inleiden bevalling met ontsluiting en baarmoedermond week

Discussie in 'De bevalling' gestart door Englishwoman90, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Misschien zijn er hier dames die het weten!
    Waarschijnlijk word ik volgende week ingeleid, als de baby nog heeft besloten zelf te komen. Ik zal dan (bijna) 40 weken zijn. Bij 37 weken ben ik getoucheerd en was de baarmoedermond week en had ik 2 cm. Ik vroeg me nu af op wat voor manier ik dan word ingeleid volgende week? Gel o.i.d. is dan toch niet meer nodig? Ik heb het idee dat ik op het moment op 3 cm. zit vanwege de krachtige (voor)weeen die ik heb gehad de afgelopen twee weken. Ik weet nog dat bij mijn eerste bevalling de vliezen werden gebroken met 4 cm. Maandag heb ik gesprek over de inleiding, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen!

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werd ingeleid met 38 weken en 1 dag ik had al 2cm ontsluiting ik kreeg direct een infuus met weeën opwekkers en ze hebben gelijk mijn vliezen gebroken.

3. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben ingeleid met een ballonkatether maar dat is bij jou, als je al 2 a 3 cm hebt niet nodig.
    Gel hebben ze bij mij expres niet gebruikt omdat ze de gel mocht je er niet goed op reageren niet meer weg kunnen halen.
    Volgens mij kunnen ze je vliezen breken met 3cm en dan infuus?
    Ben benieuwd!

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Volgens mij kunnen ze vanaf 2 cm je vliezen al breken.. mits ze niet te taai zijn..

Hier ook met 3 cm ingeleid.. Gelijk vliezen gebroken en twee uurtjes later aan het infuus.. Ze wilden eerst kijken of het zelf op gang kwam.. Deed het ook maar nit krachtig genoeg ;)

5. Englishwoman90

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk zelf ook dat ze eerst gaan proberen om mijn vliezen te breken. Bij mijn eerste bevalling (ook ingeleid) kreeg ik ineens persweeen op 4 cm. Volgens mij zijn toen meteen mijn vliezen (kunstmatig) gebroken. Ik ben erg benieuwd, hoop niet dat ik er maandag vergeet naar te vragen!

6. Englishwoman90

Bij mijn eerste leek het alsof ik en de baby ook niet goed reageerden op de gel. De hartslag van de baby viel weg en ik voelde mezelf helemaal niet lekker worden, leek wel of ik flauw zou vallen. Toen hebben ze toch alle gel er weer uitgehaald (en er later weer ingedaan omdat bleek dat ik veel te plat lag waardoor er een ader in mijn baarmoeder werd dicht gedrukt)

7. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Hoe hebben ze die gel eruit gehaald dan? Mij werd verteld dat dat niet echt mogelijk was en voor onze (baby en mij) veiligheid beter was dat er geen gel gebruikt werd omdat zoals boven geschreven.. Mochten wij er niet goed op reageren het niet te verwijderen was. Een ballonkatether en infuus daarentegen wel.

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    2x ingeleid.
    Eerste keer vliezen al gebroken, geen weeen maar wel al 3cm. Direct infuus en 4 uur later bevallen.
    Tweede keer 5cm, vliezen gebroken, aan het infuus en 2,5 uur later was ze er.

9. Englishwoman90

Op dezelfde manier als dat ze het erin hebben gedaan :p alleen nu met een droog gaasje/verbandje om de vingers gewikkeld en toen zoveel mogelijk eruit proberen te graaien (was de bedoeling dus dat de gel aan dat gaasje zou kleven), dit hebben ze tot drie keer toe herhaald...erg vervelend!

10. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel

Oh ja! Jeetje dat lijkt me inderdaad echt vervelend.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben ingeleid met 38 weken, had 2cm ontsluiting en bm was al week.
    Ik heb wel 3x gel gekregen. (1e dag 2 tubes, 2e dag 1 tube)
    Dit hielp niet, had wel erge weeen maar bleef op 2 cm hangen (toen ruggenprik)
    Op ten duur weeenopwekkers erbij via infuus en later mn vliezen gebroken

Deel Deze Pagina