Vruchtwater of urine....???

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sukke, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zoals de titel al doet vermoeden vraag ik me af of ik vannacht vruchtwater heb verloren of urine....

Zal even het verhaal kort uitleggen.Wel een beetje een raar praatje zo maar goed... ;)
    Gisteren voor het slapen gaan naar de toilet geweest, blaas was dus leeg.
    Vrijwel direct daarna hebben mijn man en ik gevreeën. Ik heb al een paar dagen een handdoek langs mijn bed liggen voor het geval mijn vliezen breken maar nu gebruikte ik deze om wat anders op te vangen... :) Het was echter niet alleen zijn prutje wat uit mijn kwam maar ook een redelijke "plas.....???"
    Aangezien ik vlak daarvoor naar het toilet was geweest vond ik het vrij veel voor urine, aan de handdoek geroken maar ik vond het geurloos. Man vond het wel licht naar urine ruiken. Naar de wc gegaan ook daar wat verlies en 10 min. later weer. Alle 3 de keren vond ik het geurloos.
    Vannacht nog een keer naar het toilet en ook toen geur en kleurloos.
    Vanmorgen onder de douche ook een paar keer kleine beetjes verloren, terwijl ik ook voor het douche had geplast....?

Ik probeer me zelf voor te houden dat het niet mijn vliezen zijn geweest omdat ik gehoord heb dat vruchtwater zoetig ruikt, ik het niet continu verlies en het misschien vrij logisch is omdat we gevreeën hebben en mijn blaas misschien extra is geprikkeld zeg maar....

Wat denken jullie, onmogelijk vruchtwater? Of toch maar even vk bellen. Moet morgen wel op controle maar goed dan is de 24 uur natuurlijk al dik voorbij....

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik zou toch even de VK bellen en proberen wat op te vangen in een inlegkruisje of een boterham zakje in je slipje doen zodat je daar wat druppeltjes kan opvangen.

als je zo vaak kleine beetjes verliest en zeker wanneer je net naar de wc bent geweest zou het heel goed vruchtwater kunnen zijn.
    de vk kan het makkelijk controleren of het vruchtwater is of niet.

3. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid even bellen, beter een keer teveel dan te weinig.

Ik heb zelf ook zo iets meegemaakt maar toen was het afscheiding. gewoon echt waterdun!!! had ik nog nooit meegemaakt maarschijnt vaker voor te komen tijdens de zwangerschap.
    Heb dit overigens alleen de eerste zwangerschap gehad.
    ook ineens een hele plas terwijl mijn blaas net leeg was. was ook reukloos. ( lekkere praatjes hihi)

Gewoon even bellen hoor.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Afscheiding heb ik de laatste 2 dagen ook meer dan anders, maar deze is niet water dun en echt wittige/ slijmerig....
    Zo dan toch maar even bellen denk ik. Ben benieuwd wat ze wil dan. Ik zit vandaag namelijk bij mijn ouders 50 km van huis. Ik wil niks tegen hun zeggen natuurlijk en moet tot half 4 op man wachten die aan het werk is...
    Eerst maar is bellen voordat ik me daar druk over ga maken dan....

5. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    ik heb vorige week hetzelfde gehad en heb gebeld en dat moest je ook direct doen! Vooral toen ik zei dat het gister ook al was stond ze zo op de stoep en heb toen in het ziekenhuis een test moeten doen om uit te sluiten wat het was. BIj mij was het geen vruchtwater maar afscheiding hier hebben ze een kweek van gemaakt en ze bellen me om 12.50 uur op om te zeggen of hier iets mee is of alles goed is dus ECHT ECHT bellen

vooral bij jouw termijn kan het nl heel goed zo zijn

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    probeer eens op je hand te blazen, als je dan vocht verliest schijnt de kans groot te zijn dat het vruchtwater is.. spannend hoor!!!

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vruchtwater kan met beetjes komen als je maar een klein scheurtje hebt in je vliezen. Je moet echt even bellen hoor. Want als het vruchtwater is zijn je vliezen gebroken en moet je na 24 uur naar het ziekenhuis. Probeer wat op te vangen, zodat je VK het na kan kijken.

8. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ik had oook erg veel vochtverlies zonder slijm en bleek gewoon waterige afscheiding te zijn
    ook een keer tijdens de sex dacht ik dat ik aant plasse was er kwam iets uit ...maar geen urine..heb er verder niet meer aan gedacht
    verder nog steeds als ik opsta loopt er soms iets uit maar is gewoon waterrige afscheiding bij mij..heb ook een kweekje laten afnemen omdat het erg veel was maar daar kwam niks uit.

vrichtwater hoeft geloof ik niet persee zoet te ruiken
    heb verschillende dingen geleze op zp dat het naar sperma kan ruiken f soms geurloos is

in jou geval denk ik wel aan vruchtwater omdat je het een paar keer gehad hebt...
    en idd een beetje opvangen kan ook in een maandverbandje (ik moest het in een maandverbandje opvangen)
    ben benieuwd!!

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb idd al gebeld een paar uurtjes geleden. Moest een kraamverband in doen omdat maandverband schijnbaar té goed vast houdt of zo. Dus ik loop nu met zo'n surfplank in mijn broek. Haha... Wat een raar gevoel.
    Dan moet ik over een half uurtje ong even bellen om te overleggen en moeten we evt langskomen.
    Het schijnt wel vaker na gemeenschap te zijn.

Op mijn hand blazen heb ik al gedaan, daarbij gebeurde er niks....

Ik hou jullie op de hoogte!
    Thanks voor de reacties iig.

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    VK is vanavond geweest.
    Het bleek dus wel erg waterige afscheiding te zijn waar ik schijnbaar ook erg veel van heb op het moment.
    Ze benoemde dat het allemaal erg actief is op het moment... Ben eigenlijk vergeten te vragen of dat komt doordat we gisteren gemeenschap hebben gehad of dat dit misschien het begin is.
    Maar goed, ik moet morgen sowieso ook op controle komen en dan kan ik dit alsog vragen. Tevens zal ze dan misschien nog een keer controleren als ik het idee heb dat ik nog steeds wat verlies.
    Mocht het nu toch zo zijn dat het wel vruchtwater is dan zijn mijn vliezen waarschijnlijk bovenin gebroken wat de kans op infectie enorm verkleint. Ze voelde ook nog wel vruchtwater in mijn buik dus we moeten toch nog even afwachten....

Deel Deze Pagina