiting, dan moet dat eerst gebeuren voordat de volgende stappen genomen gaan worden. Dat verweken kan volgens mij wel eens een tijdje duren (1 a 2 dagen).

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij beiden 's ochtends tussen 8 en 8.30 aan het infuus en om 14.40 (oudste) en 14.50 (jongste) waren ze er. Waren wel twee kinderen die geen zin hadden om op eigen houtje eruit te komen, de oudste was 40+5 en de jongste 40+3 weken. Bij beiden had het sneller gekunt: de oudste was een sterrekijker en we moesten wachten op een andere gyn omdat de onze niet kon trekken voor een vacuumverlossing. Bij de jongste ging de ontsluiting langzamer na een ruggeprik, eerst een weeënstorm en na de prik ging het veel rustiger. En bij de persweeën ook echt niet het gevoel dat ik moest persen.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Om 8 uur aan het infuus. Rond 12 uur voelde ik wat gerommel in mijn buik en rond 16 uur was ze er.Wel waren mijn vliezen al een poosje gebroken, waardoor het misschien ook sneller ging?!

11. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Bij de eerste ingeleid, al 1cm ontsluiting. om 11.00 uur infuus aangezet om 13:00 uur pas weeën. 16.30 uur ruggenprik vanwege weeënstorm en om 20.03 uur is hij geboren.

Bij de tweede gestript met 40.6 om 09:30 uur en de volgende dag om 07:03 uur is ze geboren.

Bij de eerste was de uitdrijving beter te doen vanwege de nog lichte verdoving van de ruggenprik, bij de tweede vond ik de weeën veel beter doordat ze "natuurlijk" kwamen en niet in een storm door het infuus. Ach, beide keren was pijnlijk dat is gewoon zo.

Succes! Hopelijk gaat het snel..

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik ben 3x ingeleid en bij alle drie moesten we ons 's morgens melden en elke keer zo'n 6 uur later waren we ouders van onze 1e, 2e en 3e jongen.

Bij de eerste waren mijn vliezen al +48 uur gebroken en kwam ik binnen met zo'n 3 cm ontsluiting.

Bij de tweede kwam ik binnen met 2-3 cm ontsluiting, vliezen zijn gebroken en daarna meteen 4 cm.

Bij de derde had ik 2 cm ontsluiting.

Hier 3x goed bevallen dus!

13. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    binnegegaan om 6u smorgens na 14 dagen overtijd
    ingelijd om 7u vliezen gebroken rond 12.50 u
    Alex was er om 13.42 u

14. Het duurde in totaal 24,5 uur. Waarvan ik 20 uur over de eerste 4 cm heb gedaan..

2e keer was inleiding via tabletten misoprostone en dan moet je de dosissen over meerdere dagen spreiden, maar na de laatste dosis kwamen de weeën al snel en was ik een paar uur later al bevallen.

15. Bij onze dochter heeft mijn ega op maandag de pil ingenomen, woensdag naar het ziekenhuis en daar is ze toen bevallan van onze mooie dochter.

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    niet helemaal eerlijk, het werd een keizersnede maar dag 1 om 7.30 begonnen met gel. 2de keer gel rond 13 uur. Nachtje slapen met cocktailtje op.....en dan de volgende ochtend vliezen breken om 9.30 uur...10.24 is die gehaald omdat zijn hartslag weg viel bij elke wee vanaf breken vliezen.

Ik had 0 ontsluiting of verweking....daarom had het gewoon als alles goed ging nog wel 1a2 dagen kunnen duren...

17. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    dag 1: gel in de avond ingebracht gekregen
    dag 2: gel in de ochtend
    12u15 vliezen breken
    13u15 weeenopwekkers
    16u03 persweeen
    16u19 dochter geboren!

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

08.00 vliezen gebroken en gelijk infuus met weeënopwekkers (had 2cm ontsluiting) ik ben met 38.1 ingeleid doordat onze dochter bijna niet meer bewoog en ze zou heel zwaar zijn)
    21.45 eindelijk persen na uren in een weeën storm gezeten te hebben
    23.10 vacuum erbij gehaald (hoofdje lag niet helemaal recht)
    23.22 Is onze dochter geboren. 54cm en 3825 (lang dun baby'tje)

Deel Deze Pagina