inleiden na keizersnede hoe en wat?

Discussion in 'De bevalling' started by tido, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tido

tido Actief lid

Aug 21, 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben vandaag precies 37 weken zwanger!

Ik ben al een tijdje onder controle bij de gynaecoloog ivm zwangerschapssuiker.
    Tijdens deze zwangerschap is gebleken dat :
    * het kindje 2 weken achter ligt op groei (na 32 weken niet meer gemeten omdat het binnen de marge lag).
    * mijn suiker meer te laag dan te hoog is :$
    * mijn bloeddruk met momenten verhoogd is (148/85)
    * de kleine ineens nog maar heel weinig vruchtwater heeft (bijna niets).

Ik moet nu elke dag aan het ctg mede omdat het "leven" voelen minder tot bijna niet is.
    Ik wil graag vaginaal bevallen maar omdat mijn tweede met de keizersnede is geboren (stuit en spoed) kan ik niet met alles ingeleid worden.

mijn gynaecoloog zegt dat het enige wat hij wil proberen een ballon en vliezen breken is. Maar er is nog helemaal niets gaande van binnen. niets verweekt, baarmoedermond niet verkort, geen ontsluiting. De baby is wel ingedaald.

wie heeft ervaring hiermee? Hebben ze toch kunnen inleiden of werd het een keizersnede. Mijn oudste is in 7 uur tijd vaginaal geboren dus de weg is al vrij ;)
    kunnen ze toch inleiden of zal het dan toch een keizersnede worden?

wordt spannend hier want het kan elke dag gebeuren ik merk dat ik best zenuwachtig ben en er tegenop zie:(

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Ik ben vorig jaar juli ingeleid na mijn ks in 2010. Ik had op dat moment 1cm ontsluiting maar verder geen tekenen van een naderende bevalling. In de ochtend opgenomen met 41+1 en toen is er een ballon ingebracht. De volgende ochtend kwam deze eruit en hebben ze mijn vliezen kunnen breken. Vervolgens aan het infuus met weeënopwekkers en na een kleine 2 uur kwamen de weeën opgang. Daarna ging het heel snel, 2 uur en 45 min later was onze dochter geboren. Infuus ging uiteindelijk wel op de hoogste stand die mogelijk was na een eerdere ks.

Ik zag ook behoorlijk op tegen de inleiding door mijn eerdere ks. Het is me alles meegevallen, ik heb tijdens de bevalling geen moment aan het litteken gedacht!

3. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik ben ook ingeleid met 41.3. Er was toen ook nog helemaal niets gaande maar door de hitte (juli) trok ik het niet meer. Ze zijn begonnen met een ballon die de hele nacht moest blijven zitten. Heeft tot niets geleid helaas. De volgende dag pilletjes gekregen om weeen op te wekken. Ook niets..... De dag daarna toch de vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers. Ik kwam in een weeenstorm terecht en uiteindelijk (omdat mijn zoontje een sterrenkijker was en 19 uur later nog niet wilde komen) spoed KS geworden onder volledige narcose. Het kan dus alle kanten opgaan;)

4. plurk80

plurk80 Actief lid

Nov 9, 2010
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in 2009 bevallen met een keizersnede en is minder dan 2 jaar daarna ingeleid bij 37 weken. De eerste dag heb ik 3 keer gel gehad, de tweede dag nog 2 keer gel en toen had ik net genoeg ontsluiting om starten met weeenopwekkers. ( mijn vliezen waren toen in de nacht al gebroken). Een paar uur later is onze dochter geboren. Ook ik heb me geen moment druk gemaakt over het litteken.
    Nu ben ik voor mijn derde zwangerschap in een ander ziekenhuis. Daar willen ze niet inleiden en liever geen ruggeprik ivm eerdere keizersnede. Beetje raar....

Share This Page