Waarom verloskundige direct bellen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Cream86, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik ben nu bijna 39 weken zwanger en de kleine is niet ingedaald. Nu heeft de verloskundige gezegd dat we direct moeten bellen als de vliezen breken, maar eigenlijk heeft ze niet verteld waarom. Weet iemand hier dat?

2. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Omdat je dan plat moet gaan liggen? Dat lees ik tenminste overal.

3. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de kleine dan nog niet ingedaald is, kan de navelstreng om het nekje komen.
    Mijn tweede was niet ingedaald toen mijn vliezen braken. De vk kwam en luisterde gelijk naar de hartslag van de baby of het nog goed klopte. Je mag dan inderdaad niet meer rondlopen. Je moet gelijk plat liggen. Als haar hartslag niet goed was, moest ik met spoed per ambulance naar het zkh.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Als ik het me goed herinner is dat omdat de navelstreng meer kans heft om uit te zakken als je kindje nog niet is ingedaald. Is

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Is het heel gek dat ik met mijn levendige fantasie het al zie gebeuren dat ik natuurlijk net boodschappen aan het doen ben? :p

Maar bedankt :) Goed om te weten dat ik gelijk moet gaan liggen, want dat hebben ze er dan weer niet bij verteld.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij een niet ingedaald kind is de kans dat de navelstreng eerst zakt (dus voor het kind uit) groter en dat geeft een aanzienlijk risico. De navelstreng komt dan knel te zitten in het geboortekanaal met alle gevolgen van dien. Ze willen eerst het hoofd en dan pas de rest!

7. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    wist ik ook helemaal niet?goed om te weten!

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Het is niet alleen vanwege de navelstreng, ook vanwege een armpje dat er voor kan komen te liggen of een bloedvat en het kan zelfs vanwege de placenta zijn.
    Mijn vliezen waren gebroken en onze zoon lag te hoog en zijn hoofdje naar rechts, in het ziekenhuis hebben ze via een echo hier allemaal op gecontroleerd.
    Gewoon proberen plat te gaan liggen of als je in de winkel bent naar je auto gaan en naar huis.
    Juist omdat onze zoon niet was ingedaald ging ik nergens alleen naar toe, gewoon voor het geval dat.

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Dat dacht ik ook toen de vk me dat vertelde, maar daarna zei ze dat ik niet in een winkel op de vloer hoefde te gaan liggen :D
    Heeft mij er trouwens niet van weerhouden om gewoon alleen de deur uit te gaan. Slecht 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen.

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Mijn eerste bevalling is begonnen met het breken van de vliezen maar de baby was ingedaald en zat vast.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een arm is niet waarschijnlijk maar is hooguit vervelend. Een bloedvat? Geen idee wat je daarmee bedoeld. En als de placenta los gelaten heeft heb je immense problemen.
    Natuurlijk kijken ze hiernaar in het ziekenhuis maar de reden om te bellen en te gaan liggen us het zakken van de navelstreng

12. amaryllis1986

amaryllis1986 Actief lid

30 jul 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen bij mijn eerste de vliezen 's middags braken, mocht ik rustig aan naar het ziekenhuis komen. Daar bleek ik nog geen weeënactiviteit te hebben en ben ik gewoon weer naar huis gestuurd, hoefde ook niet plat te liggen. Volgende ochtend moest ik me weer melden in het ziekenhuis en toen voor de tweede keer naar huis gestuurd. Ook nu hoefde ik niet plat te liggen. Ben nog met mijn vriend mee naar de huisarts geweest. De nacht daarop zijn de weeën pas begonnen en was ik in het ziekenhuis opgenomen. Mijn dochtertje was ook nog niet ingedaald, dit moest zelfs nog bij 7 cm ontsluiting gebeuren.

Ben nu weer zwanger en heb bovenstaand verhaal bij de vk aangekaart. Zij gaf aan dat het protocol per regio anders is met betrekking tot het breken van de vliezen en niet ingedaald zijn.

Deel Deze Pagina