Hoi dames, ben ik weer Vorige week donderdag ben ik overgedragen aan het ziekenhuis met een stijgende bloeddruk. Onderdruk varieert van 95-100-95-90-100-100 Vanaf diezelfde donderdag werd ik voorbereid dat ik ingeleid zou worden. Dit wilde ik liever niet, maar hee, wat goed is voor de baby, is goed voor mij. Baby is volgens de echo 3400 gram en de lengte is ook prima. Inleiden zou voor de baby beter zijn dan pillen, ze werd me verteld. Langzaamaan accepteerde ik dat ik ingeleid zou worden. Gisteren op controle bij de klinisch verloskundige, die wederom een te hoge bloeddruk vaststelde, maar wederom zijn alle bloed-, en urinewaardes prima. Ze zei me gisteren dat ik waarschijnlijk wel opgenomen ga worden en dan vandaag ingeleid, maar eerst aan de CTG. Prima, ik ben er echt klaar mee. Elke keer maak ik me zoveel zorgen om de baby, haal het dan maar. Tot ze na de CTG weer binnenkwam, ze had even overlegd, ik zou toch medicijnen krijgen. Eenmaal thuis was ik echt een beetje in de war Mijn man heeft toen gebeld en het 'probleem' voorgelegd. Ze kunnen zich in onze standpunten vinden en we kunnen vandaag op consult bij de gyn. Hun overweging om toch medicijnen te geven werd me toen verteld: mijn lichaam is nu ws. nog niet klaar voor de bevalling, waardoor een inleiding wel zwaar zou worden. Maar ik word hoe dan ook voor de 38+4 ingeleid, vraag is of mijn lijf dan wel klaar is... De keuze is nu aan ons. Ik ben vandaag 37+4 dagen zwanger. Ik zou morgen, zaterdag of evt. maandag ingeleid kunnen worden. Nu voel ik me een slechte moeder als ik die pillen niet slik, maar ook als ik ze wel slik... pfff hormonen! Wat zouden jullie doen??
Ik zou kiezen voor inleiden, want ook ik zou me enorm veel zorgen maken om de baby. Zo veel dat ik dat niet los zou kunnen laten en mezelf helemaal gek zou maken, en letterlijk stijf van de spanning zou staan. Succes met je keuze (en bevalling, wanneer dan ook!)
Wat lastig zeg! Ik zou ook voor inleiding gaan denk ik. Het zal dan vast niet leuk worden, maar dan vooral voor jou. Mocht er na het gebruik van medicijnen iets mis zijn met het kindje zal je jezelf misschien altijd blijven afvragen of het daardoor is gekomen, bij inleiden weet je zeker van niet. Maar heel lastige keuze, vooral omdat er steeds andere adviezen worden gegeven....
Ik slik al maanden bloeddruk tabletten en deze zijn niet schadelijk voor mijn kind, dus al zou mezelf een week in bed of op de bank! En die pillen nemen. En dan over een week in laten leiden, want ik nen ook ingeleid bij mijn vorige zwangerschap en mijn lichaam.en onze kleine waren er niet klaar voor! Uiteindelijk kon hij de weeen niet aan en ik maakte met behoorlijke weeen weinig ontsluiting, en hij moest met een spoetks gehaald worden dus geef je lichaam de tijd! In een werk kan er enorm veel veranderen vraag aan de gyn of je elke dag of om de dag een ctg kan krijgen. Thuismonitoring misschien? Suc6 met je keuze.
Dank jullie wel voor de antwoorden. We hebben een goed gesprek gehad bij de gyn. Ze vermoeden dat het voor de baby beter is om geboren te worden, maar... omdat mijn bloeddruk zo hoog is, zijn ze ook bezorgd om mijn gezondheid, want de bloeddruk kan nog meer stijgen tijdens de bevalling. In uitzonderlijke gevallen heb je dan kans op een hersenbloeding. Nu hebben we besloten dat ik aan de medicatie ga (die schijnen echt geen kwaad te kunnen voor de baby), en zondag starten we met gel. Het zal mij benieuwen allemaal, maar ik denk maar zo: volgende week zit ik met mijn kleine spruit weer thuis... even door de zure appel heen.
Ik ben met 37+2 ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging bloeddruk was 164/105. Ik ben heel blij dat ze me niet langer hebben laten lopen. Kreeg ook geen keus, ging op controle bij de vk, meteen door naar gyn en volgende dag ingeleid. Is mij 100% meegevallen.
Fijn om te lezen dat het ook mee kan vallen. Ik lees alleen horrorverhalen dat het gedoe met gel alleen al 3 dagen gaat duren...
Ik ben twee keer ingeleid met hoge bloeddruk (1x Hellp - 1x Pre-eclampsie). De reden dat ze je ws hebben laten doorlopen is dat je geen afwijkende bloed/urinewaardes had. Als die ook maar iets afwijken dan gaan ze inleiden want dan is de kans groter dat het snel slechter met je kan gaan. Die pillen kunnen idd geen kwaad, dus gewoon slikken. Ik ben ook 2x ingeleid terwijl mijn baarmoedermond nog potdicht zat en geen ontsluiting en heb toch 2x een erg prettige en snelle bevalling gehad. Ook alleen met gel. Ben trouwens de eerste keer met 36 weken ingeleid, de tweede keer met 37 weken.
De eerste keer om 08.30 uur eerste gel en snachts om 00.30 uur was ze er. Hele dag geen teken van een naderende bevalling en ineens knappen om 21.30 uur spontaan mijn vliezen en begon het spektakel. De tweede keer om 08.00 uur eerste (en laatste) gel, begon al snel wat te rommelen en ontsluiting vorderde langzaam maar zeker. Om 14.30 vliezen doorgeprikt, vanaf 15.30 uur serieuze weeen en om 17.30 was ze er. Ik teken er weer voor bij een eventuele derde bevalling.
Ik heb ook medicatie geslikt voor m'n bloeddruk, die heb ik geslikt vanaf 32 weken tot 39 weken. Toen ben ik ingeleid m.b.v een ballonkatheter. M'n bloeddruk was goed maar ze wilde me niet verder laten lopen omdat ze toch bang zijn dat de bloeddruk ineens wel hoger kan worden op het einde van de zwangerschap