Hoi meiden, Ik vroeg me af of dit bij andere mama´s ook het geval is. Ik ben 9 maanden geleden bevallen en heb toen tijdje later spiraal laten zetten. Nu is tegen mij gezegt dat je met een spiraal weinig tot niet ongesteld wordt maar ik merk er nog niks van. Ik wordt elke maand ongesteld en ook best wel wat en dat houdt dan anderhalf a twee weken aan. Hebben jullie dit ook gehad en is het minder geworden loop der jaren of moet ik waarschijnlijk gaan accepteren dat ik gewoon iedere maand ongesteld ga worden Groetjes
Ik ben de eerste 5 maanden continue 'ongesteld' geweest, daarna een half jaar ongeveer een regelmatige cyclus en nu ongeveer 1 keer in de 3 maanden, dus nog wel af en toe. Ik heb m nu ruim anderhalf jaar. Het is in ieder geval ook normaal als je wel gewoon je menstruatie houd, al snap ik dat je natuurlijk hoopt op geen bloedverlies. Bij mij is het dus wel veel minder frequent geworden, dus wel een positief verhaal.
Ik ben niet super thuis in spiraaltjes, maar ik weet wel dat er 2 verschillende zijn. Een met en een zonder hormonen. De ene menstrueer je wel gewoon iedere 4 weken de andere niet. Ik meen met hormonen menstrueer je wel en zonder hormonen niet, maar zoals ik al zei, ik heb er niet bijster veel verstand van, dus gewoon even navragen bij je huisarts
Ik heb toevallig deze week een spiraaltje laten zetten..dus de info van de huisarts zit nog vers in mijn geheugen . *Koperspiraaltje is zonder hormonen en daar is de menstruatie zelfs vaak heftiger bij. * spiraaltje mét hormonen, kan de menstruatie inderdaad minder bij worden, maar dit verschilt per vrouw.
het kan idd gewoon dat je wel iedere maand ongi wordt....ik had dit niet maar ook dat is niet alles...
Dankjewel voor de reacties! Ik heb het ook nog met mensen overgehad maar die raaden mij aan om even langs de huisarts te gaan om na te laten kijken omdat ik ook anderhalf a twee weken ongesteld ben en ik er miss te heftig op reageer. Ik ga voor de zekerheid wel even bellen.