strippen. ja of nee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nancy25, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy25

nancy25 Lid

29 apr 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Morgen word ik gestript ivm dat ik al een.paar dagen geen eten meer binnen houdt.
    Het is geen griepje. Ik heb er al mijn hele zwangerschap last Van.
    Nu heb ik aan geven dat ik het lichamelijk niet meer trek. Als ik ook nog moet bevallen en ik maar op een beschuitje en water leef. Ik ben morgen 39,4 weken.

Nu heb ik wel al anderhalve week voorweeën en de beeb is al hellemaal ingedaald.

Nu vroeg ik mij af hoe groot de kans is dat het werkt.
    Ik lees meer verhalen over dat het niet werkt dan wel.

Wie heeft er ervaring mee en maakt het wat uit als hij al ingedaald is en al zolang voorweeën hebt. MaakT dat de kans groter.?

2. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

De kans wordt niet groter als je baby is ingedaald of als je voorweeen hebt. De kans dat het werkt is wel iets groter als je al ontsluiting hebt. Toen ik gestript werd had ik 2 cm ontsluiting, helaas heeft het niet geholpen en ben ik nogmaals gestript. Ook dat werkte niet, maar ben wel 2 dagen na de 2de poging bevallen. Officieel is dat dan niet door het strippen maar denk wel dat het in ieder geval iets gedaan heeft.

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik was 39,1 weken toen ik gestript werd, omdat ik al vanaf week 34 in de voorweeen zat en amper meer sliep s'nachts. Ik had 2cm ontsluiting en ze kon er makkelijk bij, ze voelde zelfs het kopje van mijn zoon (zo diep onderin lag hij al) maar na alleen wat voorwerk heeft het niks uitgehaald. Als je gestript wordt en het komt binnen 48 uur op gang komt het door het toucheren maar als dit niet t geval is heeft het strippen er niks mee te maken. Ik beviel met 39,4. Hopen dat het werkt maar kindjes komen toch wanneer ze het er zelf aan toe hebben. Succes met de allerlaatste loodjes!

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ruim twee weken geleden gestript op 38 weken. Had al 2 cm ontsluiting. En dat heb je ook nodig anders kan je niet gestript worden.

Smorgens om 10 uur gestript en in de avond om 20:48 bevallen.

Succes hoop dat het wat gaat doen.

Ps meteen na het strippen kreeg ik menstruatiepijn.

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Je moet zelfs ontsluiting hebben, anders kunnen ze het niet eens proberen.
    Bij de 1e na 2e keer strippen weeen dag erna begonnen.
    Bij de 2e na 4/5 (?) keer strippen dag erna begonnen.
    En had al heeeel vroeg voorweeen enz, dat wilt niets zeggen.

Strippen kan alleen net dat laatste zetje geven.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Theoretisch schijnt strippen ook vaker niet dan wel te werken. Maar goed, als je lichaam en het kindje er ver klaar voor zijn, kan het net dat zetje geven.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee. Bij de 2e wel met de vk afgesproken dat ze op 40 weken zou strippen, maar mijnheer kwam al 2 dagen daarvoor gelukkig.

7. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben nu 2x gestript. Wel telkens veel last van harde buiken/ voorweeën maar nog niet echt doorzetten. Wel zorgt het voor wat extra ontsluiting, wat weer gunstig is voor mijn inleiding volgende week. Donderdag mag ik nog een keer gestript worden, ik hoop dat de bevalling dit keer toch op gang gaat komen :)

8. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder was 's middags vroeg gestript, en 's nachts om 6 uur was ik er. Ze was wel al bijna 43 weken.. Misschien dat dat er ook mee te maken had.
    Ze had geen voorweeen of wat dan ook voor ze gestript werd dus 't is wel snel gegaan

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik ben bij mn tweede twee keer gestript en twee keer had het geen enkel effect. De eerste keer had ik zelf het idee dat de vk "te lief" was geweest, omdat ik het ook nauwelijks had gevoeld. De tweede keer deed het flinke pijn en dacht ik dat het nu wellicht wel zou werken, nee dus. Bij mij was het laten prikken van de vliezen het magische zetje dat ik nodig had.

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik ben gestript met 39 weken, ik had 2 cm ontsluiting.
    Nog geen uur later kreeg ik de eerste weeën. Bijna 24u later is onze dochter geboren.

Hier had het dus effect! :) Gelukkig maar, want strippen (door de gyn!) vond ik behoorlijk pijnlijk!

Deel Deze Pagina